• Goldi

Tråkigt med bara bh och trosa?

Tänkte höra vad ni ska ha under er klänning?

Jag har köpt ett läckert sett bh och hipsterspets trosor men funderar på om det inte är tråkigt för jag vet ju att killen säkert förväntar sig värsta raffsettet men kan inte ha det under klänningen för klänningen har korsett å sitter åt som bara den...Funderar på att kanske köpa ett sexigt nattlinne som jag kanske byter om till...

Vad ska ni ha under??

• Svar på tråden Tråkigt med bara bh och trosa?
  • giz83

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-09 22:14:10 följande:

Jag har köpt en korsett och stay ups, tror jag har det hela dagen om den passar under klänningen (men byter trosor några ggr...)
    den var ju jätte vacker!!!
    men jag förstår inte vad du menar med att den är i grövsta laget??

vart har du hittat den?
  • Linadesign
    utvald skrev 2009-05-09 22:21:42 följande:
    Jag fick fint höra i butiken att korsett inte passar mig som har mindre byst!!!Hehe.....blir ju ingen push i korsett heller så det blev bh och trosor med strumpeband....min m2b tycker hipsters är snyggast och nu har jag köpt string bara för HON I AFFÄREN tycker det är bättre till strumpebandshållarn!!!!!!!!!!!Hur dum får man bli?Men han tycker nog ja e fin ändå!!Eller vad tror ni?Hihi
    Konstigt, för jag fick höra tvärtom ungefär. Att de med stor byst ofta har svårt att hitta en korsett som passar. Har själv ganska liten byst, men fick gå upp i kupa i korsetterna jag provade.
  • Red Scarlet
    giz83 skrev 2009-05-10 14:14:56 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-09 22:14:10 följande:
    den var ju jätte vacker!!!men jag förstår inte vad du menar med att den är i grövsta laget??vart har du hittat den?
    Hon sa att den INTE var i det grövsta laget men hon la den ändå bland 'starka' bilder eftersom det var underkläder ifall någon skulle ta åt sig av bilden eller för att hon ville ha den i en egen kategori..gissar jag på? Känner mig som en översättare här haha

Jag har också fått höra att korsett inte passar så bra om man har liten byst, men det beror helt på vilken typ av korsett man har. De som bara är helt raka som ett 'rör' (utan någon typ av BH-form) funkar oftast inte så bra då man inte har så mycket att pusha upp och det är svårt att fylla ut dem...men det är ju en smaksak också!

Men jag ville få superduperboost så jag har på mig en korselett som ser ut som en pushig BH upptill och så har jag min riktiga korsett över..och då syns inte korseletten under men jag får superBOOST! Och jag har hipstersspetstrosor för min kille gillar det bättre än string... men utvald din fästman kommer tycka att du är superfin vad du än har på dig!!
  • Betty Boop augusti2009

Nej, tycker inte alls att det är tråkigt. Finns jättefina, romantiska, sexiga trosor och behå. Tror jag ska köra på samma. Det är bekvämare också.

• giz83
    Linadesign skrev 2009-05-10 14:20:41 följande:
    Konstigt, för jag fick höra tvärtom ungefär. Att de med stor byst ofta har svårt att hitta en korsett som passar. Har själv ganska liten byst, men fick gå upp i kupa i korsetterna jag provade.
    jag kan säga så här, som har 90G!!! det är faaaan så mycket svårare att hitta en korsett när man har stor byst.
    men mindre bröst så kan man ju nästan alltid hitta bh eller korsetter eller liknande...
    och då vill jag bara understryka NÄSTAN alltid...dessutom så finns det oftast fler att välja på, men för oss som har stora kanske det (om vi har tur) finns ett ex. och de set ut som stora säckar med breeeeda axelband. eller så ser de ut som nått som din mormor/farmor skulle ha använt.

och ska man ha en fina så får man gå till en butik som finns på andra sidan sverige eller så kostar de multum...
    nu har jag en butik som jag kan handla ifrån som har jätte bra bhar och utan den skulle jag inte kunna fungera.
  • AlvaStar

Jag sak ha en sådan tråkig hudfärgad bh i silikon som man klistrar fast på brösten, därför att det är det lämpligaste o bekvämaste till klänningen (öppen korsettrygg).

Nedtill blir det röda string i spets, matchande strumpebandshållare o hudfärgade strumpor m röd spetskant.
    Kör alltid m spetsstring så inget konstigt m det, o rött på bröllopet har jag lovat sedan vi träffades! Ha ha...
    Lite ovant m hållarna dock, men vad sjutton det är ju bara en dag!

• giz83

Red Scarlet skrev 2009-05-10 14:32:04 följande:

Hon sa att den INTE var i det grövsta laget men hon la den ändå bland 'starka' bilder eftersom det var underkläder ifall någon skulle ta åt sig av bilden eller för att hon ville ha den i en egen kategori..gissar jag på? Känner mig som en översättare här haha
    asså jag e inte riktigt inne i läsandet nu känner jag...=)
    ögonen flyger fram över orden...
    ska äta mat om ett tag så det är nog bara det som är grejen tror jag...hihi

får väl ta en macka innan så jag inte svimmar...=)
  • Nalle Puh 40

Japp, den är INTE det grövsta jag sett
    La den i starka bilder för att den passar bättre där (tycker jag som är pryd )

• Nalle Puh 40

Jag svårt att hitta snygga underkläder, har helt enkelt för små bröst men de är bra att ha när man tränar

Svar på tråden Tråkigt med bara bh och trosa?