• Muffin­sTönt
    Äldre 4 Sep 11:29
    88150 visningar
    708 svar
    708
    88150

    trettonde gången vi gjort det

    Jag har fått en inbjudan till ledarskaputbildning inom RK. Låter superkul faktiskt. Jag har känt mig lite osäker i vissa situationer så det känns bra med en utbildning i bagaget.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 4 Sep 11:30

    btw- Det är sååå förvirrande me ny mobil. Man är så van vid den gamla ringsignalen som man har i 3000 år.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 4 Sep 12:32

    anne på grönkulla skrev 2009-09-04 11:52:43 följande:


    Coolt, grattis! Hoppa på det om du har chansen!
    Japp,definitivt! Ska kontakta henne asap. Fan va man e seg när man e ledig!
  • Muffin­sTönt
    Äldre 6 Sep 00:15

    äste på FB att en gammalvän som jag har tappat kontakten med, har blivit gravid o ska föda närsomhelst. Jag kommer ihåg att hon sa ngt om barn när hon närmar sig 30,nu måste hon va 27. Vi hittade våra resp unfegär samtidigt. Nu 3 år senare ska hon bli mamma o jag singel. Ger lite perspektiv på det hela.Shit,fick en askonstig känsla när jag läste det. Glad men samtidigt avis på nåt sätt. Som när man kliar på ett nytt ärr typ...

  • Muffin­sTönt
    Äldre 6 Sep 13:03

    Vickan- Jag tror jag är extra känslig just nu. Jag tror jag nu vet hur det känns för en del i granntråden när dem ser sina vänner med mage&Co. I mitt fall är det snarare "resten". Det har rört om gamla saker i min hjärna som jag trodde va nedgrävt. Den där bittra, tänk.om- känslan har kommit upp igen om Grabben. Fan att allt ska komma fram igen när man är nere..!

    Jag känner jag håller inne med en massa saker men inte kan få utlopp. Dels så "litar" jag inte på nån längre o sen så har vi jobb o annat i vägen så man ses inte lika ofta...

  • Muffin­sTönt
    Äldre 7 Sep 19:49

    Gissa vad jag har gjort?!? *virveltrumma*
    -TVÄTTAT
    -STÄDAT
    och framför allt.... RENSAT KLÄDBYRÅN!!!

    woohooo! Jag fick ihop 1½ påSe med kläder som jag slängde i myrornas insamlingscontainer.

    Nu är mitt rum städat!!! *stooolt muffin*

    Nu är mitt ena ångest borttrollad. Nästa: träning... *host host*

  • Muffin­sTönt
    Äldre 8 Sep 23:06

    Inte alls konstigt, bara jobbigt när det dyker upp då och då. Imorrn ska jag på bio med nye killen.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 00:29

    Hej brudar!!
    Jag pratade me en vän till oss. Hennes syster har fått veta en hemska sak. Dem har sökt läkare för att få barn o nu har det kommit fram till att hon har svårt att producera ägg. Dem har blivit hänvisad till privatkliniker om IVF och donationer av olika slag. Jag kom o tänka på brudarna i granntråden. En riktig berg o dalbana som man inte ens önskar sin värste fiende.

    Blir så ledsen för hennes skull. Inte nog att få höra en sån nyhet, nu ska dem leta efter information,leta efter lämplig klinik,försöka skrapa ihop pengar. OCH hoppas det går vägen...

    Jag sa,utan att reflektera, jag kan hjälpa till o googla lite eftersom sånt fakta är svårt för dem att förstå. *svälj*

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 14:40

    Hej Nenne!
    Attans att jag missade dig..! Jag tror att hon inte "får" hjälp från landstinget. Tror det har med hennes höga ålder att göra eller sannorlikheten att lyckas med IVF. Eller både och. Finns det nån övre åldersgräns allmänt inom privata kliniker?

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 14:43

    Fan oxå... självklartska jag säga GRAAAATTIIIIISSS till åtta(!!) befruktade ägg. Håller mina tummar o tår o klor denna gången med.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 21:01

    Tack Vickan!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 25 Sep 00:20

    Här lyckas jag bränna mat i kastrullen. Har skrubbat ren den men det är jättemkt bränt lukt i hela lägenheten. Blääää! Nån som vet hur man får bort det? Har redan öppnat alla fönster som finns + fläkten i köket. Typiskt att man glömmer av spisen.. igen!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 25 Sep 10:21

    Haha! Får man fråga varför du skruvade isär ett lås... Händigt va det iaf! Själv skruvade jag isär ett lås som satt på torkrummet på vår tid. Då tog jag o skruvade isär. Senare kom ägaren ner o det var min nya klasskompis pappa. Senare berättade hon att pappan va riktig imponerad. Första bästa intrycket asså. Hahaha!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 26 Sep 00:08

    Hej Telis! Va bra att du skrev här. Blev lite fundersam om jag har rätt mejladress. Men jag har inte fått den mejl som du pratar om... Ska kolla en xtra gång men jag är 100 på det..

  • Muffin­sTönt
    Äldre 26 Sep 11:08

    Hej igen. Det blev en kort besök här igår natt. Shit va trött man blir av att svepa två glas rödvin inom 10min.

    Jag var i skövde igår. Det va ett tag sen sist faktiskt. Vi pratade om "oss" framåt kvällen. Snarare jag försökte prata han försökte förstå... Jag frågade iaf om han saknade mig. Han sa ja men jag kunde inte tolka hans ansiktsuttryck. Prata aldrig med nån som blundar, säger jag bara!!

    Iaf... nu är det bara lunka på det vanliga i 2 veckor, sen kanske vi får se en glimt av varandra. U never know...

    btw - Telis, tack för mejlet! Jättesnällt av dig att skriva så mkt. Grattis igen! Hoppas du får en "drömförlossning".

  • Muffin­sTönt
    Äldre 27 Sep 00:02

    Anne
    Det går på sparlåga just nu. Båda har så mkt att göra. Jag kom på att jag blev ganska ledsen när han nyligen sköt upp en träff pga förkylning. Min kompis (o min privata relationsexpert) tolkade som att jag tycker om honom mer nu och därav blev sårad av det. Hon lyckades rabbla upp en massa "tecken" på att jag har fallit för honom. ´Fast enligt mig är det bara en massa slump...

    Fjosok
    Känner igen mig där. Min "commitment phobia" har nog inte släppt helt och hållet än.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det