• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • FruTez

Frujj: De hade kyrkbröllop med full brudklädsel, tiara, brudklänning brudbuketter m.m. m.m. Så det var nog ändå lite "big deal", annars går man kanske till rådhuset med vanliga kläder??

Dom gifte sig hemligt för att slippa ha fest som dom kände att dom varken hade tid eller råd med. Ville lägga pengar på annat istället. Det förstår jag. Hon bjöd med sig sin familj och vad jag förstår allra allra närmaste vänner. Det jag reagerade över var bara att jag trodde att jag var tillräckligt nära vän att få åtminstonde ett telefonsamtal efter en sådan ändå viktig grej.

Att gifta sig var för mig stort. Jag ville att alla nära och kära skulle vara med. Jag förstår att hon inte ville/hade den möjligheten. Däremot så tycker jag det känns helt fel att få reda på en sådan händelse via ett ställe som Facebook?

Är det bara jag som tycker att det är väldigt Opersonligt?

Jag blev besviken för jag trodde att vi var närmare vänner än så... hennes förklaring var att hon inte haft tid att ringa runt. Jag anser att VILL man nått så GÖR man det... Kanske kommer jag att förstå bättre nån gång i framtiden, när jag själv har fullt upp med barn.

Tack för era åsikter! Jag hör gärna fler...

• Bauti

Tez
    Jag förstår din besvikelse. Men nu vet du vart du står hos henne.
    Hon kanske tycker det är pinsamt att ringa och säga att hon gift sig och inte hade bjudit dig.
    Jag hade inte ringt runt efter jag hade gjort ett sådant bröllop.

• FruTez

Bauti: Det var en ny vinkel på det hela... Det kanske är så, man kanske inte ringer runt till folk man inte bjudit? Hmm.... *funderar vidare på det hele*

• Carma07

Tez:
    Jag säger som Frujj om att det var nog det som var lite av grejen att inte berätta. Hade jag gift mig hemligt hade jag inte ringt runt till mina vänner som inte var med utan kanske tyckt att meddela via Facebook hade varit ett kul sätt att tala om det på. Ärligt talat hade jag nog blivit ledsen om någon av mina vänner ringt och talat om vad fel jag gjort istället för att bara gratulera och bli glad för mig.

Allting med barn tar jättemycket längre tid och tiden rusar verkligen. (Iaf för mig men jag är inte så rutinerad ) Det är såå mycket jag VILL göra men det finns inte mycket tid till att GÖRA det. Det känns nästan stressigt ibland. Och när man väl får lite tid över vill man göra annat än att sitta med en lång lista av telefonsamtal att ringa som inte är avklarade i en handvändning.

Jag kan förstå att du känner dig besviken för som vän hade man velat ha chans att kunna gratulera på ett roligare sätt men jag förstår verkligen din vän också som inte ringer runt. För var drar men den gränsen vilka man ska ringa och inte?

• Ab fab

Grattis Oliver- välkommen till världen

• Linum

Instämmer med föregående talare!

Hoppas att Nides hann vaxa benen...

• Linum

...och med ett gigantiskt leende på läpparna! Jag kan se henne framför mig.

Lustigt nog tänkte jag på Neda igår kväll vid 10-tiden... Funderade på om Oliver hade tänkt komma ut eller inte.

Någon som ska göra något kul i helgen? Vi ska till vänner i Halmstad och partaja.

• Ab fab

Jag är hemma idag- botar förkylning. I morogn blir det utflykt till Varberg och sen kräftskiva i Landskrona om jag inte blir sämre

• Frujj

Stort grattis till mamma Nides och pappa J :D

I helgen fyller W 3 år så idag förbereder vi för kalas, bakar tårta och fixar och har oss!
    Trist väder idag :( Men det ska bli bättre sägs det.

Funderar på att ta mig in till stan för lite shopping nästa vecka. Någon som är lunchsugen? Tis ons tor är W på dagis 9-14 så då har jag tänkt åka in. Hojta om nån är intresserad!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!