Glittertråden nr 14
Då fortsätter vår tråd här igen.
I 3,5 år har vi skrivit i denna tråd jag Ammo, Blue Topaz, Izunia, Yllo, Victory.
Vi är alla gifta sen -06 och fd bridzillas.
Då fortsätter vår tråd här igen.
I 3,5 år har vi skrivit i denna tråd jag Ammo, Blue Topaz, Izunia, Yllo, Victory.
Vi är alla gifta sen -06 och fd bridzillas.
Hej igen!
Kom hem sent i går kväll efter en underbar vecka.
Var i Skåne månd-onsd, träffade Iza i Lund över en lunch på ondagen. (alltid lika kul att se dig Iza!)
Hon är som du märkt aldrig inne här, så hon föreslog att vi ska ha en sida på Facebook istället, verkar som om fler är där än här?!
Jag vill gäna vara kvar här men tycker det är tråkigt om vi alla ska förlora kontakten för att ingen skriver här längre.
Vad tycker du?
Onsd-tors var vi i Varberg, har aldrig varit där tidigare, en supermysig stad!
Tors-lörd åkte vi upp till Göteborg och mötte upp våra kompisar som varit i Fjällbacka under tiden vi var i Skåne.
Där gick vi på Liseberg och på fredagen åkte vi till Marstrand över dagen.
Och igår lämnade vi Götet och åkte förbi Ullared på vägen hem.
Det var GALET mycket folk denna gång, men jag lyckaes ändå bränna 4000 kr på 3 tim ! Hade kunnat spendera det dubbla om jag hade haft längre tid på mig!
Så nu är man hemma igen med ett berg med tvätt och en himmel som bara är grå och trist och släpper ner en massa regn
Få se om vi är hemma denavecka eller vad vi ska hitta på nu..
Oj, Låter i alla fall som om du haft kul Jess!
Själv var jag (med familjen) över till Åland i helgen. Vi fick med oss styvsonen och en av hans kompisar. Styvdottern dök aldrig upp.
I lördags var vi på bilutställning + att vi först var och kidnappade min brorson Hade det riktigt trevligt på utställningen och träffade en massa gamla kompisar och så lite släkt som jag inte sett på 2 år eller så.
Efter middag hemma hos pappa skjutsade B alla 3 ungdomar hem till min bror (som själv var i Sverige den dagen) så att killarna skulle kunna surfa på nätet. Senare på kvällen var jag och B på cruising med våra kompisar och vid 23-tiden hämtade vi killarna. Hann med att träffa flera kompisar och prova den nya glasskiosken med italiensk glas *slurp* B tyckte dock att det blev en dyr helg eftersom han fick betala allt den här gången. Jag hade glömt ta ut pengar *S*
Kom hem igår och sjönk ner på soffan helt slut efter en lång och händelsefull helg.
Visst kan vi starta en sida på FB, vi är ju alla där också. Jag har ju börjat att kika in där nästan varje dag i alla fall.. Kommer nog att sakna vår tråd här på BT om vi går över till FB, men huvudsaken är väl att alla är på ett och samma ställe
Halloj!
Har inte hunnit skriva så mycket, haft fullt upp.
Har åkt lite fram och tillbaka till landet, varit hemma i helgen och åker tillbaka i morgon igen.
I lördags hade vi möhippa för en av mina bästa vänner, den blev sååå lyckad!
Hon är polis men den dagen blev hon utklädd i randig "bov"-dräkt och vi andra var poliser och polismössor
Hon fick frågor, uppdrag mm som handlade om brott mm.
Vi startade med champangefrukost på Djurgården, sen blev det 5-kamp på Grönan.
Sen blev det afrikansk dans, kul men sjukt jobbigt.
Efter det svettiga passet blev det relax och massage för henne. och kvällen avslutades med middag och dans på Garbo i sundbyberg.
Hon var så nöjd och glad och alla tyckde dagen blev kanon.
Hennes bröllop kommer bli speciellt med, dels ska jag sjunga på det men hon ska även ha min bröllopsklänning...
Hej alla somriga glittertrådingar!
Jag gör ett försök att skriva några rader trots att Albin drar i alla datasladdar. Vi har haft 1-årskalas i söndags, tänk vad ett år går fort! Det blev mycket fika och fina presenter. Han växer så mycket, springer för fullt och pekar på allt och säger "dä". Nu njuter vi av det som är kvar av sommaren, jag ska börja jobba den 31/8 och det känns spännande och kul men det ska bli jobbigt att vara ifrån Albin. Daniel ska vara hemma åtminstone till nyår. Jag hinner ju inte skriva här så ofta men jag går ju alltid att nås via Facebook, även om det kan dröja mellan gångerna jag är där också.
Kram Viktoria
Hej Vicky! Vad roligt att du tittade in och härligt att höra att ni mår bra. Grattis till Albin i efterskott!
