• bröllpsplaner

Vad kostar era håruppsättningar?

Har varit och kollat runt lite på vad en håruppsättning ska kosta... Det pris jag fick var ca 2000 kr är det dyrt eller? Vet att en håruppsättning för studentbal kostar 600 kr första timmen sen 300 kr för varje påbörjad timme. Varför denna stora skillnad?

• Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?
  • roslagsbruden

Jag är som vanligt ute i sista stund och blev så glad när typ tionde frisören jag ringde kunde det datumet. Hon tog 2200 inkl en provning innan, rätt dyrt tycker jag men det är inte mycket att göra åt. Sminkning fick jag också tag på till slut för 500 kr utan provsminkning, hon tyckte det räckte med att jag kom in och konsulterade och kollade på bilder av tidigare brudar hon gjort. Har ingen aning om någon av dem är duktiga så det är bara att hålla tummarna!

• Paljetten

Min frisör tar 3500 kr för uppsättning och sminkning, skitdyrt tycker jag, men jag vet inte om jag vågar prova nån okänd...Fattar inte varför det ska behöva vara så j-a dyrt för. Kostar mer än min klänning!

• MissMijah

jag kommer att betala 4800.

men jag ska sätta i extensions för 3600 då. (då ingår klippning)
    själva bruduppsättningen kostar "bara" 1200 (inkl provupps.)

i saftigaste laget I know. men jag vill verkligen

• MulleNuh

Hur sätter dom in löshåret på dig?

MissMijah skrev 2009-05-12 15:16:12 följande:
    jag kommer att betala 4800.men jag ska sätta i extensions för 3600 då. (då ingår klippning)själva bruduppsättningen kostar "bara" 1200 (inkl provupps.)i saftigaste laget I know. men jag vill verkligen
  • MissMijah
    MulleNuh skrev 2009-05-12 15:19:18 följande:
    Hur sätter dom in löshåret på dig?
    Jag kommer inte ihåg vad metoden heter. Men jag har i redan nu. Har haft det i över ett år, den här metoden alltså.

alla slingorna har sånt ja vad heter det nu. K nånting. keratin? som fästes på en tunn slinga av det egna håret och som värms och trycks ihop med ditt vanliga hår.
    det sitter som berget. ajg har aldrig haft problem med det, och när man ska ta bort det värmer man bara upp keratinet och drar lätt bort löshårsslingorna.

krångligt förklarat kanske, hehe
  • MulleNuh

ok jag vet vad keratinvax är! Ville bara se så du inte gjorde en metod som är obekväm för dig..

MissMijah skrev 2009-05-12 15:25:32 följande:
    Jag kommer inte ihåg vad metoden heter. Men jag har i redan nu. Har haft det i över ett år, den här metoden alltså.alla slingorna har sånt ja vad heter det nu. K nånting. keratin? som fästes på en tunn slinga av det egna håret och som värms och trycks ihop med ditt vanliga hår.det sitter som berget. ajg har aldrig haft problem med det, och när man ska ta bort det värmer man bara upp keratinet och drar lätt bort löshårsslingorna.krångligt förklarat kanske, hehe
  • MissMijah
    MulleNuh skrev 2009-05-12 15:44:48 följande:
    ok jag vet vad keratinvax är! Ville bara se så du inte gjorde en metod som är obekväm för dig..
    hehe tack för omtanken! men nej, jag har etstat flera metoder och denna är klart den bästa! märker inte ens av "plupparna"
    innan använde jag metallklämmor som man klämde fast med keratin. men man hade ju ett par stycken så det blev ju så tungt. och man kände dem hela tiden.

så jag kan rekommendera detta till folk som är sugna.
  • MulleNuh

Jo den är nog skönast. Men jag personligen gillar inte när man ser plupparna och att håret har en tendens att "dela" sig efter ett tag...
    Snyggast är när man syr in...

MissMijah skrev 2009-05-12 16:11:34 följande:
    hehe tack för omtanken! men nej, jag har etstat flera metoder och denna är klart den bästa! märker inte ens av "plupparna"innan använde jag metallklämmor som man klämde fast med keratin. men man hade ju ett par stycken så det blev ju så tungt. och man kände dem hela tiden.så jag kan rekommendera detta till folk som är sugna.
  • WillesMama

Jag kommer betala 5000. Då ingår allt på samma salong, nagelförlägning, ansiktsbehandling, klippning, slingor, make up, bruduppsättning inkl konsultation. Champagne, frukt o choklad såklart=) Jag o min tärna blir de enda kunderna på hela den dagen, jag längtar redan!

• MissMijah
    MulleNuh skrev 2009-05-12 16:19:10 följande:
    Jo den är nog skönast. Men jag personligen gillar inte när man ser plupparna och att håret har en tendens att "dela" sig efter ett tag... Snyggast är när man syr in...
    Ja men det trasslar så så grymt mkt. det här är bra iom att slingorna är så små, är det lätt att separera på dem och hålla dem snygga och fräscha.
Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?