• wiicky

Manlig Secret Box

Jag gick i min ensamhet och funderade på det här med Secret Box som jag funderar starkt på att göra som morgongåva och då slog det mig att jag väldigt gärna skulle vilja få en av min m2b. Jag har dock aldrig hört talas om att någon man har gjort det. Har ni? Skulle ni vilja ha en er man och skulle de män som är här vilja göra en?

• Svar på tråden Manlig Secret Box
  • ConnyD

som fotograf kan jag säga att jag aldrig gjort en manlig secret box och inte heller hört om någon som gjort en men såklart skulle det med bli fint. vi var några fotografer som diskuterade just det och alla var vi överens om att det är fullt genomförbart och antagligen bara en tidsfråga innan det börjar bli vanligare.

• Miss Biii

Åh, jag skulle såå gärna vilja ha det av min m2b har aldrig hört någon man sm gjort det... inte så manligt kanske? haha

• wiicky

Nej, det kanske inte är så manligt och jag tror att min m2b aldrig skulle göra det så det får väl fortsätta vara ett önsketänkande..

• J D
    Miss Biii skrev 2009-07-06 09:08:54 följande:
    Åh, jag skulle såå gärna vilja ha det av min m2b har aldrig hört någon man sm gjort det... inte så manligt kanske? haha
    Vad är det som är omanligt med att göra en secret box, mkt nyfiken. Har aldrig förstått vad det kvinnliga i att göra en SB är nämligen- förutom att kvinnor oftare framställs som passiva objekt vilka kanske därför lämpar sig bättre till avklätt foto.
  • J D

Och som svar till TS: nä, jag kan inte påstå att jag skulle se poängen med att ha en SB med min fästman. Om jag skulle vilja göra en själv till honom så skulle jag dock vilja ha en själv också.

• Miss Biii

Jag blir nyfiken på vad som skulle vara manligt m det???

Vissa män idag skulle säkert tycka om att göra en SB, finns många män som står länge framför spegeln o trivs m sitt utseende och gärna skulle stå i underkläder m ett sängkammarleende framfrö kameran, ingen skulle bli gladare än jag
    Men jag tror många kan hålla m om tanken att det kanske inte ä supermanligt? eller???

• J D
    Miss Biii skrev 2009-07-06 10:04:11 följande:
    Jag blir nyfiken på vad som skulle vara manligt m det??? Vissa män idag skulle säkert tycka om att göra en SB, finns många män som står länge framför spegeln o trivs m sitt utseende och gärna skulle stå i underkläder m ett sängkammarleende framfrö kameran, ingen skulle bli gladare än jag Men jag tror många kan hålla m om tanken att det kanske inte ä supermanligt? eller???
    Nej, jag fattar inte! Skulle kvinnor göra sådant i vanliga livet menar du?
  • J D

Jag är tycker att begreppen "kvinnligt" och "manligt" är extremt oanvändbara och därför är det mer intressant för mig att höra vad som gör något "omanligt" resp. "okvinnligt". Det framställs ofta som att det är ngt som ligger i mannens resp. kvinnans natur vilket är inte stämmer- det är snarare kulturliga begrepp vilka inte säger ngt alls eftersom kulturen är i ständig förändring.

• Miss Biii

J D skrev 2009-07-06 10:06:35 följande:

Nej, jag fattar inte! Skulle kvinnor göra sådant i vanliga livet menar du?
    Ähhh???? :S nä verkligen inte... vad fick du det ifrån??? Kan inte förklara närmare tyvärr... vi får väl se om fler håller med mig
  • Miss Biii

OjOjOJ... djupt vatten... scary!
    Detta är in get jag vill/kan diskutera via ett internetforum... blir så långa o jobbiga inlägg. I dagens samhälle finns många som menar att det inte ska finnas typiskt manligt o typsikt kvinnligt utan allt ska vara för ALLA, helst ska kanske könsrollerna suddas ut helt, man kan få det intrycket av vissa som utalar sig i denna fråga. Pappan ska vara hemma mer m barnen, helst ska de väl i framtiden kunna föda ungen o amma oxå för att det ska bli jämställt... hahahahaaa
    Men någon kan ju starta en annan tråd om detta, vore kul o läsa folks tankar i detta

J D skrev 2009-07-06 10:08:33 följande:

Jag är tycker att begreppen "kvinnligt" och "manligt" är extremt oanvändbara och därför är det mer intressant för mig att höra vad som gör något "omanligt" resp. "okvinnligt". Det framställs ofta som att det är ngt som ligger i mannens resp. kvinnans natur vilket är inte stämmer- det är snarare kulturliga begrepp vilka inte säger ngt alls eftersom kulturen är i ständig förändring.
Svar på tråden Manlig Secret Box