• ario
    Äldre 20 Jun 12:47
    10418 visningar
    31 svar
    31
    10418

    Jag är STOLT över er som vägrar banta inför bröllopet

    Jag måste faktist säga att jag är stolt över er som vägrar banta eller köpa en mindre storlek inför bröllopet.

    Jag själv gör säkert de flesta härinne och "bantar" sista kg inför bröllopet och stressar ihjäl mig att jag inte änns kan sova om nätterna...är det fler som känner sig mig? att tiden är går fort och vågen står still?

    Jag har iförsig gått ner från storlek 38 till 36 men vill såå gärna gå ner till st 34, snacka om att vara dum! så känner jag mig...eftersom jag köpte en storlek för liten..

    Hur känns det för er?

  • Svar på tråden Jag är STOLT över er som vägrar banta inför bröllopet
  • Z ionezz­e
    Äldre 2 Jul 08:56
    #11

    Jag har väl en sisådär 15-17 kg att gå ner i efter sluta röka och graviditet. Å så fort jag berättade för vännerna att jag skulle gifta mig började tjatet. Ska du inte se till att gå ner i vikt nu? Varje gång man träffar dem så får man höra hur det går med viktnedgången och maten bla bla. Men jag vägrar konsekvent att banta. Tyvärr kan jag inte motionera bort kilona eftersom jag är lite rörelsehindrad efter graviditeten, och att sluta äta och börja hets-banta är verkligen inte något jag känner för. Så jag har köpt mig en fin fin klänning i stl 44 och kommer att sätta i snörning i ryggen, eftersom det finns risk att jag lägger på mig ytterligare inför bröllopet. Snörning är perfekt, lättare att sälja den sen oxå!

  • maj201­0
    Äldre 2 Jul 09:30
    #12

    Jag har precis köpt klänning, mer än 10 månader innan bröllopet. Den sitter perfekt, så nu får jag varken gå upp eller ner i vikt (eller bli gravid för den delen). Känns betydligt lättare att hålla vikten än att försöka svälta sig själv för att komma i klänningen... Ingen bantning för mig!

    Till saken hör att jag har vägt ungefär lika mycket de senaste 3 åren. Några kilo för mycket enligt BMI, men det skiter jag i! Klänningen håller in lilla putmagen :)

    Fast armarna skulle nog må bra av lite träning...

  • J D
    Äldre 2 Jul 09:50
    #13

     


    ario skrev 2009-06-20 17:02:31 följande:
    faktist inte tänkt på det...kan vara sant, men eftersom jag inte har barn eller år så gammal för en stor förändring så vill jag ändå gå ner till min "riktiga vikt"Den tiden jag var 34 så tränade jag ganska mkt, dvs på elitnivå och landslaget och då åt jag precis allt jag ville utan att tänka på det. Men när jag slutade träna helt o hållet så gick jag upp 7 kg!Nu är jag bara 2 kg ifrån min "riktiga" vikt, och har ännu inte börjat med den riktiga bantningen som krävsMen jag håller med att det är lättare att gå ner 30 kg ifall man redan väger 100kg än att gå ner 2 kg när man väger 54.

    Jo, fast det låter ju då inte som att det är din idealvikt utan en vikt som du innehade när du tränade extremt mkt.

    Själv hade jag strl 30-32 när jag sprang 3-5 ggr i veckan (en halvtimme varje gång) under en sommar men inte tycker jag att det är min riktiga vikt för det (men uppenbarligen bränner jag fett lätt) trots att jag dessutom har legat på den vikten tidigare när jag inte tränade så mkt. Jag ligger aldrig på mer än 34-36 i strl om jag inte tränar- då borde ju det snarare vara min riktiga vikt.

    Jag tänker inte banta inför bröllopet för att vara sz 0 men det är knappast ngt att vara stolt över med tanke på att jag faktiskt inte behöver gå ned i vikt.

  • MV85
    Äldre 2 Jul 12:26
    #14

    J D skrev 2009-07-02 09:50:26 följande:


      Jo, fast det låter ju då inte som att det är din idealvikt utan en vikt som du innehade när du tränade extremt mkt.Själv hade jag strl 30-32 när jag sprang 3-5 ggr i veckan (en halvtimme varje gång) under en sommar men inte tycker jag att det är min riktiga vikt för det (men uppenbarligen bränner jag fett lätt) trots att jag dessutom har legat på den vikten tidigare när jag inte tränade så mkt. Jag ligger aldrig på mer än 34-36 i strl om jag inte tränar- då borde ju det snarare vara min riktiga vikt.Jag tänker inte banta inför bröllopet för att vara sz 0 men det är knappast ngt att vara stolt över med tanke på att jag faktiskt inte behöver gå ned i vikt.
    Det tänkte jag oxå, men fick inte riktigt formulerat det själv innan så... Tack

