• BrideToBeSpring

svensexad med strippa

min blivande hade sin svensexa i helgen och i programmet ingick en strippa som dansade framför honom och stod och gned sig mot honom, blev så otroligt ledsen och arg. Fattar inte symboliken i att dom ska köpa en tjej som kommer och dansar och kråmar sig framför honom - svensexan är ju för att vi ska gifta oss - vad är det för upplevelse som dom vill ge? känner mig liksom förd bakom ljuset, dom är inne och trampar på något så känsligt och nära...

min blivande tyckte inte om det, men sa inget...

behöver få det ur mig och komma vidare för jag mår dåligt och jag vill ju inte att detta ska ta orimliga proportioner... det är några veckor till bröllopet så jag har ju lite tid att lägga det bakom mig men redan i helgen stundar midsommarfirande med grabbgänget... vill inte...

dom som arrade svensexan har bett om ursäkt till mig efter att jag tagit ut min ilska direkt på dom och ja, jag måste vidare men vet inte hur?

tacksam för tips!

kramar

• Svar på tråden svensexad med strippa
  • passionsblomman

Ja i sina bästa år.

Ja, vart fasen tog Lady vägen?
    Panzerfaust skrev 2009-06-17 11:08:20 följande:
    Ja du vem är jag en alldeles lagom trind tant i sin bästa år eller nått. Det som var bra skrivet var Heloise, Panzer kör strimlat altantak till återvinningen Mystiskt med svarta bokstäver
  • Aleta

I övrigt håller jag med Heloise.
    Din man har det nog jättejobbigt just nu och det är inte hans fel att han blev utsatt för en strippa.

Det är lite väl hårt att inte bjuda hans vänner på bröllopet, ska han inte få ha kvar dem för att de har gjort något dumt?
    Det är ju inte något oförlåtligt vi talar om - eller hur?
    De har inte mördat eller våldtagit någon, de har bara fallit i stereotypfällan och förmodligen sett på för många Hollywoodfilmer. Det ser vi ju dagligen brudar som har gjort, men än den ena, än den andra amerikanska traditionen som man anammar och tror är svensk.

Se bara på brudöverlämning, det är också kvinnoförnedrande i mångas ögon, men inte skulle jag utesluta en tjej ur min bekantskapskrets för det. Däremot skulle jag tycka att hon gjort ett sämre val och att hon behöver få veta innebörden.

Det är väl samma för kompisarna, om de inser att deras idé inte var så bra och ber om ursäkt så finns det ingen anledning att fortsätta älta vad som hänt.
    Förlåt dem och glöm det.

• MrsHelloKitty

Alla reagerar vi olika på att m2b får en strippa på sin svensexa. Jag personligen hade skrattat, för jag känner honom så väl han hade inte brytt sig utan fattat att det va mest för kompisarnas skull. Jag har bott i Australien under en period och där har dom strippor, toppless tjejer som är på svensexan hela kvällen, det mer ovanligt att inte ha det. Det skulle jag tycka var mer jobbigt.

Alla är vi olika och reagerar olika, tror inte att hans svensexe kompisar menade något illa, synd att dom upprörde dig så.

• J D

Heloise skrev 2009-06-17 08:29:07 följande:
    Personligen så skulle jag antagligen inte tycka att en strippa på min blivande mans svensexa vore en fullträff direkt, MEN jag skulle aldrig låta något som är så uppenbart obetänksamt och ogenomtänkt förstöra ett bröllop som vi tillsammans planerat.Du frågar hur du ska komma vidare? Din blivande man har redan talat om för dig att han inte uppskattade att "få" en strippa, det är dessutom hans vänner och det hände honom. Så det måste ju vara hans sak att bestämma hur han vill hantera det. Du har fått mkt medhåll här av många andra tjejer som alla tycker att det är sådant fruktansvärt övertramp mot dig och ert förhållande, något som smutsat ner allt. För det första; om du låter en 30 min( eller hur lång tid det nu tar) förstöra allt för dig så blir jag ärligt talat orolig. Ta ett steg tillbaka och tänk efter.Jag tänker faktiskt framhålla att jag tycker synd om din blivande man; han har varit med om något som han inte riktigt ville vara med om, han har en förbannad och sårad blivande fru, kompisar som är ledsna för att de gjort ett övertramp, och du vill göra det hela ännu värre genom att inte bjuda dem på bröllopet?Hans vänner begick ett misstag, men det var inte ett misstag mot dig utan mot din blivande man, deras vän. De gjorde säkerligen sitt bästa för att ge sin kompis en bra svensexa, att det vart tokigt är ju en annan femma. Vidare så tycker faktiskt inte jag att en svensexa är en fest för att fira ER utan en fest för att fira din blivande man.Jag förstår att du känner dig sviken och ledsen, men saker och ting blir vad man gör dem till, den/de enda som kan förstöra er dag är just ni.ha ett underbart bröllop!

Men, det beror ju helt på vad man har för värderingar och hur tydligt man har kommunicerat det innan.

