• StinaochTomas

Ris? Puffat ris? Rosblad?

Jag har en liten fråga..
    Hur gör ni med ris? Mina föräldrar säger att det ska vi inte fixa utan det är upp till gästerna om de vill kasta, men de senaste bröllopen vi varit på så har brudparet haft korg med påsar med ris/rosblad/puffat ris.
    Vi tänker ha puffat ris på bröllopet, eller ska man ha vanligt ris? Vi tänkte ha rosblad först men insåg att kostnaden var rätt rejäl.. Tyvärr..

Idéer/tips tages emot med tacksamhet.. :o)

• Svar på tråden Ris? Puffat ris? Rosblad?
  • StinaochTomas

Jaaaaa... :) Det är ju grönt och fint.
    Sen luktar det ju gott.
    He, he..

Panzerfaust skrev 2009-07-16 13:36:27 följande:
    Vad tror ni om ruccola?
  • annanilsson78

Fortf för lätt:)

Panzerfaust skrev 2009-07-16 13:36:27 följande:
    Vad tror ni om ruccola?
  • Panzerfaust
    annanilsson78 skrev 2009-07-16 13:40:07 följande:
    Fortf för lätt:)
    Rabarber?
  • annanilsson78

Nu börjar det likna nått.
    Men varför var jag så traditionell och använde grötris?
    Trist;)

Panzerfaust skrev 2009-07-16 13:40:40 följande:
    Rabarber?
  • roodeberg

Man skulle kunna vara så onkonventionell och dela ut ärtrör, sånna där man tillverkade av mammas klädhängare, sågade itu mittpinnen man hängde byxorna på (till mammas fördärv). Så ärtor kunde ju vara ngt. Garanterat prick.

• Martinaa

Hahaha... Ser framför mig hur en släkt står och slänger stora rabarberstjälkar på ett brudpar...

Men skämt åsido... Blomblad? Det går väl inte kasta?

• StinaochTomas

Det går nog men det är svårt, man måste vara rätt nära.. Eller att det blåser åt det hållet. Men det ser riktigt läckert ut på kort och så..
    Jag tror att de är för lätta (som många andra här har skrivit).

Rabarber.. Hm.. Jag kanske ska gå hem och föreslå det för karln där hemma.. Undrar vad han säger.. Hi, hi..

Martinaa skrev 2009-07-16 13:55:01 följande:
    Hahaha... Ser framför mig hur en släkt står och slänger stora rabarberstjälkar på ett brudpar... Men skämt åsido... Blomblad? Det går väl inte kasta?
  • annanilsson78

Jag tror inte det... Är det nån som har bevis för att det går:)

Martinaa skrev 2009-07-16 13:55:01 följande:
    Hahaha... Ser framför mig hur en släkt står och slänger stora rabarberstjälkar på ett brudpar... Men skämt åsido... Blomblad? Det går väl inte kasta?
  • Poca
    annanilsson78 skrev 2009-07-16 13:44:14 följande:
    Nu börjar det likna nått. Men varför var jag så traditionell och använde grötris? Trist;)
    Haha, ni är ju roliga! Men ok, blomblad kanske bara är snyggt inte praktiskt:) Kanske får hålla mig till ris, eller rabarber:) Finns det inga tjocka blomblad?
Svar på tråden Ris? Puffat ris? Rosblad?