• noodi

Tärnkrångel

Jag blir så less över att det ska behöva krångla med tärnor. Först hade jag bestämt mig för en, sen för två stycken.
    Då blev den första tärnan sur på mig för att jag ville ha en till.

Nu är hon sur för att jag vill välja tärnklänningar, och vägrar ta på sig nåt som jag bestämmer. Hon vill ha nåt "säckigare" medan jag vill ha nåt elegantare, lite tajtare.. Vad ska jag göra? Är jag dum som blir irriterad? :/

• Svar på tråden Tärnkrångel
  • lottis77

Betalar ni tärnklänningarna eftersom ni vill välja dem? Om inte, är det kanske därför hon är sur?

• Hubba

Det är din dag och då är det du som ska bestämma... tråkigt av henne att hon inte fattar att det är en ära att få vara tärna...

• 4ever2

Smart att välja två, då har du en extra när den ena börjar krångla

• giz83

men det är ju inte hon som ska gifta sig
    jag ska ev ha 2 tärnor och har pratat med dem båda om det. och sagt att jag kan inte bestämma mig om vem jag helst vill ha utan vill då istället ha båda.

och båda har (än så länge) inte bråkat om det.
    men förklara för den tärnan som är problem varför du valt att ha två och varför du väljer att ha de klänningar som du vill ha.

förklara din version av din drömdag.
    hon måste ju ändå förstå att det inte handlar om henne utan om dig och din blivande!!!

• Birana

Väldigt barnsligt av tärnan att bli sur över att det blir en till. Ponsamt faktiskt... Du kanske ska sätta dig och tala om för tärnorna vilka förväntningar du har på dem och vad du vill innan de tackar ja. Man måste ju fatta vad det innebär, tydligen gör intedin tärna det

Jag hade också problem med min tärna i början och ändrade mig med till två se men nu är jag tillbaka på en. Det behövdes verkligen en diskussion där jag förklarade mina behov och förväntningar. Nu är det kanon. Det som är viktigt är att tärnan ska förstå att hon blir tilldelad ett ärouppdrag, man kan inte välja något då tycker jag. Kläder och allt annat måste anpassas! Det får man finna sig i!

• noodi

Min andra tärna som jag valde, hon säger att jag får kasta på henne en gardin om så vara, hon blev riktigt rörd på det sättet att få vara tärna, och säger till mig hela tiden att det är min dag, och det är jag som bestämmer.
    Den andre ser det som en chans att planera möhippa och sen vet jag inte mycket mer. :/
    Känns som jag verkligen börjar ångra mig eftersom hon inte vill förstå att jag vill ha det som jag drömt om...

Grejen är väl den också att hon har gått upp en hel del i vikt, och känner att hon ser ut som en "stoppad korv" i det hon tar på sig som hon sa, o ville att tärnorna skulle ha olika kläder - för det spelade väl ingen roll tyckte hon..

Känner mig otroligt dum som börjar ångrar mitt val.. :(

• Taha

Det handlar inte om vem som betalar anser jag. Har själv varit tärna flera gånger och har vanligtvis inte tyckt att klänningarna är fina eller ser bra ut på mig. Men jag har med glädje betalat klänningarna och burit dem utan att tänka på det. Inte för att det är "brudens dag" eller att hon "bestämmer". Utan helt enkelt för att hon varit min vän och jag varit så glad över att vara vid hennes sida under denna viktiga dag. Hur klänningen ser ut är irrelevant.

• noodi
    Taha skrev 2009-03-31 22:40:52 följande:
    Det handlar inte om vem som betalar anser jag. Har själv varit tärna flera gånger och har vanligtvis inte tyckt att klänningarna är fina eller ser bra ut på mig. Men jag har med glädje betalat klänningarna och burit dem utan att tänka på det. Inte för att det är "brudens dag" eller att hon "bestämmer". Utan helt enkelt för att hon varit min vän och jag varit så glad över att vara vid hennes sida under denna viktiga dag. Hur klänningen ser ut är irrelevant.
    Tänk om hon kunde se det på samma sätt som dig, då hade jag inte haft några problem. :/ Mina andra tärna resonerar som dig dock, o det är ju skönt att i alla fall en gör det.
  • PL080802

Tråkigt att hon blev sur över att du ska ha en till tärna...fry känns orimligt. Förstår dock inte varför en nära vän ska behöva känna sig obekväm/ful på bröllopet bara för att ha matchade tärnklänningar. Kan dessutom vara riktigt snyggt med olika färger och modeller på klänningarna, kolla i utländska (tex amerikanska) bröllopstidningar så ser du massor med exempel på det.

• Vena

Kan det röra sig om lite avundsjuka, kanske?

Har lite trubbel själv, då min tärna inte vill hålla tal eller
    ordna möhippan... Och eftersom jag inte vill att bröllopet ska kännas jobbigt för någon har syrran lovat att ordna möhippan.
    Man kan väl inte degradera någon från tärnposition, va?

Hon kommer skaffa sin klänning själv. Det blir en svart, mönstrad. Tänkte göra ett brett band som hon kan knyta runt midjan. I samma färg som min klänning.

Svar på tråden Tärnkrångel