• Svar på tråden någon med bröllopsplanering i göteborg som vill träffas? nr: 2
  • 20090725

    nu har vi bestämt oss för vilken bil vi skall åka i bild finns i galleriet! vi skall dock ta bort allt krimskrams som hänger i rutan å lägga in massa vitt tyg i sånt i den så den blir lite mer bröllopig! å billgit blev det oxå! behövde bara betala halva besiktningen då den är avställd för tillfället, men det fixar min bror, då han hade trott att min bukett skulle gå på typ 2500-3000:- som han hade lovat att betala men när jag sa att den kostar max 700:- så skulle han betala bilen oxå! ingen blev gladare än en arbetslös syster :)

    skall iväg till prästen på tisdag å prata med henne!
    va hos han som ska spela orgel i torsdags å lämnade noter, det blev imperial march (star wars) som ingångsmusik och Curly Sue - Takida som utgångsmusik

    på onsdag bär det av till Ullared med mammsen å mormor, för att se om jag hittar något roligt där som jag kan köpa till bröllopet!

    sen till helgen drar vi iväg med husbilen, blir förmodligen upp till strömstad där vi hittade en camping med stor lekplats, pool å nära till havet!

    ingen möhippa i helgen blev det heller!! bara 4 helger kvar nu, fast nästa blir det ju inte eftersom vi åker iväg då! jag skall pumpa mattias på lite info sen när han kommer hem!

    phuu, det blev ett långt inlägg, men det jag ville ha sagt va att för min del så hinns det inte med någon fika denna veckan, då jag har fullt upp med bröllop och semester, sen har vi ju barnen i 4 veckor nu oxå, så då e det fullt upp bara där, men det e ju bara mysigt!

  • T0612

    och vad bra att kantorn ändrade sig..hur har det gått med svensexan?

  • 20090725

    har fått besked att det e den 4 nu!
    men inga tider eller något! men min bror å andra av hans komipisar har inte hört något än!

  • T0612

    har du sagt till dem som ordnar den att dem måste bjuda dem med?

  • 20090725

    jupps... hans kompis som inte hört något e bestman, å han visste inte änns vilket datum det va, nu va det så nära ipå att han kanske inte kan få ledigt från jobbet!

    min bror kan det datumet iallafall, eftersom han har eget företag å kan jobba när han vill! jag har mailat det till toastmastern att dessa vill oxå vara med på svensexan, (de har frågat mig), men de har fortfarade inte hört något!

    så jag börjar undra vilka han egentligen har bjudit, eftersom inga från min sida (familj, kompisar) som även mattias känner bra, sen e det bara 3 kompisar till, som jag inte pratat med, resten vet inte om något än!
    jaja, jag skall nog släppa det, tycker bara att det e synd att han inte pratat med alla, om vilket datum som passar eller övehuvud taget tillfrågat dem!

  • Nippran

    Svassar in...
    Skulle väldigt gärna hänga med på en av era träffar. Ni kan väl säga till när nästa träff ska ske.

  • Nippran
    Carolina1979 skrev 2009-06-18 09:47:22 följande:
    Har ni förslag på ställen man kan ha sin bröllopsfest på, där lokal, personal, mat, dukar m.m. ingår i priset... (runt ca 900 kr/person)
    www.brygganunderbron.se
    Vi kommer att ha vår fest och vigsel där. Är man under 50 personer så tillkommer en lokalhyra på 5000 kr - förbetalas och återfås vid över 50 personer. Vi har valt ett billigare val med vårbuffén+brudskål+tårta (ex dryck) och det kommer att kosta 500 kr/person. Då ingår lokalen från öppningdax tills att de stänger kl 02, dukning, städning, personal (vet ej hur många), lån av musikanläggning. De kan lösa det mesta för er... inklusive att anlända med båt ;)
  • T0612
    20090725 skrev 2009-06-21 18:57:25 följande:
    jupps... hans kompis som inte hört något e bestman, å han visste inte änns vilket datum det va, nu va det så nära ipå att han kanske inte kan få ledigt från jobbet! min bror kan det datumet iallafall, eftersom han har eget företag å kan jobba när han vill! jag har mailat det till toastmastern att dessa vill oxå vara med på svensexan, (de har frågat mig), men de har fortfarade inte hört något!så jag börjar undra vilka han egentligen har bjudit, eftersom inga från min sida (familj, kompisar) som även mattias känner bra, sen e det bara 3 kompisar till, som jag inte pratat med, resten vet inte om något än! jaja, jag skall nog släppa det, tycker bara att det e synd att han inte pratat med alla, om vilket datum som passar eller övehuvud taget tillfrågat dem!
    Det är ju väldigt tråkigt måste jag säga, det är ju fler än deras kompis gäng som vill vara delaktiga..

    Nippran: det är klart =)

    När blir det förresten?Jag kan ju som sagt hela sommaren :P
  • 20090725

    nästa vecka kan inte jag något, vi bestämde nyss att vi åker upp til campingen redan på torsdag, då man bara kunde boka 3 nätter, lr man kunde bo bara två, men fick ändå betala för tre, å tisdag skall vi träffa prästen å onsdag ullared!

    s jg har fullt upp hela veckan, men veckan därpå kan jag igen!

Svar på tråden någon med bröllopsplanering i göteborg som vill träffas? nr: 2