• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

EA: Jag skulle inte vilja byta bort bebismagen mot någon alkohol överhuvudtaget, så det är inte så illa ändå Alltid bar att ha litet perspektiv på det hela

Vickan: Bra jobbat, när jag var som mest illamående kändes det tillräckligt betungande att resa sig upp ur soffan för att hämta litet salta kex att knapra på

• MSW

Tinga: Så tråkigt med steget tillbaka! Men ändå super bra att de (puff iaf) gått upp lite ordentligt! Och även om det känns tråkigt med näringslösningen, så blir det väl inte aktuelltmed "knapp" om de äter den bra?

Annars önskar jag en trevlig helg och ska nog gå och ta en kall cider ur kylskåpet!
    Puss

• viktualia

oj... har alla tagit fredagskvällen på djupaste allvar?!?! Själv har jag en småbarnsfamilj på besök... vilka bestyr det blir.. ujuj... där ser man vad som väntar..

• Vännerfan

Svänger in och säger hej!
    Går på semester idag, vilket inneburit att jag gått tidigare från ett sommarevent vi hade med jobbet på eftermiddagen för att jag skulle jobba klart med det viktigaste. Hämtade sen Prinsen och åkte tillbaka till jobbet när maken kunde ta över och ska strax sätta mig och verkligen jobba klart det sista. Lyssnar alltid på "Sommartider" när jag går på sommarlov/semester och det lär väl bli framåt midnatt denna gången... Men DÅ kommer jag vara nöjd och glad!

Det om det. Vad tråkigt att Tingas familj fortf har sådana problem med mat och nu även annat! Beklagar verkligen, vad trist!

Grattis till Liten som har plussat har jag förstått!

Beklagar både BS och Vickans illamående! Jobbigt att vara det i denna hettan!

NU måste jag verkligen jobba, men ta hand om er allihop tills vi hörs igen!

• Vännerfan

Alltså, jag sitter hemma och jobbar nu så ingen tror att jag suttit på jobbet hela dagen. Vi får inte vara på jobbet efter kl 18. En både bra och dålig regel. Dålig just idag, men väldigt bra annars.

Tjing!

• fru AM

Tillbaks från skärgården!
    Är glupande frukosthungrig men måste bara säga detta: Liten!!! Grattis till Ännu Mindre eller vad nu bebin ska heta!

Och fy vad jobbigt du/ni har det Tinga! Stor kram!

Återkommer senare

• Izzie

Tittar in en sväng, har precis kommit hem från Danmark. Har haft en veckas semester men ska tillbaka till jobbet på måndag för två veckors jobb till innan det åter blir dags för semester.

HAr inte hunnit läsa ikapp, men har snappat upp efter att ha läst de senaste sidorna att Liten plussat igen! Stort GRATTIS! Vad kul! Nu kommer Minst!

Dessutom ser jag att Tinga har det skittufft! Stor kram till dig! Har ingen erfarenhet av så stora matproblem som dina killar har, så jag har inga bra tips att komma med tyvärr. Men jag förstår att er situation är oerhört påfrestande. Det enda jag kan tänka mig är att du och maken åtminstone försöker hitta små andningshål för att få energi och lust till att fortsätta kämpa. Även om det är bara är för någon timma eller så, kan ni kanske få barnvakt (föräldrar?) och ge er ut på en promenad, gå på bio eller bara sova? KRAM!!!!

• Tinga

Inatt fick Piff (och vi) äntligen sova en hel natt igen! Så mycket piggare man känner sig när man blir väckt av ett piggt och glatt barn strax före 6, jämfört med en skrikig och gnällig kille vid halv 4. Dessutom hostade Piff lite mindre igår och därmed blev det lite färre kräkningar (nu är vi nere i ensiffrigt antal per dag), så det känns lite bättre nu.

Vi provade igår kväll att blanda förtjockningsmedel i näringslösningen, för att ge Puff det istället för gröt. I våra ögon skiljde sig inte den konsistensen särskilt mycket från grötens, men i Puffs ögon var det tydligen så, för han kräkte så fort han försökte svälja ner blandningen. Vi ska förstås prova någon gång till, men det är nog bättre att försöka få honom att fortsätta äta den vanliga gröten, men att ersätta en del av vattnet med näringslösning för smakens och energiinnehållets skull. Däremot ska vi nu till lunch prova att blanda lite förtjockad lösning i purén, för att se om det gör att han hellre äter den.

Tack igen för alla gulliga hejarop från er!

Izzie - vi har haft en del avlastning från familjen de senaste veckorna, så vi ska absolut inte klaga på den fronten. I lördags gifte sig min bror, och då tog farmor och farfar hand om killarna ett helt dygn, så att vi kunde festa loss ordentligt och fick sova lite längre på morgonen. Partyhumöret var förvisso inte på topp inför festen, men när vi väl var där lyckades vi ganska väl förtränga problemen med Piff och Puff, så vi fick en jättekul kväll.

I tisdags passade min syster och sambo killarna, för då var maken och jag på picknick och utomhusteater. Det är en årlig tradition för oss sen snart 10 år tillbaka, så det känns kul att kunna fortsätta hålla på den.

Att vi nu fick sova ordentligt inatt gör ju också att det känns bättre nu. Eftersom vi räknade med att bli väckta tidigt lade vi oss redan vid 22 igårkväll, så att bli väckt strax före 6 var inga problem idag.

• Tinga

MSW - nä, äter de näringslösning bra slipper vi både sonder och knapp, så det är förstås bättre att de bara äter näringslösning än ingenting alls.

Svar på tråden Livets stora och små frågor