    Sen är det ju så att bara två år kan göra stor skillnad på vad kroppen tycker om... 21år eller 23år kan gör oväntat stor skillnad - fast man inte tycker det borde göra så stor skillnad. Men titta på 18 o 20 - nog ändras de flesta lite i kroppen då med, även om de oftast växt färdigt innan dess.
  • J D
    Äldre 2 Jul 13:52
    #15
    MV85 skrev 2009-07-02 12:26:54 följande:
    J D skrev 2009-07-02 09:50:26 följande:Det tänkte jag oxå, men fick inte riktigt formulerat det själv innan så... Tack Sen är det ju så att bara två år kan göra stor skillnad på vad kroppen tycker om... 21år eller 23år kan gör oväntat stor skillnad - fast man inte tycker det borde göra så stor skillnad. Men titta på 18 o 20 - nog ändras de flesta lite i kroppen då med, även om de oftast växt färdigt innan dess.


    Ja, men verkligen! Mellan 21 och 23 har ändrat iaf två jeansstorlekar för mig (dvs i otränat skick) . Oavsett träning så kanske man inte alltid äter så himla bra just när man har flyttat hemifrån heller- och sedan lär man sig mer och då lägger man på sig så man ligger på sin ideala kroppsvikt helt enkelt. Alla kroppar är inte gjorda för att vara 34 naturligt. 


    Saken är väl den att om man har en ideal vikt så behöver man inte banta för att nå den. Om jag äter mer i perioder så går jag ned de kilona omedelbart när jag äter normalt igen utan att träna (eller röra mig överhuvudtaget), inom ett par veckor-en månad.

  • MV85
    Äldre 2 Jul 14:14
    #16

    J D skrev 2009-07-02 13:52:42 följande:


    Ja, men verkligen! Mellan 21 och 23 har ändrat iaf två jeansstorlekar för mig (dvs i otränat skick) . Oavsett träning så kanske man inte alltid äter så himla bra just när man har flyttat hemifrån heller- och sedan lär man sig mer och då lägger man på sig så man ligger på sin ideala kroppsvikt helt enkelt. Alla kroppar är inte gjorda för att vara 34 naturligt.  Saken är väl den att om man har en ideal vikt så behöver man inte banta för att nå den. Om jag äter mer i perioder så går jag ned de kilona omedelbart när jag äter normalt igen utan att träna (eller röra mig överhuvudtaget), inom ett par veckor-en månad.
    Jo, men det är ju så!
    Sen om man har något fel i kroppen som gör att den inte kan hitta sin idealvikt själv så är det en helt annan sak - men det är väldigt få som faktiskt har, utan det handlar oftast bara om fåfänga och allt för mycket tro på att smalare = lyckligare för det får vi se på tv och i tidningar
  • J D
    Äldre 2 Jul 14:20
    #17
    MV85 skrev 2009-07-02 14:14:52 följande:
    J D skrev 2009-07-02 13:52:42 följande:Jo, men det är ju så! Sen om man har något fel i kroppen som gör att den inte kan hitta sin idealvikt själv så är det en helt annan sak - men det är väldigt få som faktiskt har, utan det handlar oftast bara om fåfänga och allt för mycket tro på att smalare = lyckligare för det får vi se på tv och i tidningar
    Just så!

    Självklart kan jag också känna mig fet som 34 men då säger jag istället till mig själv att det där ska du inte ta tag i genom hård träning- nu skärper du dig och tänker rätt istället för du vet att det här är idealvikten. Om det är ngt som har ändrats mellan 20 och 23 så är det verkligen att jag har insett att jag är mer värd än att behandla mig själv som ett föremål som måste kontrolleras i enlighet med ideal. Jag tycker man därmed ska se det positiva i att ha gått upp ngn strl i jämförelse med att istället vara smal men kroppsfixerad.

  • MV85
    Äldre 2 Jul 15:05
    #18

    J D skrev 2009-07-02 14:20:26 följande:


    Just så! Självklart kan jag också känna mig fet som 34 men då säger jag istället till mig själv att det där ska du inte ta tag i genom hård träning- nu skärper du dig och tänker rätt istället för du vet att det här är idealvikten. Om det är ngt som har ändrats mellan 20 och 23 så är det verkligen att jag har insett att jag är mer värd än att behandla mig själv som ett föremål som måste kontrolleras i enlighet med ideal. Jag tycker man därmed ska se det positiva i att ha gått upp ngn strl i jämförelse med att istället vara smal men kroppsfixerad.
    AMEN!
  • J D
    Äldre 2 Jul 15:12
    #19

     


    MV85 skrev 2009-07-02 15:05:46 följande:
    J D skrev 2009-07-02 14:20:26 följande: AMEN!

  • skille
    Äldre 2 Jul 15:44
    #20

    Jeg fant ut at, han elsker meg uansett. Kjøpte kjole i riktig størrelse men en uke før bryllupet kjøpte jeg en ny kjole da jeg hadde spist litt for mye... ikke lett å være gravid

Svar på tråden Jag är STOLT över er som vägrar banta inför bröllopet