• Ammo

Glittertråden nr 14

Då fortsätter vår tråd här igen.

I 3,5 år har vi skrivit i denna tråd jag Ammo, Blue Topaz, Izunia, Yllo, Victory.
    Vi är alla gifta sen -06 och fd bridzillas.

• Svar på tråden Glittertråden nr 14
  • Yllo

Jepp, Män som hatar kvinnor, eller rättare sagt hela milleniumtrilogin ska komma på DVD lagom till jul Dock är det väl inte riktigt helt säkert med datumet i o med att den 3:e delen har premiär i slutet av november, eller var det början av december??? *funderar*

Själv ska jag vara extremt snål nu i några månader... Juni, juli och augusti ska jag lägga undan varenda en krona jag kan lägga vantarna på. Har planer på att fara till Vancover Kanada i september på en veckas semester Kommer att kosta en slant... men vadå.. jag känner för att göra något helt galet och jag vet ju inte hur det blir med mina ögon.. lika bra att passa på när jag fortfarande kan se

Vilket kanonväder vi har den här helgen!!! 34 grader på balkongen i skuggan!!!
    Får verkligen hoppas att det fina vädert håller i sig...

• Ammo

Hej!

ja vilket väder! har varit ute på våra kompisars land ute på Adelsö (utanför ekerö)hela dagen och solat och badat, så vi är helt stekta.
    Snacka om att man längtar efter semester nu!En vecka kvar sen..

Vad ska du göra i Vancover? varför åka just dit?
    Skönt att ha något mål och spara för.
    vi pratade idag om att kanske ta en resa till vintern igen, kanske åka tillbaka till Thailand eller något.
    Men det beror lite på pengar och jobb mm. Vi vill ju dessutom ha ett barn till så skulle jag bli gravid eller nåt så kanske planerna spricker ändå..Men då hoppas jag kunna åka medan jag får flyga. Men vi har inte börjat försöka än så vi får se.
    HUr går det för er Ylva på den fronten? Försöker ni eller la ni ner tankarna på ett gemensamt?

Hade varit roligt att höra från de andra snart, hur de mår, hur det är med deras familjer osv

• Yllo

Nu har jag spenderat massor med pengar! Jag har bokat flyg, hotell och även köpt en biljett till ett convent.
    Jag har i flera år pratat om att jag skulle vilja fara på ett Stargate convent, men det har aldrig blivit av. Nu bestämde jag mig för att äntligen få ändan ur vagnen.. bara för att upptäcka att jag precis missar Stargate i år.. däremot så är det ett Twiligt convent i september som jag bestämde mig för att fara på istället

Inga framsteg på bebisfronten än... vi jobbar vidare på projektet... men min födelsedag närmar sig så snart är det slutförsökt. Känner mig dock inte det minsta stressad över deadlinen utan är nöjd med mitt beslut. Tar det så tar det.. och tar det inte så.... Ja, då var det inte meningen att jag skulle bli mamma.

Mmmm... hade varit kul att höra av de andra också, men dom har ju fullt upp med barn, hem och makar... får hoppas att dom i alla fall tittar in här och läser ibland, även om dom inte ger sig tid att skriva

• Ammo

Vad kul! Men ska du åka själv? Bosse ska väl med?

Har du själv satt tidsbegränsningen på barnfronten eller har läkaren gjort det? När fyller du?

• Yllo

Jag far själv. Bosse ville inte följa med + att han inte har mer semester att ta ut heller.

Det är jag och Bosse som satt tidgräns på barnfronten, jag vill inte skaffa barn när jag nått en viss ålder. Detta med tanke på min hälsa och mycket annat. Fyller i oktober.

Har idag skickat ett brev till Transplant Socity i Kanada med en förfrågan att få göra ett studiebesök på ett av deras transplantationscentra under min vistelse där. Håll tummarna för att det går att ordna. Min chef var väl inte så där överlycklig över att jag tagit det här initiativet, men verksamhetschefen, och övriga, på kliniken där jag jobbar är imponerade över mitt initiativ och stöttar mig till 150%

• Ammo

Vad tråkigt att du får åka själv.
    Vad var det för transplantation? har för mig att du nämnt den tidigare.

