Persiskt/Svenskt bröllop IIII
Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss
Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?
Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss
Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?
Här finns de äldre trådarna
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3300511.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3300511.html
Hola tjejer!
Någon av er med persisk ceremoni som ska ha en litet "vigsel program" som beskriver vad som händer?
Vi ska ha det. Tänkte att det skulle vara roligt för de svenska gästerna. Kom gärna med tips på hemsidor etc för information.
Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra med vigseln ännu. Men det kommer nog inte bli så många persiska traditoner, som vi hade tänkt från början. Det enda vi kommer ha är att m2b´s moster ska läsa en dikt på farsi...
Vad ska ni ha i vigselprogrammet? Och hur kommer vigseln se ut?
Hej! Min blivande man är iranier och vi ska ha persisk ceremoni med persisk vigselduk o de. Vi kommer även ha lite information om vad alla grejerna på persiska duken ( sofre) betyder så att icke iranier förstår lite vad som händer med.. =)
Hej tjejer
Jag ska ha informationen om sofre aghd i festhäftet då sofren ska stå kvar i festlokalen.
Jag har hittat en hemsida som har bra information om vigseln och allt på sofren:
www.persianmirror.com/celebrations/persianweddings/sofreh/sofreh.cfm
Lycka till!
Hej tjejer, hur går det för er?
Nån av er som har gift sig än?
19 dagar kvar till mitt!!! Shit, har panik... tycker mig vara klar med det mesta men är livrädd att ha glömt en massor. Hur går det för er?
26 dagar kvar...och vi har sååååååååå mkt kvar att fixa.
Men...det viktigaste är att vi har lokal, mat & dryck, vigselplats och en massa underbara gäster.
SaraPayam, visst har ni gift er redan?