Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Go to gate

gosnosen - fick också det erbjudandet men vi ska åka i oktober och det var visst bara i september som det gäller.

• Lapinette

Piggelin - so far so good men jag är däremot hungrig konstant ... fast det är ju även normalt sett. Väskorna har kommit och det första jag packade upp var vinet ! Satan i gatan det är dyrt med vin i Kalifornia. Dyraste flaskan ever köpte vi där och ska nu lägga på lagring i åtminstone 5 år.

• Lapinette

Oftast stora portioner så ibland såg det ut som jag inte hade ätit något fast jag proppat i mig massor. Ju "finare" restaurangen var desto mindre portioner.

Japp, vi försöker alltid få några flaskor med oss. Denna gång lyckades vi packa ned 4 flaskor, från olika vinprovningar.

Vi shoppade de första dagarna i SF sen kändes det som vi inte hade tid. I SF bodde vi mitt i shoppingkvarteren så det var så lätt att dra en sväng innan vi skulle ut på andra äventyr. Jag köpte två par Levis jeans för 200 resp. 300 kr . Sen mina efterlängtade Skechers som jag använde massor under själva resan. Köpte även en träningstopp samt en pikétröja på Niketown.

Det bidde även en ny resväska för att få hem allt! Min var gammal och började gå sönder så vi gick in till Samsonite i Napa och köpte en ny, stor, resväska.

Ja och så köpte vi två underbara foton av en fotograf nere i fishermans wharf i SF. Tog två motiv som ska påminna oss om vår resa - ett över Golden Gate och ett med en fyr som ligger i dimma. Jättevackra kort! Dessa två, otympliga foton + passepartout släpade vi omkring på hela semestern.

• Lapinette

Den enda resa som jag inte planerar är dessa resor vi gör med makens bror + fru. Där bestämmer hon allt och vi följer snällt med. Så jag lär nog inte behöva kolla in hotell i Berlin.

• Lapinette

Absolut! På med bh'n fab!!! Men regn!!! Det får ni inte ha i Göteborg. Vill ha lika perfekt väder som det är i Stockholm dvs runt 22-24 grader och sol.

Tinga - ni hade ju nästan en hel vecka i Berlin så självfallet blir inlägget långt. Tänk bara på mina inlägg som gällt 2-3 dagar varje gång. Har fortfarande Carmel och Napa kvar att skriva om.

• Lapinette

Toppen fab!!! Seglingen i Grekland lät superhärlig. Du får gärna berätta lite mer. Hur många var ni på båten etc?

• Lapinette

Vad ledsen jag blir - Kock & Vin svarade i telefon (enligt hemsidan öppnar de imorgon igen) och har fullt hela helgen . Jag har ju inte ringt dit tidigare då jag trodde de verkligen hade STÄNGT. Var så inställd på att gå dit och fira makens födelsedag på fredag.

• Lapinette

La Cucina Italiana men de öppnar inte förrän 17.00 så jag vet inte om de också har fullt. Sen har i princip alla de jag har kollat upp semesterstängt. Helt galet!

• Lapinette

Basement, Swedish taste, Thörnströms och Hos Pelle har sommarstäng! Ursäkta mig ... hur kan de ha råd??!!

• Lapinette

Heaven 23 har bord (enligt internet). Är de ok?

Svar på tråden Go to gate