Go to gate
Piggelin - jag har printat ut en vägbeskrivning ! Älskar google maps.
Piggelin - jag har printat ut en vägbeskrivning ! Älskar google maps.
Tänkte att vi skulle ta en tur förbi feskekörkan innan och vandra runt lite på stan. Vi vaknar ju rätt tidigt nu för tiden. Idag lyckades dock maken sova ända till 06.00 (tidigare mornar har han vaknat 04.00). Tror det var bra att vi tränade igår trots att vi var så trötta att vi höll på att spy (åtminstone jag som dessutom hade huvudvärk).
Som sagt, tacka vet jag resor till Afrika ... ingen jetlag!
Ab fab - allt är väl med hotellet. Tusen tack för hjälpen med bokningen. Det är så mycket folk här och det spelas Madonna non-stop ... och då menar jag både på hotellet och ute på stan. Lite avis är vi dock på dem som gick på konserten igår i strålande solsken medan vi fick sitta den första timman i hällregn .. men när Madonna väl dök upp framåt 22-tiden så slutade regnet. Tack och lov!
Har haft en super härlig helg. Igår promenerade vi runt på stan, hade en lång lunch med Piggelin + make och på kvällen var vi på Liseberg. Idag har vi varit ute i Marstrand. Tyvärr som sagt så fortsatte inte solen skina men det var mysigt ändå och så besökte vi fästningen och gick omkring och tittade samt åt en jättestor räkmacka nere vid vattnet.
Piggelin - jättetrevligt att ses! Tänkte på att vi mest satt och pratade resor, inte alls mycket BT-snack ... ja förutom när grabbarna pratade kameror. Det bidde Liseberg för hela slanten på kvällen! Hade faktiskt superskoj och fick några "nära döden" upplevelser. Så mysigt att vandra omkring i kortärmat och på vägen hem höra Madonna från Ullevi.
Ab fab - så du var också där i söndags. Attans vad det regnade. Tyckte det såg ut som hela Ullevi var fylld av kondomer . Fast tur i oturen var det att regnet slutade och konserten blev regnfri.
Piggelin - så det blir kanske Paris?!
Piggelin - hur går det med Parisplanerna?
Vi har bokat flyg och hotell i Berlin men som sagt det är inte jag som planerar denna resa utan jag följer snällt med.
Funderar även på nästa års semester. I förra veckan var jag i Sydafrika och Namibia ... igen. Detta efter Telis härliga hotellänk. Kollade upp hur långt det var att köra mellan Windhoek och Kapstaden då hotellet som var "nummero uno" på listan över världens bästa hotell låg i riktning mot Namibia.
Häromdagen blev det norra Kroatien + Slovenien. Stanna på två badorter, två nationalparker och två huvudstäder på 14 dagar. Blev så sugen på att vandra i bergen när vi var i Yosemite men samtidigt skönt att få lite slöa dagar vid havet ... för det var länge sen vi hade.
Och idag sitter jag och tittar på Canada. Maken har alltid velat åka dit och där kan vi ju verkligen få uppleva storslagen natur (åter igen inspirerad av Yosemite). Hittade följande:
En 10-dagars rundtur i de kanadensiska Rocky Mountains, där sex dagar består av en guidad tur i nationalparkerna Banff och Jasper. Den guidade turen är fylld med det bästa av det bästa - multisport aktiviteter, lyxiga övernattningsställen, gourmetupplevelser ... dock var resan inte gratis .
Ab fab - det är härligt att drömma lite ! Ven låter mysigt men jag vet inte riktigt vad jag tycker om Frankfurt, Rotterdam och Milano. Milano är verkligen en av mina få hatstäder.
Ab fab - men kan inte ditt företag skicka iväg dig till lite mindre och mysigare städer ! Säger jag som sitter på ett företag som inte skickar iväg sina anställda alls.
Piggelin - vad härligt! Vi har ju varit i Paris ett par omgångar men jag måste nog fundera på vad vi gjort när vi varit där. Om jag har något att rekommendera förutom det där vanliga.