• rebbe

Maldiverna!

Hej! Vi funderar på Maldiverna i oktober månad som vår honeymoon...Många öar att välja på o rätt stor prisskillnad oxå.Någon som har erfarenhet om var man ska åka o var ni vänt er o bokat er resa?Vill bo lugnt o inte för mycket barn o stök.

• Svar på tråden Maldiverna!
  • clin

Hej! Är det någon som har bokat sin resa direkt på www.kuredu.se? Hur gick det? jag är lite nervös för att boka på internet när det gäller så mycket pengar..

• molnis

fru Hä skrev 2009-07-09 13:29:18 följande:

Hej alla Maldivfans!Jag har precis bokat Kuredu till oss nästa år. 26 mars - 12 april!! Fick såååå förmånligt pris att det inte gick att undvika. Jobbigt va? Vi kommer att fira vår tredje bröllopsdag där - kul det var ju där vi gifte oss 4 april 2007. Det är alltid så underbart när bokningen är gjord så att man kan börja längta! NIONDE maldivresan. Snart blir det tvåsiffrigt Klart ni ska åka. Vilka priser väntar ni på? Vi kankse ses där? Man vet aldrig.Fru Hä:-0
    Är lite nyfiken på vilka ni åker med osv om ni fick så bra pris=) Vi gifter oss den 17 april så tänkte åka iväg runt den 19 där. Vart inställda på Seychellerna men kollar nu även Maldiverna då man får rätt mycket mer boende för pengarna.

Om ni vart på Maldiverna så många gånger, har ni då vart runt på olika ställen?=)
  • fru Hä

Hej!

Inga problem! Mayden (en jätterar tjej som sköter reservations för ön) har koll på läget och är jättebra att ha göra med! Hälsa från mig!!!

fru Hä (Linda Hämäläinen)

clin skrev 2009-07-11 13:36:47 följande:
    Hej! Är det någon som har bokat sin resa direkt på www.kuredu.se? Hur gick det? jag är lite nervös för att boka på internet när det gäller så mycket pengar..
  • fru Hä

Lång historia! Efter alla dessa resor och mitt enorma intresse för Maldiverna så har jag fått en del kontakter. Det lönar sig att vara snäll också

Ja, vi har varit på Eriyadu, Filitheyo och KOmandoo, förutom Kuredu. Alla fina, även om Eriyadu var aningen basic för min smak, men med ett underbart husrev. Filitheyo är en jättefin ö som dock kostar lite mer. KOmandoo är Kuredus lillasyster och har massor av plus, men Kuredu är m för pengarna och trots att ön är jämförelsevis stor kan man ha det hur lugnt som helst där - om man vill. Något jag älskar m Kuredu är de långa underbara stränderna att promenera på.

mvh Fru Hä

Seychellerna, har jag förstått, är bedövande vackra öar, men den där Robinsonkänslan där ni går barfota hela semestern.....den får ni bara på Maldiverna.

ds

molnis skrev 2009-07-11 14:55:31 följande:
    fru Hä skrev 2009-07-09 13:29:18 följande:
    Är lite nyfiken på vilka ni åker med osv om ni fick så bra pris=) Vi gifter oss den 17 april så tänkte åka iväg runt den 19 där. Vart inställda på Seychellerna men kollar nu även Maldiverna då man får rätt mycket mer boende för pengarna.Om ni vart på Maldiverna så många gånger, har ni då vart runt på olika ställen?=)
  • molnis

Kollade resor till Kuredu och hittade helt oki priser den tiden vi vill åka=) (34000 för flyg + Dubbelrum Beach Bungalow med All Inclusive 12 dagar) Men funderar på hur stor skillnad det är på de olika boende alternativen? Hur har ni bott?

Samt om maten är ok på al inklusive? Är ju alltid skönt att ha betalt den innan, hur har ni andra gjort med sånt?

Ska även kika lite mer på Filitheyo...vad skiljer den från Kuredo förutom priset?=)

massa frågor men kändes som det var dags att ta tag i det här nu=)

• molnis

attans blev lite dyrare från göteborg än sthlm..men ändå ok

• fru Hä

Hej!!!

Boka minst Beach Villa eller finare. När ni har AI i BB eller GB får ni gula band och vissa restriktioner. Har ni Beach Villa eller Jacuzzi BV får ni blå band och kan äta var ni vill. Även om man har en resTaurang man s.a.s. är "knuten till" av praktiskka skäl, kan man alltid äta frukost o lunch var man vill o även middag, bara man säher till. En STOR, STOR fördel. Kuredu är jättevackert och perfekt om man ändå vill ha möjlighet till en o annan aktivitet. Vi åker alltid ut minst en gång heldag på båt och brukar ta en gemensam behandling på spa. Mysigt! Priset låter väldigt bra, men uppgradera till minst Baech Villa och försök i så fall få nr 101-110 eller 201 - 210 som har böst läge! Ni kan maila till ön ca 3 v innan ni åker (reserve@kuredu.com) och be snällt. Vem har gett er det priset? Har du hört m Stefan på Maldivernas turistbyrå? Han brukar vara m bra. Hälsa från mig!

Filitheyo är lugnare och har bara en restaurang förutom huvdrestaurngen. Helt underbar, men överprisad nu förtiden.

mvh Fru Hä

molnis skrev 2009-07-11 16:16:20 följande:
    Kollade resor till Kuredu och hittade helt oki priser den tiden vi vill åka=) (34000 för flyg + Dubbelrum Beach Bungalow med All Inclusive 12 dagar) Men funderar på hur stor skillnad det är på de olika boende alternativen? Hur har ni bott?Samt om maten är ok på al inklusive? Är ju alltid skönt att ha betalt den innan, hur har ni andra gjort med sånt?Ska även kika lite mer på Filitheyo...vad skiljer den från Kuredo förutom priset?=)massa frågor men kändes som det var dags att ta tag i det här nu=)
  • molnis

Jo vi funderar nog lite på Jacuzzi kollade ving flex å en annan sida men de var exakt samma pris och man såg att de anv samma bokningssystem..Jacuzzi blev typ 52000 men ska kolla upp de du skrev och har även mailat en annan byrå=)

• sarahkka76

Fru Hä: vet du på rak arm hur det är med avbokningsskydd om man bokar direkt via Kuredu? Kan man boka sjöfklyg via de också eller gära man det hos Indcen närman bokar flygresan?

• fru Hä

Hej!!

Jepp. Man betalar 50% inom 10 dagar från bekräftelse och resten på plats. Man får tillnaka alla pengar fram till 30 dagar före ankomst (se deras hemsida, tror inte de tar nån avgift heller) - sjöflyget bokar du också med ön.

Fru Hä

sarahkka76 skrev 2009-07-12 16:27:36 följande:
    Fru Hä: vet du på rak arm hur det är med avbokningsskydd om man bokar direkt via Kuredu? Kan man boka sjöfklyg via de också eller gära man det hos Indcen närman bokar flygresan?
Svar på tråden Maldiverna!