• bröllpsplaner

Vad kostar era håruppsättningar?

Har varit och kollat runt lite på vad en håruppsättning ska kosta... Det pris jag fick var ca 2000 kr är det dyrt eller? Vet att en håruppsättning för studentbal kostar 600 kr första timmen sen 300 kr för varje påbörjad timme. Varför denna stora skillnad?

• Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?
  • jenkow

Jag betalar 2500:- för klipping, färgning, min uppsättning, sminkning och tärnornas hår.
    Jag tror att det ingår bubbel och godis, men är inte säker.

• MyochErlend

600 i timmen... men sen har jag en krona som kostar desto mer...
    :/

• Linn74

Jag betalar 3000 kr för bruduppsättning, make up (av en riktig makeupartist), ansiktsbehandling och manikyr. Tärnan betalar 1500 för festmakeup, enklare håruppsättning och manikyr.

• Linn74

6-700 kr/timmen är nog ganska vanligt, iallafall här i GBG. Hur många timmar de beräknar beror ju på dels hur långt hår man har och vilken frisyr man vill ha. 3 timmar för ett långt hår som ska läggas, lockas och sättas upp är inte orimligt.

• bridesilly

min frisör tog 1000kr/timman och hår smink och påklädning tog 3,5 timma. kanske en smula dyrt men totalt värt det för jag var sååå nöjd sen Allt blev jättefint!

• bridesilly

ah visst ja då ingår ju såklart provuppsättning och provsminkning kanske jag skulle lagt till

• Kajsalisan

620/timmen, men då ingår löshår, frisyr och make.. Har bokat tre timmar..

• 27juni2009

1950 för uppsättning o konsultation/provuppsättning hjälp m påklädnad.
    smink 695 ink provsmink
    lite mer än jag tänk mig egentöigen men första frisören jag bokat (vet inte hennes pris) verkade sååå o intresserad av att göra bruduppsättning osv så jag avbokade o då var det smidigast o ta hår o make på samma stälel, tror nog de blir bra

• lycklig tvåbarnsmamma

600 krononr för håruppsättning, provuppsättning och konsultation. sminket tar inget för sminkningne utan ser bara att jag köper produkter, så det kommer bli ca 200 kr. Känns bra tycker jag!!!!

• jos79

Min håruppsättning kostade 170? inklusive provkamning. Tog ca tre timmar, men höll enda tills tidig morgon!
    Sminkningen kostade 70? med provsminkning inkluderad. Värt pengarna enligt mig!

Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?