ja jag vet precis... MEN det jag menar är att JAG hade lagt ner lika mycket tid på en "vanlig" uppsättning för tex bal. Den som går på balen vill ju att denna frisyr ska hålla också.
Sen är det inte sååå vanligt med en konsutlation på 2 timmar.. Men jag tycker det är något det BORDE vara.. Så som du jobbar är ju det ultimata..
Säger bara vad jag vet om det som sker...
Capo skrev 2009-05-17 18:27:05 följande:
att mullenuh;bs är det inte, läs även inlägget från sagans mamma.Det ingår konsultation på oftast 1-2 timmar, sedan material (produkter mm), 1,5 timme för uppsättningen på dagen D, hyran för lokalen, plus eventuellt förberedande arbete. Sedan får du även dra bort 60% i olika avgifter. Så vid dagens slut blir det inte så mycket
kvar.Om jag tar 2300kr för en bruduppsättning så ligger företagets vinst efter alla avgifter och utgifter på ca 400-500kr (om man ej drar bort hyran och timpeng), sedan är det inte hela den summan som betalas ut i lön.. Så vi gör inga hutlösa vinster på er brudar, i alla fall inte
jag.Nu tar jag ju detta ur egen erfarenhet, så hur andra hårstylister och frisörer jobbar får de svara för. :)