• MilosMamma

Jag går under... =(

Pga oförutsedda stora utgifter (Vi hade visst hela sveriges befolknings otur) så har ALLA våra besparingar blivit 0:-

Vårat bröllopskonto är tomt och jag bara gråter.
    Vårat bröllop är 29 augusti och folk har fixat semestrar och flygbiljetter.
    Vi har inget dyrt bröllop men vi hade pengarna och jag är nu arbetslös, vi bor ganska dyrt (villa) men vi klarar oss precis.

Hur fan ska vi lösa detta, maten, spriten, makens kläder, sonens kläder, ringarna, hår naglar smink, tårta, blommor ja det är en hel del som ska betalas..

Alltså jag känner bara att jag orkar inte mer motgångar nu, jag släpper allt ocg går härifrån.

• Svar på tråden Jag går under... =(
  • Flisa80

Jättetrist!!! Jag känner verkligen med er!
    Men lyssna på alla goda råd, ta hjälp av familj och vänner för att minska kostnaderna. Ta bort sånt som inte känns nödvändigt. Är sprit ett måste?! För där tjänar ni ju massor med tanke på att ni har 90 gäster.

Önskar er m,ycket lycka till, det löser sig säkert!!!
    Kramar om!

• MilosMamma

ja hår och smink kan jag fixa, tårtan vågar jag mej inte på emn nån annan kanske kan hkjälpa till med det
    ringarna blir inte billigare då det är stål, min kostar 600:- o min sambos 250:-

Jag tar absolut inte illa upp, alla tips och ideér tas tacksamt imot,.

MammaMiaa skrev 2009-03-25 21:07:21 följande:
    Nej men va säger du. Men det kommer att ordna sig.
    Ni kanske kan lägga era banklån. Om ni har några. Vi byte bank i januari. Vår månadskostnad är ca 2000:- billigare.
    Men hår & smink skulle du kunna göra själv på så vis spara lite pengar.
    Baka tårtan själv.
    Det finns ringar från 1000.- och uppåt
    Jag hoppas att du inte tar illa upp utav tipsen.
    Jag håller tummarna att allt kommer att lösa sig till de bästa för er familj.
  • MilosMamma
    passionsblomman skrev 2009-03-25 21:08:20 följande:
    Någon sorts extrajobb...typ ett vad osom helst men som ändå kan ge någon extra tusenlapp! Du är florist va? Ingen som behöver lite helghjälp? Någon annan butikstjänst? Jobba extra vissa nätter som tidningsbud...*spånar vilt nu* det är exempel på extrajobb som tagits till när det krisat i min familj eller närfamilj.Det måste kunna finnas iallafall timmar att plocka nu framåt sommaren.jag håller alla tummar!
    Jag har extrajobb hos min papap men det är så himla lite och eftersom jag stämplar måste jag ta bort dom dagarna vilket bara är 75 dagar man både får stämpla och jobba extra, när dom dagarna e slkut får jag välja mellan extra jobb elelr a-kassapengar.
    Och jag har bara jobbat halvtid i perioder extra här och där men alltid klarat mej, jag får liksom ut 2500:- från a-kassan varje månad, från min pappa kanske 1500:- vi bor i hus ganska dyrt och våran månadskostnad är 20 000 dom jobbiga månaderna och kanske 18 000 annars.
    det är kämpigt som fan redan.
    jag pratade med en tjej idag om ett till extra jobb som städare, jag atr allt liksom, tidningsbud vore nått. då kan jag jobba både dar o nätter, jag vill jobba, jag älskar att jobba.
    men det här måste lösas. men å andra sidan, varför gifta sej om man inte får det som vi vill ha det, meningslöst, då räcker de väl bara med kärlek utan ringar.
  • MilosMamma

spriten är nog bland det viktigaste hos oss ;)
    det äör vad vi vill ha en riktig riktig fest med alla vbi älskar, dansa o shoota =)
    nejvars men medelåldern är 24 på våran fest så fest måste det vara, annars kan vi gå till rådhuset.

Flisa80 skrev 2009-03-25 21:13:00 följande:
    Jättetrist!!! Jag känner verkligen med er!Men lyssna på alla goda råd, ta hjälp av familj och vänner för att minska kostnaderna. Ta bort sånt som inte känns nödvändigt. Är sprit ett måste?! För där tjänar ni ju massor med tanke på att ni har 90 gäster. Önskar er m,ycket lycka till, det löser sig säkert!!!Kramar om!
  • passionsblomman

Ja,jag vet mycket väl hur körigt det är när det kör ihop sig och att gå arbetslös är verkligen inte roligt.
    Det är surt att man bara får deltisstämpla i 75 dagar nu.

Det hade ju varit bra om du kunde få ngt extra som ger lite vettig ob-ersättning.
    Kassajobb på söndagar eller så. Tidningsbud söker de i Sthlm nu till sommaren iaf. Då kan man i allra värsta fall under en kort period jobba dubbelt, då man ju slutar tidigt...
    Städ och saneringsfirmor behöver ju ibland snabbt extrafolk.

Ge inte upp nu, utan ge dig attan på att det ska gå, när ni redan är så långt fram i planerna!

• MilosMamma

Ja det här ska gå, ska fanken sätta mej och göra lite beställningsjobb jag fått förfrågan om, på brudkronor, det kanske man kan sälja lite vid sidan av ett par iaf. Jag älskar ju o pyssla.

• passionsblomman

Ja! Vilken bra idé! och hejja hejja! Upp med humöret och bestämd blick framåt!

MilosMamma skrev 2009-03-25 22:00:01 följande:
    Ja det här ska gå, ska fanken sätta mej och göra lite beställningsjobb jag fått förfrågan om, på brudkronor, det kanske man kan sälja lite vid sidan av ett par iaf. Jag älskar ju o pyssla.
  • paulaner

Helt rätt attityd, jag hejar på dig! Det är klart det ordnar sig!

MilosMamma skrev 2009-03-25 22:00:01 följande:
  • bongen80

apropå jobb....inom vården brukar det saknas folk titt som tätt. är det nån möjlighet?

Svar på tråden Jag går under... =(