• SaraPayam

Persiskt/Svenskt bröllop IIII

Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss

Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII
  • Taha

Hola tjejer!

Någon av er med persisk ceremoni som ska ha en litet "vigsel program" som beskriver vad som händer?
    Vi ska ha det. Tänkte att det skulle vara roligt för de svenska gästerna. Kom gärna med tips på hemsidor etc för information.

• SaraPayam

Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra med vigseln ännu. Men det kommer nog inte bli så många persiska traditoner, som vi hade tänkt från början. Det enda vi kommer ha är att m2b´s moster ska läsa en dikt på farsi...
    Vad ska ni ha i vigselprogrammet? Och hur kommer vigseln se ut?

• sadii

Hej! Min blivande man är iranier och vi ska ha persisk ceremoni med persisk vigselduk o de. Vi kommer även ha lite information om vad alla grejerna på persiska duken ( sofre) betyder så att icke iranier förstår lite vad som händer med.. =)

• SaraPayam
    Persianbride2009 skrev 2009-06-03 08:57:24 följande:
    Hej tjejerJag ska ha informationen om sofre aghd i festhäftet då sofren ska stå kvar i festlokalen.Jag har hittat en hemsida som har bra information om vigseln och allt på sofren: www.persianmirror.com/celebrations/persianwed...Lycka till!
    Åå vilken superbra information det fanns på den sidan Får prata m2b ikväll om vi ska ha det eller inte, vi kan verkligen inte bestämma oss...
  • SaraPayam

Hej tjejer, hur går det för er?
    Nån av er som har gift sig än?

• Persianbride2009

19 dagar kvar till mitt!!! Shit, har panik... tycker mig vara klar med det mesta men är livrädd att ha glömt en massor. Hur går det för er?

• Taha

26 dagar kvar...och vi har sååååååååå mkt kvar att fixa.
    Men...det viktigaste är att vi har lokal, mat & dryck, vigselplats och en massa underbara gäster.

• Taha

SaraPayam, visst har ni gift er redan?

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII