• MilosMamma

Jag går under... =(

Pga oförutsedda stora utgifter (Vi hade visst hela sveriges befolknings otur) så har ALLA våra besparingar blivit 0:-

Vårat bröllopskonto är tomt och jag bara gråter.
    Vårat bröllop är 29 augusti och folk har fixat semestrar och flygbiljetter.
    Vi har inget dyrt bröllop men vi hade pengarna och jag är nu arbetslös, vi bor ganska dyrt (villa) men vi klarar oss precis.

Hur fan ska vi lösa detta, maten, spriten, makens kläder, sonens kläder, ringarna, hår naglar smink, tårta, blommor ja det är en hel del som ska betalas..

Alltså jag känner bara att jag orkar inte mer motgångar nu, jag släpper allt ocg går härifrån.

• Svar på tråden Jag går under... =(
  • totte38

Hej.

Tips: Vad sägs om kuvertavgift istället för presenter? vet att många här på bt är emot det men det är ett alternativför att få ner kostanderna. Behöver ju inte vara stort belopp heller och så låter man barn komma utan kostnad.

Ett annat alternativ är ju att bara önska sig pengar. Speciellt av de närmsta som nog vet hur läget är.

Lycka till!!
    *hejar på*

• MilosMamma

hej allihopa, Jag tackar enormt för erat stöd.
    Jag blir peppad att lyckas utan att förestöra något.
    Vi vill fortfarande ha det bröllopet vi började planera på.
    En god överaskning är att min m2bs föräldrar vill betala maten så min mammas 10 000 går sprit tårta o ja allt möjligt vilket är en enorm befrielse.

Själv kastade jag ut sonens garderob på blocket igår, vi hade tänkt kasta den men nu komemr en gubbe o hämtar den för 500:- sen ska jag ringa o fråga om det finns platser kvar på loppisen i folkets hus som är på lördag, så blir det loppis i stan i sommar med.
    Brudkronorna ska jag börja göra ikväll och ryktet börjar sprida sej vilket är enormt kul.

så även om alla våra pengar försvann med floden så ska vi bygga upp det här och kämpa för att få det som vi vill utan att ändra nått.

Liovbet vore väl inget utan utmaningar eller hur? =)

• Aleta

Sätt en liten lapp på ditt loppisstånd:
    Pengarna går till mitt bröllop!

MilosMamma skrev 2009-03-26 14:41:50 följande:
    hej allihopa, Jag tackar enormt för erat stöd.Jag blir peppad att lyckas utan att förestöra något.Vi vill fortfarande ha det bröllopet vi började planera på.En god överaskning är att min m2bs föräldrar vill betala maten så min mammas 10 000 går sprit tårta o ja allt möjligt vilket är en enorm befrielse.Själv kastade jag ut sonens garderob på blocket igår, vi hade tänkt kasta den men nu komemr en gubbe o hämtar den för 500:- sen ska jag ringa o fråga om det finns platser kvar på loppisen i folkets hus som är på lördag, så blir det loppis i stan i sommar med.Brudkronorna ska jag börja göra ikväll och ryktet börjar sprida sej vilket är enormt kul.så även om alla våra pengar försvann med floden så ska vi bygga upp det här och kämpa för att få det som vi vill utan att ändra nått.Liovbet vore väl inget utan utmaningar eller hur? =)
  • passionsblomman

Ja GÖR det!

Aleta skrev 2009-03-26 14:46:52 följande:
    Sätt en liten lapp på ditt loppisstånd:Pengarna går till mitt bröllop!
  • Pärlan2009

Ja vilken underbar idé! Jag skulle definitivt titta till lite extra och gärna köpa ngt jag inte ens behöver:)

Aleta skrev 2009-03-26 14:46:52 följande:
    Sätt en liten lapp på ditt loppisstånd:Pengarna går till mitt bröllop!
  • Aleta

Jag med!

Pärlan2009 skrev 2009-03-26 14:50:25 följande:
    Ja vilken underbar idé! Jag skulle definitivt titta till lite extra och gärna köpa ngt jag inte ens behöver:)
  • mamci

Jag håller med de tidigare skrivarna ang. loppislapp!! :)
    Det här kommer gå fin fint!

• mammatilltvå

du får skriva in här var och när loppisen är så kanske du får lite extra besökare, haha.

lycka till, bröllopet kommer bli fantastiskt!

• MulleNuh

du bodde väl i sthlm! Vart är loppisen? Kanske man ska ta en liten sväng och kolla lite!

• MilosMamma

haha nej inte sthlm, jag bor utanför Norrköping, i skärblacka och där är loppisen.

Svar på tråden Jag går under... =(