• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • roodeberg

Heeej, jag hoppar in i dubbelrepet!
    Fann er först nu, men å andra sidan är jag inte lika frekvent användare som många andra.
    Ingen möhippan i skikte men jag vet att svensexan närmar sig med stormsteg. Till och med den är jag pirrig inför, det är så roligt alltihop! Jag blir pirrig för minsta lilla nu.
    Träffade prästen i förra veckan och spikade ordningen. Lämnade in ringarna för gravyr och putsning igår.

• Annecarin

Hej på er alla! Nu har jag hämtat min klänning hos sömmerskan! Om någon är nyfiken får ni kolla i mitt galleri, har lagt en bild i det allmänna. Har inte provat den ännu.

Har nu varit och fixat min bukett har ändrat färg på rosorna, hade beställt rosa Barbie och vita. Men har bytt ut dom rosa till en ros som är lite mildare i färgen.

Blåsiga stormhälsningar till er alla, sådan här väder ska vi inte ha den 1 augusti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Saggezza

Vi har glömt lämna in ringar för gravyr så vi kommer att göra det efter istället. Min vigselring är klar egentligen skulle bara vilja gravera utsida också men killens ring skulle ha datumet för vigsel men det gör detsamma. Det får bli i efterhand. Vi blir ju inte mindre gifta är min inställning just nu till allt möjligt haha.

• Cattis77
    Annecarin skrev 2009-07-21 14:05:30 följande:
    Åh vad gott det lät!
    Ja det är mumsigt!!
  • Cattis77
    Annecarin skrev 2009-07-21 16:24:40 följande:
    Hej på er alla! Nu har jag hämtat min klänning hos sömmerskan! Om någon är nyfiken får ni kolla i mitt galleri, har lagt en bild i det allmänna. Har inte provat den ännu. Har nu varit och fixat min bukett har ändrat färg på rosorna, hade beställt rosa Barbie och vita. Men har bytt ut dom rosa till en ros som är lite mildare i färgen. Blåsiga stormhälsningar till er alla, sådan här väder ska vi inte ha den 1 augusti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Den var jättefin...
  • ladyhawk
    SaraPayam skrev 2009-07-21 11:06:21 följande:
    Tjejer, hur tusan ska vi kunna kissa under kvällen, ska man ta av sig klänningnen, eller ska man lägga allt typ över axlarna...eller hur gör man????
    Min M2B har anmält sig frivilligt.. i och för sig kunde har tänka sig att hjälpa tärnorna oxå om det behövs.. ;)
  • Annecarin

Nu har jag fixat noterna till vår utgångsmelodi, nu får jag kolla så att organisten kan fixa detta alt att kanske någon av mina kära kollegor gör det. Åter till placeringskorten! Ha en trevlig kväll, för det tänker jag! Provsmakar vårt vin som vi ska ha till förrätten.

• SaraPayam
    Annecarin skrev 2009-07-21 16:24:40 följande:
    Hej på er alla! Nu har jag hämtat min klänning hos sömmerskan! Om någon är nyfiken får ni kolla i mitt galleri, har lagt en bild i det allmänna. Har inte provat den ännu. Har nu varit och fixat min bukett har ändrat färg på rosorna, hade beställt rosa Barbie och vita. Men har bytt ut dom rosa till en ros som är lite mildare i färgen. Blåsiga stormhälsningar till er alla, sådan här väder ska vi inte ha den 1 augusti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Den är jättefin Jag har med fixat min klänning nu, det va i & för sig bara å lägga upp den, men nu är det klart i alla fall

Hahaha det får gärna blåsa lite grann, så det fläktar lite, men absolut inget regn
  • SaraPayam
    ladyhawk skrev 2009-07-21 19:59:11 följande:
    Min M2B har anmält sig frivilligt.. i och för sig kunde har tänka sig att hjälpa tärnorna oxå om det behövs.. ;)
    Hahaha ja man kan ju faktiskt ta hjälp av han med

I min släkt så finns ju traditionen att när bruden går på toaletten, så får alla singeltjejer passa på å pussa på brudgummen, så det kanske är säkrast å ta med honom på toaletten
  • Vita Rosen

Vita Rosen skrev 2009-07-21 11:45:26 följande:

problem har uppstått.En av våra toastmadamer kommer inte på bröllopet. Hon bröt upp sitt förhållande igår och hennes sambo är kusin med min blivande. Nu går all tid åt att trösta dem båda.tur att vi inte hade skrivit ut festprogrammet än. För nu ska vi snabbt hitta någon annan som kan ta den platsen.
    Det har löst sig.Vi har tillfrågat en kusin som tackade ja direkt! kumpen i magen är nu borta!
Svar på tråden 1/8 -2009!!