• Ammo

    Glittertråden nr 14

    Då fortsätter vår tråd här igen.

    I 3,5 år har vi skrivit i denna tråd jag Ammo, Blue Topaz, Izunia, Yllo, Victory.
    Vi är alla gifta sen -06 och fd bridzillas.

  • Svar på tråden Glittertråden nr 14
  • Yllo

    Tja... jag har inte varit här inne på ett tag.. har varit fullt sysselsatt med att läsa *S*

    Hur står det till med dig då Jess? Här är allt rätt så ok.

  • Blue Topaz

    Hej!
    Ville egentligen bara meddela att jag just nu verkligen inte har tid att vara här =(

    Livet med två småbarn, jobb, bantning, hus och renovering av landställe tar all tid och resterande få timmar spenderas med mannen.
    (Bloggar lite på familjeliv dock)

    Vi mår dock bra och har det toppen faktiskt. Hoppas verkligen att det gäller er anda också!
    Många kramar!!

  • Ammo

    Vad tråkigt Karin, saknar dig här.
    Saknar alla här. Känns som om denna tråd kommer dö snart om ingen orkar skriva här mer, jag vill gärna fortsätta.
    Har ju skrivit här i 3,5 år nu, känns som om man skriver dagbok.

    Ylva, har du hittat någon bra bok?
    Men mig är det rätt ok, är väldigt hes och hostig men annars frisk. Lite nere med tanke på att jag blir arbetslös from fredag, känns inte så kul.

  • Victory

    Vi börjar bli friska från influensan nu, det har varit riktigt jobbigt. Nu är det trädgårdsjobb och husrenovering som tar den mesta tiden, nej förresten; Albin tar den mesta tiden förstås! Han har börjat gå nu!!! Tog sina första steg för drygt en vecka sedan och det går bättre och bättre (men bara några steg i taget). Han säger också något som vi tror betyder "boll". Åh, vad tiden går, han är 10 månader nu!

  • emelieochlinus

    hmm... vad handlar glittertråden om. Kan inte se nåt glitter här

  • Yllo

    Åhhh... vad kul att Albin tagit sina första steg Vicky!

    Förstår verkligen att ni har fullt upp just nu du, Karin och Iza, men även jag ser fram emot att höra ett kort inlägg från er nu och då

    Jess, jag kommer att fortsätta skriva här jag med.. känner precis som du. Har hängt här i 3,5 år och det blir lite av en dagbok

    Boken ja... Nååå.. för att säga som det är. För ett tag sedan var jag på bio och för att slå ihjäl tiden innan filmen började smet jag in på MediaMarkt för att köpa The Tudors säsong 2. På vägen till kassan såg jag filmen Twilight som jag sett så mycket reklam för. Billig var den med så jag ryckte åt mig ett ex och tänkte att jag skulle se den och sedan ge den till B´s brorsdotter som är galen i vampyrfilmer (själv gillar jag inte vampyrfilmer). Såg filmen och blev helt såld! Upptäckte att den var baserad på en bok och började leta på CDON. Insåg att det inte bara var en bok utan fyra stycken. Beställde hem dom och började läsa. Var helt okontaktbar under de 5 dagar det tog mig att läsa alla fyra böcker och kände ett otroligt behov av att läsa om dom omedelbart. Måste erkänna att jag ofta har svårt att lägga ifrån mig en bok som jag tycker är bra, MEN jag har aldrig varit med om det här behovet att läsa om böckerna direkt igen *konfunderad*. Det värsta är att jag är lika okontaktbar nu när jag läser om dom som jag var när jag läste dom första gången *skrattar generat*

    Annars är allt hyfsat med mig. Känner mig lite konstig och vet inte riktigt vad det beror på. T.o.m. B har noterat att jag inte är mig lik... Påminner mig lite om en begynnande depression, men ändå inte. Hoppas bara att det går över snart.

    På jobbet är allt som vanligt. Håller på med programinventering per person och har kommit en bra bit på väg. Det svåraste är att få tag på personalen för att hinna interjuva dem *suckar*. Nästa vecka på tisdag har jag mitt rehabmöte med FK, ser inte direkt fram emot det.. men det ska ändå bli intressant att se vad som de kommer fram till.

  • Ammo

    emelieochlinus, hej!
    Ja vad handlar glittertråden om?!...
    Vi 5 som skrivit här i 3,5 år började av en slump skriva och ge varann tips i en tråd som handlade om Maggie Sotero klänningar, detta var ca 6 mån innan vi gifte oss sommaren -06.
    Vi var väl mer eller midre bridzillas allihop och älskade att berätta om våra planeringar i detalj för varann.
    Efter våra bröllop så har vi alla fått barn utan Yllo och skriver nu om hur våra liv er ut i vardagen. Det har blivit som en dagbok för oss.
    En del okända tittar in då och då och ber om råd och tips om kommande bröllop och vissa följer vår tråd genom bara läsning.
    Just nu är alla mammalediga utom jag och Yllo så de hinner inte skriva så ofta tyvärr.
    Men du får gärna skriva här när du vill med

    Vicky, vilken kille! Han är tidig! Antar att du är världens stoltaste mamma just nu!

    Ylva, haha, du verkar blivit biten av bokdjävulen, haha. Har aldrig hört någon som börjat om direkt efter avslut.
    Hoppas du känner dig bättre snart. Jobbigt att inte veta varför du känner dig konstig.

    Jag är fortfande hes och hostar, det ger sig inte, har varit jättehes i en vecka nu, men inget annat.
    I går var sista dagen på jobbet. Blev avtackade på kontoret och fick presenter, avlutade sedan kvällen på Gröna lund med middag och 5-kamp. Tyvärr var inte vädret på vår sida så det var kanske inte så bra som man hoppats på men helt ok.
    Så nu är jag ledig! Härligt att vara ledig nu under sommaren men inte kul på dess premisser.

    I morgon ska jag på krogen! Har inte varit ute "på rikigt" med kompisar på snart 3 år! Men i morgon ska jag och 2 till ut och jag ska sova hos den ena så får hennes killar sova hos oss. (de var dem vi åkte till Teneriffa med).
    Ska bli superkul!

    dags för sängen! god natt!

  • emelieochlinus

    Ammo:
    Tack för förklaringen!
    Jag är väl kanske där ni befann för lite mindre än 3,5 år sedan då. Jag gifter mig om 2,5 månad och Ja, jag har nog blivit lite av en bridezilla och Ja, jag har hittat min drömklänning-en maggie sottero så klart! (finns i galleriet).

Svar på tråden Glittertråden nr 14