• Ammo

Glittertråden nr 14

Då fortsätter vår tråd här igen.

I 3,5 år har vi skrivit i denna tråd jag Ammo, Blue Topaz, Izunia, Yllo, Victory.
    Vi är alla gifta sen -06 och fd bridzillas.

• Svar på tråden Glittertråden nr 14
  • Yllo

Nämen Jess! Ska du ut och festa? En annan har ju inte varit ut på krogen på.... ööhhhh... hur många år är det?? Nåja, mer än 4 är det i alla fall *S* Tror inte att jag varit ut på krogen sedan jag träffade B och det är ju snart 7 år sedan

Fint väder idag! Har roat mig med att tvätta hela förmiddagen. Nu väntar jag bara på att B ska bli klar så att vi kan fara och handla. Jag hade först planerat att fara själv, men när jag kommit halvvägs på inköpslistan så bestämde jag mig för att han får följa med som bärhjälp *S*

Funderar lite på hur jag ska göra med rabatterna på framsidan också. Jag borde verkligen ta tag i dom och gräva upp allt, men inspirationen tryter och så vet jag inte om jag har tillgång till lastbil för att hämta jord när jag är klar. Mitt ex som lovat ställa upp med lastbil har precis meddelat att firman han jobbar på har lämnat in sin konkursansökan så han vet inte hur länge han kommer att jobba kvar där.... med andra ord så måste jag vänta tills han fått ett nytt jobb och en ny bil

I torsdags var vi till Enskede gymnasium på bagerikväll. B´s dotter går ju där och bjöd in oss. Attans vad gott allting var *slickar mig runt munnen* För 150 kr fick vi äta precis hur mycket vi ville och jag kan lova att det fanns mycket att välja på Tror att jag tyckte i mig 4 st baugetter med skagen (och kyckling)röra.. sedan slank det ner en liten minipaj, en princessbakelse, en halv brownie och så ett minichokladmuffins. Jag lovar att jag var proppmätt hela fredagen

Känner mig fortfarande konstig...

På tisdag ska jag på rehabmöte på jobbet, inte något jag direkt ser fram emot. Jag kan bara inte fatta vad det ska vara bra för. Att sitta där och diskutera huruvida jag klarar av mina arbetsuppgifter eller inte.. huruvida vi ska göra för att jag ska kunna komma upp i 100% arb.tid igen.. Min läkare har ju redan sagt ifrån att jag aldrig kommer att kunna jobba 100% igen *suck* och mina arbetsuppgifter klarar jag utan problem, men jag klarar inte att jobba heltid. Bortkastad tid att sitta på det här mötet anser jag... Vi får väl se vad som sägs....

• Ammo

Halloj!

Ja, jösses vad skoj det var att gå på krogen
    Vi slog verkligen klackarna i taket och dansade hela natten, kom nog i säng strax efter 04.00.
    Så det ska vi göra om

Är fortfarande hes, gjorde iof inte saken bättre med att gå på krogen och sjunga med men det borde ju ge sig tycker jag...

Emelieoch linus, vilken fantastisk klänning du valt! Och komiskt att det är en Maggie Sotero också.
    Du kommer känna dig som en prinsessa

Ja Ylva, jag har tittat på mina rabatter i 3 år nu och fortfarande inte fått tummen ur, vet inte vad jag ska göra med dem. En ska jag nog ta bort helt och ev sätta en lite buske i stället där men den andra vet jag inte.
    Problemet är att vi gjorde om altanen till trädeck ju och sen går den som en gång längs huset med de gamla stenplattorna och det är längs den som rabatterna finns och jag kan inte bestämma hur vi ska göra med plattorna, ta bort eller ha kvar osv..

Gu vad mumsigt det lät med alla goa bakelser! Det vattnas i munnen på mig...!
    Jag ska from igår hålla igen lite, har hamnat i ett fruktansvärt godis träsk och måste ta mig upp ur det innan jag ser ut som shrek (såg den igår, så bra, haha)

Dags att äta mat, blir väl en tråkig soppa eller nåt då..

• Ammo

Jag har jobb igen!!!
    Har ju varit arbetslös denna vecka och skrev in mig på arbetsförmedlingen i måndags mm.
    Viist ju att jag ev kunde på en ny tjänst få företagssidan from aug men inget var ju klart.
    Idag var jag och träffade chefen och han sa ja på plats och att jag börjar redan på måndag !
    Hade ju varit skönt att varit ledig i 2 mån men jag är gladare att ha ett jobb.

