• Sommaren 09

    Pite brudar -09! tråd 3

    Välkommen att surra alla pite brudar gammla som nya

  • Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 3
  • Sommaren 09

    nån här som har hört sig för lite om priser på tårta?

  • Lennarts Fru

    våran tårta kostade 1300kr
    på ekbergs :)
    jag tror att de finns bild på den i mitt bildgalleri, inte den dör "muffinstårta" utan den andra rosa :)

    Sommaren 09 skrev 2009-04-08 11:15:14 följande:


    nån här som har hört sig för lite om priser på tårta?
  • Pitebrud 090801

    Hansens har bröllopstårtor för 29 kr /bit. Det var det billigaste jag hittade. Så vi har beställt därifrån. Ska prova lite närmare att beställa en provtårta, så man får smaka på den så det blir rätt blandning.

  • Sommaren 09

    Nu har jag bestämt mig för att beställa från kvartersbageriet
    dom var billigast med 28kr biten..
    men 1kr hit eller dit spelar väl eg ingen roll men dom var så trevliga på kvartersbageriet så bara därför bestämde jag mig för dom.
    Nu ska vi bara bestämma oss för vilken typ av tårta vi vill ha.

  • Pitebrud 090801

    Då har kvartesbageriet sänk sen jag var i november och frågade och då gick de på 34:-/bit. Under 30 :-/kr per bit kan man inte klaga på. Jag pratade med Viktoria som gör tårtorna på Hansens och hon berättade om hur man gör rosona till tårtan. Jag hade varit less efter de fem första och jag gillar ändå att pyssla. Tänk att sitta och forma varje blad för sig till varenda ros. Vi ska ha bortåt 50 st på tårtan.

  • Lennarts Fru

    På ica kvantum kan man ockås beställa bröllopstårtor, har ni missat de? jag har för mig att dom endast tog 17-20kr biten ! :) kanske äe de värt att tänka på?

  • Erika10710

    Ska inte gifta mig förräns nästa sommar, men jag behöver råd och tips, speciellt eftersom vi planerar bröllopet på distans...

  • Lennarts Fru

    kolla upp med polstjärnan i piteå om ni får hyra deras ljuslyktor och sånt. Dom har massor med fint sånt i olika fäeger. jag fick låna av dom. jag fick de dock gratis på grund av att jag känner han som jobbar där.

  • CamJon

    Vi ska ha ungefär 52 gäster, alla har inte svarat än. Så det lutar nog åt att göra all mat själva eftersom det helt enkelt blir billigare så. Men peruddens lät ju inte allt för dyrt. Måste även kolla upp ica kvantum.. 17-20 kr biten är ju riktigt billigt!

    Om någon behöver musik till festen eller kyrkan så kolla in: www.velvetvoice.se

    Ha det bra

  • bria

    Hejsan

    Är ursprungligen från Piteå mer huserar numera i Sundsvall. Dock vill vi ha bröllopet i Piteå eftersom att då kan min farmor och morfar vara med.

    Tanken var att kanske få bröllopet av stapeln under hösten men fick i veckan veta att jag blir uppsagd på grund utav arbetsbrist så nu får vi nog sikta in oss på våren.

Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 3