För mig kan 30 min definitivt förstöra ett förtroende som har byggts upp under lång tid. I teorin kan det låta fånigt men i praktiken är det en verklighet man måste hantera.

Om han inte uppskattade det- varför gick han inte därifrån? Jag skulle ha svårt att lite på att fästmannen inte gör en efterhandskonstruktion. (Inser att jag som jurist är extremt skadad av bevisföringstänkande och därmed har problem med att lite på utsagor men faktum kvarstår att han omedelbart i situationen kunde hanterat det annorlunda om han hade velat, eller?)

• didis

Vd skulle han ha gjort (och vi snackar ignet brottsligt här)? Förstöra för sina vänner och bokstavligt talat säga "skittrist svensexa ni fixade, nu går jag hem"?

Även om man inte uppskattar allt som vännerna gör för ens skull så tillhör det ändå hyfs att inte klanka ner på dem, de har försökt ordna en kul kväll, nu blev det inte så och det är de medvetna om.

Men gör ingen större grej av det än det är. Misstag kan alla göra och det vore hemskt om vi inte kan förlåta våra närmaste för att de inte är perfekta människor utan som alla vi andra.
    J D skrev 2009-06-17 12:22:20 följande:

Men, det beror ju helt på vad man har för värderingar och hur tydligt man har kommunicerat det innan.
    För mig kan 30 min definitivt förstöra ett förtroende som har byggts upp under lång tid. I teorin kan det låta fånigt men i praktiken är det en verklighet man måste hantera.Om han inte uppskattade det- varför gick han inte därifrån? Jag skulle ha svårt att lite på att fästmannen inte gör en efterhandskonstruktion. (Inser att jag som jurist är extremt skadad av bevisföringstänkande och därmed har problem med att lite på utsagor men faktum kvarstår att han omedelbart i situationen kunde hanterat det annorlunda om han hade velat, eller?)
  • Panzerfaust

Jag fattar fortfarande inte hur TS fick reda på att det var en strippa där.

• J D

didis skrev 2009-06-17 12:26:03 följande:
    Vd skulle han ha gjort (och vi snackar ignet brottsligt här)? Förstöra för sina vänner och bokstavligt talat säga "skittrist svensexa ni fixade, nu går jag hem"?Även om man inte uppskattar allt som vännerna gör för ens skull så tillhör det ändå hyfs att inte klanka ner på dem, de har försökt ordna en kul kväll, nu blev det inte så och det är de medvetna om. Men gör ingen större grej av det än det är. Misstag kan alla göra och det vore hemskt om vi inte kan förlåta våra närmaste för att de inte är perfekta människor utan som alla vi andra.J D skrev 2009-06-17 12:22:20 följande:

Ärligt talat, för mig är det här en så antifeministisk aktion att jag skulle ha sagt att tyvärr kan jag inte ställa upp på den här aktiviteten. Betala strippan och låt henne gå hem. Det får väl lägga sordin på stämningen i så fall. Vissa saker kan inte jag tänka mig att kompromissa med för att vara schyst. De har inte varit hyfsade när de har valt att plocka in en starkt könsdiskriminerande symbol i en fest om de vill fira mig. Det blir liksom som att ta med en vegetarian på köttmiddag under möhippan- jag tror inte att vegetarianen skulle äta kött bara för att vara hyfsad .

Är de medvetna om att det inte ordnade en kul kväll? (Har ej läst hela tråden). Isf- vad var poängen med att hålle den infon inne istf för att säga det direkt?

Misstag kan förlåtas- men det bästa är om man kan kommunicera så tydligt med sin partner och denne med sina vänner att sådana här misstag inte inträffar. Och sedan är det såklart en gradskillnad för alla hur lätt man har att förlåta vissa misstag, och det är också mänskligt.

• Heloise

J D skrev 2009-06-17 12:22:20 följande:

För mig kan 30 min definitivt förstöra ett förtroende som har byggts upp under lång tid. I teorin kan det låta fånigt men i praktiken är det en verklighet man måste hantera.
    Nu kan jag inte uttala mig om det eftersom det synsättet är totalt främmande för mig.
    Dessutom skulle jag ALDRIG misstro min blivande mans utsaga, gör man det så har man större problem i förhållandet än en striptease på en svensexa
  • J D

Panzerfaust skrev 2009-06-17 12:28:28 följande:
    Jag fattar fortfarande inte hur TS fick reda på att det var en strippa där.

De kanske kommunicerar i hennes förhållande?

• Panzerfaust

För det först vet vi inte om svensexan var rolig eller inte, det vi vet är att TS inte gillade att det var en strippa med. Vad den blivande mannen tycker kan man inte veta, att han säger att han inte gillade strippan kan han säga bara för att TS tiltade totalt.

Och vad då "antifeministisk aktion", störtlöjligt. Hur kan det vara antifeministiskt att titta på en tjej som dansar med lite kläder? Det är hennes jobb och jag vågar tro att hon tjänar jäkligt bra på det. Sedan finns det ju otroligt många manliga strippor, moralpanik och begreppsförvirring råder.

Svar på tråden svensexad med strippa