• rebbe

Maldiverna!

Hej! Vi funderar på Maldiverna i oktober månad som vår honeymoon...Många öar att välja på o rätt stor prisskillnad oxå.Någon som har erfarenhet om var man ska åka o var ni vänt er o bokat er resa?Vill bo lugnt o inte för mycket barn o stök.

• Svar på tråden Maldiverna!
  • Hawaiiii

Vi kommer troligtvis också åka till Maldiverna i okt-nov. Eftersom vi inte vill ha alltför lugn semester på en pytteliten ö blir det nog Kuredu för oss.
    Har tre alternativ... Ving flex, Fritidsresor eller boka flyg och boende själv.

Hänger kvar i tråden och ser om det kommer några bra tips:)

• Meeru

Vi var 12 dagar på Meeru i nov-dec 2008, och var hur nöjda som helst. Allt var perfekt! Vi bokade via Ving Flex och betalade ca 50.000 kr för två personer för jacuzzi beach villa. Men nu har motsvarande rum höjts till 70.000 kr, kanske lite väl dyrt. Men som sagt, vi var jättenöjda, och kan verkligen rekommendera Meeru Island Resort.

• fru Hä

KOmandoo, Mirihi? Beror på budget. Kuredu är också jättefin, men där finns det ju en del barn förstås.

Fru Hä

rebbe skrev 2009-05-11 17:25:16 följande:
    Hej! Vi funderar på Maldiverna i oktober månad som vår honeymoon...Många öar att välja på o rätt stor prisskillnad oxå.Någon som har erfarenhet om var man ska åka o var ni vänt er o bokat er resa?Vill bo lugnt o inte för mycket barn o stök.
  • Skrutt71

Vi har precis bokat en resa till Kuredo Island Resort med all-inclusive och seaplane 14 dagar i nov för 49.000:- med en resebyrå som heter Kenzantours..verkar bra och betydligt billigare än tex Fritidsresor då samma resa skulle kosta 54.500 :- med båt istället för seaplane.
    Någon som åkt med Kenzantours????Vore kul att höra i såfall!

Skrutt71

• Hawaiiii

Vi har också bokat maldiverna i höst. Det blir Filitheyo för vår del, halvpension, superior villa 2 veckor inkl sjöflyg för 32000kr. Vi kommer köpa flygbiljetterna separat, så jag vet inte riktigt vad slutnotan hamnar på, men det ska bli såå kul iaf. Bokade via Maldivernas turistbyrå i Uppsala.

• Fjälbacka 2009

Skrutt71- vilket datum åker ni? Vi ska också dit i november :)

• Skrutt71

Fjällbacka-
    Vi åker dit 11-26 nov,när åker ni?Hoppas vi får det underbart!!!

• Fjälbacka 2009

då åker vi samtidigt, vi byter ö efter 1 vecka men börjar på kuredu. Jag är helt övertygad om att vi kommer att få det fantastiskt!

• Miss Moneypenny

Är nyss hemkommen från bröllopsresa på Maldiverna och det var helt sagolikt! Kan varmt rekommendera det! Vi var på Filitheyo som var paradiset!!!! Den ön hade verkligen ALLT!

www.aaaresorts.com.mv/filitheyo/

Säg till om ni har fler frågor!

• Hawaiiii

Ja, miss Moneypenny! Jag har massor med frågor! Vi åker ju till Fili i oktober, så jag vill veta allt!

Hur bodde ni? Fräscht?
    Mat? Halvpension? AI? Goda drinkar, gott vin?
    Honeymoon-paket?

Vi har bokat Superior villa med halvpension, och uppgraderar ev till AI när vi kommer dit.

Berätta allt! Du får gärna maila om du inte vill dra allt här: eismonster(at)hotmail.com

Svar på tråden Maldiverna!