Jag mår mindre bra just nu, ligger hemma med feber och halsfluss
Tror det var någon basilusk som spreds sig på möhippan då vi alla delade vattenflaskor mm. Pratade med bliviande bruden igår och hon låg också med hals och förkylning.
Men jag var hon läkaren i morse och fick medicin så det bode vända snabbt. Jag som ska sjunga på bröllopet om en vecka, det skulle vara min mardröm om det inte gick, detta har jag drömt om sen jag vara liten att få göra, dvs sjunga på bröllop i kyrka.Men får jag ingen förkylning nu så kanske det går bra...
Har varit på landet under veckan men nu är det ju daxs att börja jobba till veckan. Martin börjar på månd o´ch jag kommer gå på halvfart denna vecka eftersom Lucas fortfarande är hemma.
Men jag får ju börja med att sjukskriva mig på månd eftersom jag ligger deckad nu, suck.
Hej Vicky! Det var ett bra tag sedan. Kul att du tittade in och skrev några rader Grattis till Albin i efterskott från mig med.
Trist att du blivit sjuk Jess Fast det låter i alla fall som om ni hade kul på hippan.
Här har det inte hänt så mycket. B ska fara till Thailand i september och jag far ju till Canada Går snart på semester.. bara 2 dagar kvar nu. I dag var jag och mötte upp en vän inne i city och hämtade min galaklänning som jag beställde via henne. Hon har fått fålla upp den då den av någon anledning blev över 10 cm för lång och jag kan ju inte sy.
Vi har det fortfarande lungt på jobbet... väldigt lungt.. men vi hinner i alla fall ta långa fikaraser och lunchraster *S*
Nästa vecka ska jag ta itu med att göra blombuketten som ska vara på huvudtårtan inför bröllopet i slutet av augusti. Sedan har jag ju konferensen i Göteborg också... Väntar ivrigt på besked från Canada om jag kan få göra mitt studiebesök där, men än så länge har jag inte hört något helt klart än.
Jaha... mer hade jag faktiskt inte att berätta...
Åh vad skönt med semester nu! Jag vill ha mer!
Är frisk nu men har inte jobbat än, kör i gång på måndag på rikigt.
På lördag ska vi på bröllopet, ska bli sååå kul.
Dels är det party utan Lucas så man kan slappna av, han får sova hos farmor. Sen ska jag ju sjunga i kyrkan, en dröm som jag väntat länge på. Håller just nu på att skriva mitt tal, slå in presenten mm. Köpte ny slips till M idag som matchar min nya röda klänning
I morgon blir det nog stranden en stund med Lucas, lite jobb och senn förbereda det sista inför bröllopet.
Ska Bosse åka själv till Thailand med eller åker han med barnen?
Hoppas du får komma och kika på kiniken!Kan du inte lägga ett mail och höra, det var väl ett tag sen du sände din förfrågan?
Ja ha då var man 32 år idag
Har haft en skön och lugn dag med familjen. Fick en jättevackert halsband av Martin & Lucas som är som en rektangulär platta, på den står det Lucas på ena sidan och hans födelsedatum på andra sidan och en fin silverkjedja till. Blev så glad över det att jag började gråta, hihi.
Nej nu är det snart sängdags, en rolig dag väntar med bröllop!
Hej. Jag har tyvärr tråkiga nyheter. Daniel dog natten till lördag. Det känns fortfarande helt overkligt men jag tar en stund i taget. Jag har min och hans familj omkring mig samt massor av släkt och vänner.
Det var i fredagskväll vid 22-tiden som han satte sig vid datorn en stund medan jag gick och la mig. Han tog en smörgås och skulle komma sen, jag somnade. Vid halv tre vaknade jag och då låg han inte i sin säng. Jag tänkte att han hade somnat vid datorn igen som han ofta gjorde. Så jag gick upp för att väcka honom men det gick inte att få liv i honom. När jag inte kände någon puls ringde jag 112 och ambulansen kom snabbt. Men det var för sent. Förmodligen hade han redan varit död några timmar. Jag vet ännu inte varför han dog, kanske var det hjärtat då de hade dåligt hjärta i hans släkt. Jag åkte upp till sjukhuset och fick se honom, han var så vacker, det såg ut som om han sov. Albin fick också ta farväl av honom även om han inte förstår. Han strök sin pappa över håret. Det känns så tragiskt när jag tänker på allt vi hade framför oss. Han skulle vara pappaledig i höst och vi planerade fler barn. Nu är Albin det enda som håller mig uppe. Jag älskade honom så mycket och saknaden kommer att bli enorm. Daniel blev 36 år.
Vicky min älskade vän. Tårarna sprutar på mig just nu, ringde Iza för att berätta och fick knappt fram ett ord.
Jag vet inte vad man ska säga till dig just nu mer än att jag är såååå ledsen och tänker på dig och Albin.
Vi finns här för dig!