Inlägg från: Sommaren 09 |Visa alla inlägg
  • Sommaren 09

    Pite brudar -09! tråd 3

    Välkommen att surra alla pite brudar gammla som nya

  • Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 3
  • Sommaren 09

    Åh vad kul med några som vill surra...
    När, var å hur gifter ni er?

    Vi gifter oss den 27 juni i öjebyns kyrka
    Vi har klart det mesta
    det e bara små detaljer kvar att planera å fixa

  • Sommaren 09

    Vi har har anlitat peruddens catering å dom tog ca 140kr/pers
    å då var det fylld fläskfilé med pot.gratäng, sallad å bröd.

    Ang. sockerblommor så borde dom kunna fixa det på vilket bageri som hellst i stan.


    CamJon skrev 2009-04-05 13:07:17 följande:
    Hejhej!Vi gifter oss den 15 augusti i piteå stadskyrka. Läste i den förra tråden om någon som hade anlitat peruddens catering.. Är det någon som vet vilka priser dom har? Sen så undrar jag även om ni vet någon som gör sockerblommor, vi ska göra tårtan själv men skulle så gärna vilja ha lite proffsigare dekoration. Har letat på nätet men inte hittat speciellt mycket.. Ha det bra :)
  • Sommaren 09

    nån här som har hört sig för lite om priser på tårta?

  • Sommaren 09

    Nu har jag bestämt mig för att beställa från kvartersbageriet
    dom var billigast med 28kr biten..
    men 1kr hit eller dit spelar väl eg ingen roll men dom var så trevliga på kvartersbageriet så bara därför bestämde jag mig för dom.
    Nu ska vi bara bestämma oss för vilken typ av tårta vi vill ha.

  • Sommaren 09

    Nån som funderat på in-/utgångs musik
    vi själva ska ha Änglagård som ingångsmusik men har inte bestämt ut...

  • Sommaren 09

    Pitebrud 090801 skrev 2009-05-07 12:28:09 följande:


    Vi var igår på möte i Öjeby kyrka och fick då möjlighet att träffa våran präst. Han var jätte trevlig. Nu ser jag ännu mer fram mot bröllopet. Jag tyckte det var jätte bra idé av församlingen att ha ett sånt här möte. för er som inte var där. Så fick vi lyssana på musik, psalmer och så fick vi en genomgång av vigselnordningen. Vi fick också träffa prästerna (dock inte alla).
    Vi var oxå där...
    vilka var ni?
    det var vi som fick visa hur man skulle gå
    Jag tycker oxå det var jättebra.
  • Sommaren 09
    Erika10710 skrev 2009-05-07 17:17:46 följande:
    Är det någon som har kontakt med någon bra fotograf. Många tipsar om Petra Hall och hon verkar ta jättefina bilder, dock tycker jag att det låter väldigt dyrt + att man måste betala 4000 extra för att få en cd med de oredigerade bilderna om man inte köper paketet för 18000. Tacksam för tips!!
    Vi kommer att ha cl-media, du kan kolla in hemsidan, där kan du ladda ner en prislista
    www.clmedia.nu/
  • Sommaren 09

    Jag känner den där prästen så det var nog därför vi hade "turen" att bli valda

    Vi funderar på att fota oss på svensbylijda det är jättefint där ute på sommarn. Är det dåligt väder så får det väl bli i studio.

    Jag köpte mina skor på cinderella å det e 5cm klack på dom å dom e supersköna, dom kostade 850kr men nu kostar dom ca 1200kr.
    Men kolla på denna sida www.dansshopen.nu/shop/index.php&catId=21 har du tur finns dom här å är lite billigare

  • Sommaren 09

    Hur ska ni blivande brudar åka från kyrkan till festen?
    Ska ni åka häst å vagn eller nån fin gammal bil eller annat??

  • Sommaren 09

    Vi skulle vilja ha en fin äldre bil, men vi vet ingen som har det.
    Nån här som vet nån som har det?

  • Sommaren 09

    Jo vi har kollat blocket å googlat men det e få som vill köra på bröllop å dessutom e det nån stor bilträff i umeå samma helg..

  • Sommaren 09

    Jag ska göra hår å smink på hårstudion
    Bokade tid redan i februari å då sa dom att det dröjer länge innan dom hör av sig om en tid för konsultationen
    men jag var faktiskt in för 1v sen å bokade en tid för jag vill börja planera sista v innan bröllopet å planeras själva bröllopsdagen. nu e det faktiskt bara 26 dagar kvar!!
    Lite panik jag får då jag tänker på det

    Det jag ville ha sagt är ta det lungt dom hör av sig sen.
    Annars kan du höra med dom ca 1 mån i förväg.

  • Sommaren 09

    Vi kommer att ta våran bil, fast det blir nog nån som kör oss, till fotograferingen å från fotograferingen till kyrkan.
    Från kyrka till festen vet vi inte ännu
    skulle vilja åka häst å vagn men antar att det blir för långt för hästen att gå på asfalt från öjebyn till böle.

  • Sommaren 09

    Åh vad jag e nevös nu...
    Fick ett sms för ca 40 min sen att jag ska göra mig klar för att bli hämtad om ca 1timme....

  • Sommaren 09

    Nån här som har nå tips på underhållning?
    Vi hade bokat Stefan B Andersson men nu kunde dom plötsligt inte spela...
    Så nu måste vi hitta på nå annat.

  • Sommaren 09
    Pärlan2009 skrev 2009-06-21 16:09:40 följande:
    Hej hej. Vi ska gifta oss i Älvsbyn men jag hänger på här ändå:) Skulle behöva tips på ngn som är bra på smink. Håret fixar en kompis som är frisör men hon ville helst inte ansvara för smink också..Tips på bra ställe i Piteå eller ännu hellre ngn som kan tänka sig att komma till Älvsbyn för att fixa mig där.
    [/citat]

    Jowa eller parelle tror jag det heter nu, dom gör brud makeup.

    Pitebrud 090801 skrev 2009-06-22 09:07:22 följande:
    [citat]
    Hon på Lime i piteå är bra.Jag kommer ha hårstudion till allt. Verkar duktiga.sommaren 09. Vad menar du med underhållning? Dans? Vi kommer ha James band www.jamesband.se som dans och underhållningsband.
    Vi har beslutat oss för att ta dit en stereo istället.
    Men tack ändå för tipset
  • Sommaren 09

    Nu e det nära, bara 2dagar kvar...
    Var å hämtade klänningen idag oj så fin den blev när dom strukit den. Nerverna börjar komma lite granna oxå =)

  • Sommaren 09

    Tack tack
    det gick jättebra
    Hade enormt tur med vädret, störtregnade medans vi var i kyrkan å det regnade fortfarande lite grann när vi gick ut så vi kramades inne i kyrkan å när alla gäster gått ut å vi skulle gå ut å få ris på oss så sken solen å regnet var borta

    Men huvva så varmt det var på dagen när vi var å fotade oss på svensbylidja

  • Sommaren 09

    Ett litet tips till er blivande brudar
    Bestäm i förväg ordentligt hur ni ska hålla i varandra när ni går in i kyrkan

Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 3