noodi skrev 2009-04-01 19:57:18 följande:
När jag läser det ni skriver, så inser jag att jag kanske varit lite väl strikt. Men som sagt, jag är sådan som vill ha en helhet, och jag vill ju självfallet inte att någon ska känna sig obekväm. Det är inte bara i kläderna felet sitter, utan att jag inte känner någon medlycka från hennes håll på det sättet som mina andra tärna visar..Jag ska sätta mig ned med dom båda, så jag kan få fram det jag tycker och vad jag förväntar mig, det är väl kanske lite bättre än att jag sitter o är butter över saker o ting antar jag. :/
jag förstår ändå vad du menar med hennes butterhet...det är inte kul o ha en tärna som bara krånglar....
men jag tror att om du, som du skriver, sätter dig ner med båda och förklarar ur din synvinkel och hur viktig den kommande dagen är för dig så kommer hon nog att förstå. och i värsta fall så har du ju din andra tärna som kan stödja dig.
men som sagt, var inte för hård om hur kläderna ska se ut. visst vill man ha en helhet i hur de och ni ska se ut, men det är ju viktigare att ni tillsammans kan vara glada och lyckliga över din och din blivandes dag än att någon sitter och kanske är obekväm i sina kläder. =)
hoppas allt löser sig för dig. o lycka till med resten av planeringen