• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-17 22:08:55 följande:
    Jag hittar inte det..kan du hjälpa mig kanske!!
    Hej!

Ledsen att det tog lite tid, här är receptet.

Osthjärtan
    Ett recept från Allt om mat
    (Stäng) Tipsa en vän om denna sida Ditt namn * Din e-post * Din väns e-post * Meddelande till honom/henne
    (Stäng) Skicka detta recept med SMS Ditt mobilnummer *
    80 hjärtan Ingredienser
    100 g smör, kallt
    3,5 dl vetemjöl
    0,5 tsk bakpulver
    4 dl västerbottensost, riven
    2 dl basilika, kruka

Tillagning
    Osthjärtan med tydlig smak av basilika. Använd ett litet kakmått med hjärtform och tryck ut små kakor. Förvara dem torrt i burk med lock.
    1. Sätt ugnen på 200°. Mixa snabbt ost och basilika till en grön massa i matberedaren. Tillsätt smör, mjöl och bakpulver och kör snabbt ihop till en deg.
    2. Kavla degen på mjölad bänk, till ca 1 cm tjocklek. Stansa ut hjärtan med ett litet mått. Lägg vartefter på plåt med bakplåtspapper och grädda dem högt upp i ugnen 10?12 min.
    3. Låt svalna och förvara i tättslutande burk eller i frysen.
  • HFia

Det var visst västerbottenosten det föll på...

• HFia

Angående vädret har vi lagt upp en väderprognos för Stockholm på vår bröllopshemsida www.elftman.se som min m2b uppdaterar dagligen. Igår var det regn som gällde, idag är det sol... :)

• annafogel

enligt yr.no ska det vara molnigt men 22grader här i bredbyn (örnsköldsvik) så vi hoppas den prognosen håller i sig!

• Cattis77
    HFia skrev 2009-07-23 13:20:27 följande:
    Det var visst västerbottenosten det föll på...
    Vad menar du?? Smaken eller?? Slut i huvudet just nu..hihi
  • Cattis77

Var inne på yr o kollade ja me och på den stora dagen är det en sol, lite moln, 23 grader och 0 mm nederbörd... ME LIKE!!

• Vita Rosen

står och stryker stolsöverdragen samtidigt som jag går in mina skor. Känner mig som en stilig hemmafru

• Annecarin

Vita Rosen skrev 2009-07-23 14:43:02 följande:

står och stryker stolsöverdragen samtidigt som jag går in mina skor. Känner mig som en stilig hemmafru
    Låter lyxigt.

Själv håller jag på och syr klar min bolero, som jag ska ha i fall det blir kallt. Kom även på att vi kanske behöver en ringkudde. Hur har ni gjort med det? Funderar på att ta brudsatäng och sy en kudde samt brodera (på maskin) våra initialer på den.
  • Annecarin

Vita Rosen skrev 2009-07-23 14:43:02 följande:

Låter lyxigt.

Själv håller jag på och syr klar min bolero, som jag ska ha i fall det blir kallt. Kom även på att vi kanske behöver en ringkudde. Hur har ni gjort med det? Funderar på att ta brudsatäng och sy en kudde samt brodera (på maskin) våra initialer på den.
  • HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-23 13:44:06 följande:
    Vad menar du?? Smaken eller?? Slut i huvudet just nu..hihi
    Nej, att jag trodde det var permesan men det var västerbottenost gjorde det ju lite svårt att hitta receptet :)
Svar på tråden 1/8 -2009!!