Har varit på ladet i 4 dagar nu. Hann trots regn med att: måla halva stora huset, dra el till lillstugan och sätta upp utebelysning där, måla klart den invändigt. klippa och kratta tomten. Åka en dag till Vingåkers factory outlet och lite till.
    Men jäklar vad det åskade och regnade. Vi trodde båda att färgen skulle rinna av huset då vi slutade måla ca 30 min innan skyfallet kom, men den satt kvar

Är hemma över helgen nu, drar ner till malmö och västkusten nästa vecka.

• Yllo

Jag måste erkänna att jag faktiskt tycker att det ska bli kul att fara själv till Kanada Visst hade det varit kul om Bosse hade kommit med, men han gillar inte det jag har planerat så.... sedan far ju han iväg på en massa träffar utan mig så det kan vara kul att göra något själv också.

Jag jobbar ju på transplantation på Huddinge sjukhus. Vi transplanterar lever, njurar, bukspottskörtel, ö-celler och hjärtan. Transplantationsenheten som jag hoppas på att få besöka gör samma transplantationer som vi gör, förutom att dom inte gör hjärtan utan lungor istället. Jag skickade brevet igår så jag hoppas att jag får svar i slutet av nästa vecka eller därpå följande vecka *stuttsar upp och ner av förväntan* Åhhhh... jag hoppas så att dom kan fixa studiebesöket åt mig.

Uscha ja... vilket väder vi har. Skönt att ni hann måla färdigt en del i alla fall innan regnet kom. Kan förstå att ni kände er oroliga för att färgen skulle rinna bort.. men jag har nog aldrig hört talas om att det gör det.

Vingåker outlet har jag hört en massa bra om. Fina kläder, märkeskläder, till bra mycket lägre priser än normalt Hoppas du hittade en massa fint där.

Vi har egentligen inget speciellt planerat till helgen. Ev ska vi på något moppe meet med junior, men jag skulle behöva göra rosbuketten färdig till bröllopstårtan i aug.. och så skulle jag vilja gå på bio och se Ice age 3. Funderar nog lite på om jag ska försöka övertala Bosse om att vi ska gå och se Harry Potter filmen på onsdag när den har premiär... men han är inte så sugen på att gå på bio mitt i veckan. Själv längtar jag verkligen till preimären av New moon den 20 nov.

• Yllo

Känner mig duktig idag. Håller på och röjer i inbyggda verandan som har en tendens att bli någon form av skrotupplag *S*

Tar just nu en kaffepaus eftersom solen skiner och det blir väldigt hett där ute.

Igår var vi väg på någon form av moppe meet. Freddan ville att vi skulle komma så Bosse och jag tog MC:n in till Frihamnen och kikade lite. Dom rejsade med moppar och det är helt otroligt hur fort man kan få en moppe att gå. Det stora samtalsämnet där var väl en kille som åkt dit för trimning, fortkörning, olovlig körning m.m. Han har nu fått vanliga körkortet uppskjutet i 2 år. Förhoppningsvis fick Freddan en tankeställare om att det inte är någon idé att hålla på med att trimma moppen sin, speciellt inte när han bara har ett år kvar till körkortet och han redan nu håller på att smälla av att det är så lång tid kvar

• Ammo

Jag tror också du kan få en häftig resa när du åker själv.
    Jag åkte ner till mallorca med 2 vänner -98, de stannade i 3 veckor, jag blev kvar i 4 månader själv. Det var skönt att inte ha någon att anpassa sig efter och jag fann nya vänner.
    Enav de vännerna jag fann där åker vi och hälsa på i morgon i skåne.
    Ska vara där i 3 dagar och även åka förbi Isabelle och säga hej.
    Sen drar vi upp till Varberg 2 dagar och i slutet av veckan åker vi upp till Göteborg och möter upp våra kompisar som varit i Fjällbacka under tiden vi är i Malmö. Och så avslutar vi vår tripp med en sväng till Ullared!
    Hoppas vädret blir lite bättre denna vecka!

vi hörs om en vecka!

• Yllo

Ha en härlig resa Jess! Och glöm inte att hälsa Iza från mig är du snäll

Svar på tråden Glittertråden nr 14