• Tindragull

Vi som blev fruar 090509!

Då fortsätter vi prata!
    Nu är vi alla fruar och vad händer nu?
    Tack-kort, väntan på bröllopsbilderna o.s.v.
    Och så måste vi såklart berätta om bröllopsdagen!

• Svar på tråden Vi som blev fruar 090509!
  • Tindragull

Bara det sista kvar på tack-korten nu...
    Vad skriver ni i era?

• Tindragull

Idag har jag verkligen drabbats av ett antiklimax...
    Känns som att alla riktigt stora händelser man sett fram mot i livet...de ligger bakom en nu...
    Ni vet, träffa nån, skaffa barn, gifta sig... Nu har vi gjort allt det där... Nu då???

Visst kommer det fler stora och härliga saker i livet, men idag bara drabbades jag av en sån där känsla liksom...Det går nog över!

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-05-26 17:01:21 följande:
    Idag har jag verkligen drabbats av ett antiklimax...Känns som att alla riktigt stora händelser man sett fram mot i livet...de ligger bakom en nu... Ni vet, träffa nån, skaffa barn, gifta sig... Nu har vi gjort allt det där... Nu då???Visst kommer det fler stora och härliga saker i livet, men idag bara drabbades jag av en sån där känsla liksom...Det går nog över!
    Nu är det bara att njuta Uppleva fina saker med din man & barn.

Vill uppdatera er om att jag har bytt efternamn nu äntligen så ska det fixas med pass osv. Vilka grejer ska man fixa tjejer och vilka ändras automatiskt? Jag ska försöka sälja min klänning men har en gräns på 4000 kr, för annars tycker jag det blir fööör billigt och har hellre kvar den.
  • Tindragull

Är en massa som går automatiskt, vänta en månad så märker du vilket som inte har ändrats!

MissieA skrev 2009-05-26 21:17:49 följande:
    Nu är det bara att njuta Uppleva fina saker med din man & barn.Vill uppdatera er om att jag har bytt efternamn nu äntligen så ska det fixas med pass osv. Vilka grejer ska man fixa tjejer och vilka ändras automatiskt? Jag ska försöka sälja min klänning men har en gräns på 4000 kr, för annars tycker jag det blir fööör billigt och har hellre kvar den.
  • Malmöbrud 2009

Körkortshandlingen skickas till dig med posten. Där är det och nytt foto o ch fakturan som ska betalas. 120 pix.

Sen ska du ta dig till passmyndigheten så fort du kan, inga papper behövs. De har uppgifterna. I Malmö har jag i två dagar stått i kö för pass, i måndags kom jag försent och igår var jag där i två timmar...Tydligen ska man inte vara på passexpeditionen måndagar och tisdagar då de är sämst bemannade då...400 pix.

Idag ska jag fixa grönt kort hos försäkringsbolaget och så ska jag kolla reg.beviset för bilen med Vägverket. De är så petiga på Balkan med papper...

MissieA skrev 2009-05-26 21:17:49 följande:
    Nu är det bara att njuta Uppleva fina saker med din man & barn.Vill uppdatera er om att jag har bytt efternamn nu äntligen så ska det fixas med pass osv. Vilka grejer ska man fixa tjejer och vilka ändras automatiskt? Jag ska försöka sälja min klänning men har en gräns på 4000 kr, för annars tycker jag det blir fööör billigt och har hellre kvar den.
  • Malmöbrud 2009

just det, om du bokat resa i ditt gamla namn, byt inte ut ditt pass ännu. vänta till efter då flygbolag kan var petiga med namn.

• elsi

loggad in på banken i fredags... namnet är ändrat! men jag blev förvirrade eftersom de har ersätt mellanamnet jag fick av föräldrana, till ex "marie louise efternamn" med "marie efternamn + mannens namn".. HMM troro jag ville ändra igen. få man??

• MissieA

Nu är mitt namn bytt hos banken, ska bara dit och fixa nytt kort. Har mitt pass + id om 1 vecka. Ändras uppgifterna automatiskt inom posten då? Vill inte att räkningar osv ska komma bort.

Annars är allt som vanligt hos oss. Vi förbereder oss smått inför bröllopsresan. Tindragull åkte nog ni u helgen om jag minns rätt. Hoppas ni ha en underbar resa.

Vad har ni andra för er då?

• Humlan66

Men åhh här finns ju ett gäng nygifta GRATTIS TILL ER ALLA

va roligt det är att läsa om alla bröllop och se bilder

• ElinPierre

Nu har vi äntligen samma efternamn!!

Svar på tråden Vi som blev fruar 090509!