• bröllpsplaner

Vad kostar era håruppsättningar?

Har varit och kollat runt lite på vad en håruppsättning ska kosta... Det pris jag fick var ca 2000 kr är det dyrt eller? Vet att en håruppsättning för studentbal kostar 600 kr första timmen sen 300 kr för varje påbörjad timme. Varför denna stora skillnad?

• Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?
  • konstigabaralillajag

Jag betalar 450 kr för en håruppsättning (enkel). Vill jag ha en tiara eller liknande kostar det 750 kr.

• MulleNuh

jag kommer betala ca 1200:- för min och det är ett mycket bra pris!

I en bruduppsättning gör dom ofta en "starkare grund" så det sitter som berget. Beroende på vad för typ av uppsättning man har. Den jag ska ha måste hela håret touperas upp först..

• Linadesign

Min frisör tar 650 kr/h. Hon sa att det troligtvis tar mellan 2-3h.

• E254

Betalade 1900 för en bruduppsättning, inkl provuppsättning. Frisören gjorde ett gediget jobb och frillan höll hela dagen (slöja på och av, nedcabbat i bilen, rock'n'roll på dansgolvet osv)utan problem. Fick håret toppat på köpet också

• E254

Tiden också, drygt 3 t för den riktiga uppsättningen och ca 2 t på provuppsättning och toppning.

• MulleNuh

3 timmar?!?!
    Får jag fråga vad du ska ha??

Linadesign skrev 2009-05-05 21:47:02 följande:
    Min frisör tar 650 kr/h. Hon sa att det troligtvis tar mellan 2-3h.
  • Joji

Det tar cirka 3 timmar för mig också!

Betalar 3000 kr, inklusive flera konsultationer, bubbel, tilltugg och hjälp med påklädning.

• Joji
    Joji skrev 2009-05-05 22:08:04 följande:
    Det tar cirka 3 timmar för mig också!Betalar 3000 kr, inklusive flera konsultationer, bubbel, tilltugg och hjälp med påklädning.
    Och löshår, ska tilläggas... Är ju typ hyra på det.
  • MissieA

Jag betalar 2500 kr bara för håret och då ska det ta 3 timmar. Det beror ju på hur du ska ha håret?

Svar på tråden Vad kostar era håruppsättningar?