• Ammo

Har haft en fantastisk dag, min lilla prins fyllde 2 år idag.
    Åt massa gott och han fick många fina presenter

• Yllo

Härligt med jobbet och 2-års kalaset Jess

Själv har jag varit lite nere sista tiden, men det känns som om det börjar vända nu.

Lite roligt dock... Jag har blivit erbjuden lite nya arbetsuppgifter på jobbet. F.o.m. hösten är det tänkt att jag ska ta över faktureringen för all öppenvård Ser verkligen fram emot att få något nytt att bita i *stuttsar upp och ner på stolen av förväntan* De arbetsuppgifter jag har nu kan jag ju utföra i sömnen så det här med en ny utmaning känns perfekt

Känner mig trött på det dåliga vädret.... Midsommar är runt hörnet och vi har inte ens funderat på vad vi ska hitta på i år. Funderade lite på att fara till Åland först, men B gillar inte när det är mycket folk på båten + att det redan är fullbokat Tror också att vi ska ha barnen i år.. men jag är inte säker där.

Börjar äntligen vänja mig vid att skriva på bärbara datorn också, men det har tagit lite tid *S* Funderar allvarligt på att lägga in min mail på min bärbara också.. då skulle vi nästan kunna avveckla den stationära datorn nere i källaren... eller åtminstone bara använda den en gång i månaden när det är dags att betala räkningarna

Har inte så mycket nytt att berätta i övrigt.

• Ammo

Nu är det så där dött igen här

Hur mår du nu Ylva, bättre?
    Vad kul att fu får göra lite nya saker på jobbet, alltid roligt med omväxling.

Jag har haft fullt upp med nya jobbet,känns helt ok än så länge.
    Men nu är det midsommarledigt....och regn !
    KOmmer vara hemma hos oss i morgon, äta silllunch och dricka nubbe sen blir det promenad till midsommarstången om vädret tillåter och sen grillning på kvällen. Lagom och mysigt med trevliga vänner.

• Yllo

Ja, det händer inte så mycket här inne just nu.. bara du och jag som har tid att skriva. Karin, Iza och Vicky har ju fullt upp med sina småttingar

Midsommarafton idag. Vi har inget planerat annat än att stanna hemma och ta det lungt. Jag funderade ett tag på att fara hem till pappa över midsommar, men bestämde mig för att stanna här i Sverige i år. Tur var väl det för jag har varit hemma från jobbet nästan hela veckan med en ordentlig förkylning. *nyser*

Bortsett från förkylningen så mår jag mycket bättre nu. Har inte hänt något speciell alls sista tiden. Vi hade dock invigning av vår nya vårdavdelning i tisdags. Var trevligt, även om det tog på krafterna rejält. När jag kom hem hade febern börjat krypa uppåt och jag kände mig rejält slut.

Nu börjar semestrarna på jobbet. Själv går jag på semester de 3 sista veckorna i augusti. Har en del inplanerat då, men jag ska erkänna att jag gärna skulle vilja fara och resa någonstans.

• Ammo

Vi hade också en rätt lugn dag hemma hos oss. Vi hade 2 andra familjer här, de vi var med på Teneriffa och en fam till. Vi åt sillunch, drack nubbe, gick och dansade runt midsommarstången här i närheten och avslutade kvällen med grillning.
    Men vi var i säng innan tolv så det var skönt.
    Idag tog vi oss kommunalt in till stan och gick och strosade som riktiga turister. Kollade in högvakten, tittade på Volvobåtarna vid skeppsbron, fikade i gamla stan och sen promenerade vi hela vägen till Karlberg innan vi tog tågen hem.
    hade sån tur med vädret med, sol hela dagen tills vi steg innanför dörren hemma då kom regnet.
    Ska på barnkalas i morgon men annars blir det nog lugnt.

vad jobbigt med förkylning nu på sommaren! Jag nyser hela tiden men det är av pollen, suck.

• Yllo

Oj, det lät som om du hade en riktigt skön dag Jess!

Vi pysslade lite i trädgården i söndags.. mina krafter var dock inte tillräckliga så jag gav upp efter några timmar. Var på jobbet idag och känner mig helt slut nu.. Kommer att ta en tidig kväll.. är nog inte helt frisk än, men feberfri i alla fall.

I lördags smet jag iväg på bio. Såg The Proposal.. den var jättekul och jag skrattade massor

• Ammo

Åh, jag vill också gå på bio! men jag får inte tummen ur!
    har inte varit på bio på 2-3 år
    har pratat om det så länge nu men det blir aldrig av att vi bokar dag med barnvakt mm.
    Vill ju så gärna se Män som hatar kvinnor, men den kommer väl ut på DVD snart.....

Svar på tråden Glittertråden nr 14