• MilosMamma

Jag går under... =(

Pga oförutsedda stora utgifter (Vi hade visst hela sveriges befolknings otur) så har ALLA våra besparingar blivit 0:-

Vårat bröllopskonto är tomt och jag bara gråter.
    Vårat bröllop är 29 augusti och folk har fixat semestrar och flygbiljetter.
    Vi har inget dyrt bröllop men vi hade pengarna och jag är nu arbetslös, vi bor ganska dyrt (villa) men vi klarar oss precis.

Hur fan ska vi lösa detta, maten, spriten, makens kläder, sonens kläder, ringarna, hår naglar smink, tårta, blommor ja det är en hel del som ska betalas..

Alltså jag känner bara att jag orkar inte mer motgångar nu, jag släpper allt ocg går härifrån.

• Svar på tråden Jag går under... =(
  • Gussavilmis

Har inte läst hela tråden så jag vet inte om nån redan nämnt det, men jag läste en annan tråd här om nån tjej som hyrde ut sina grejer (tror jag det var)
    Kanske det kan vara nåt? Eller att du letar här på BT på Köp & Sälj? Här kan man hitta mycket fint o billigt framförallt!

Vi har inte heller mycket pengar o lägga på bröllopet, så vi gör så som att tex ha vita lakan från IKEA istället för linnedukar. Kostar bara 15 kr st!
    Också jobbar jag extra på helgerna med att städa.. Såg att nån nämnt vården, kanske ta några nattpass här o där? Har jag också gjort. På två nätter kunde jag få ut 3000 kr.. Helt klart värt att testa om möjligheten för dig finns..?

Du kommer nog få en massa bra o billiga tips härifrån om man känner alla rätt här på BT

Hoppas iaf att det löser sig för er så ni ka ha ert bröllop ändå! Lycka till!

• Gussavilmis

Japp det var den tråden jag menade Tur att änglar som du finns! Hoppas hon kan låna något fint av dig/er

• Aleta

Ett tips vad gäller tårtan: Kan du tänka dig att ha tårtbuffé istället?
    Det hade vi och mina systrar och systerdöttrar bakade olika tårtor. Det blev jättefint och uppskattat, kolla i mitt galleri så ser du en bild.
    Smink gjorde jag själv, en systerdotter fixade håret och blommorna kom från mammas rabatt.

MilosMamma skrev 2009-03-25 21:45:17 följande:
    ja hår och smink kan jag fixa, tårtan vågar jag mej inte på emn nån annan kanske kan hkjälpa till med detringarna blir inte billigare då det är stål, min kostar 600:- o min sambos 250:-Jag tar absolut inte illa upp, alla tips och ideér tas tacksamt imot,.
  • superman9000

Nu till sommaren kommer det säkert att komma upp lite mer jobb, kolla som sagt kassajobb på helger då OB tillägget är bra inom handel, gå på loppis och sälj saker om du har några (brukar alltid finnas lite kökssaker som man aldrig använder i lite skåp) och kolla runt om det inte finns saker på loppis som man kan köpa till dekoration till festen och framförallt försök att tänka possitivt

• Jen75

Jag hörde om någon som samlade ihop prylar, nära och kära sponsrade. Finns alltid saker man vill bli av med som någon annan vill ha. Sen hade de en trädgårdsloppis och sålde allt och fick ihop bra med pengar. Alla pengarna gick rakt av till bröllopet så varför inte satsa på det? Det är lite logistik men kan vara värt det :) Skyltar man om vad pengarna ska gå tror jag "folk" köper för att hjälpa till, hade jag gjort. Perfekt i vår/sommar :)
    Lycka till!

• mamci

Fy f----n vad ledsamt!:( Jag ser att du fått en massa goa tips här och att du själv skriver att det ska gå! Ge inte upp, ni kommer fixa det, det är jag helt övertygad om!! :)

• lecaroline
    MilosMamma skrev 2009-03-25 21:50:12 följande:
    Jag har extrajobb hos min papap men det är så himla lite och eftersom jag stämplar måste jag ta bort dom dagarna vilket bara är 75 dagar man både får stämpla och jobba extra, när dom dagarna e slkut får jag välja mellan extra jobb elelr a-kassapengar.Och jag har bara jobbat halvtid i perioder extra här och där men alltid klarat mej, jag får liksom ut 2500:- från a-kassan varje månad, från min pappa kanske 1500:- vi bor i hus ganska dyrt och våran månadskostnad är 20 000 dom jobbiga månaderna och kanske 18 000 annars.det är kämpigt som fan redan. jag pratade med en tjej idag om ett till extra jobb som städare, jag atr allt liksom, tidningsbud vore nått. då kan jag jobba både dar o nätter, jag vill jobba, jag älskar att jobba.men det här måste lösas. men å andra sidan, varför gifta sej om man inte får det som vi vill ha det, meningslöst, då räcker de väl bara med kärlek utan ringar.
    Jag har inte läst allt och du har fått bra tipps!!

Funderar på om ni bor rätt så bra till att ni kanske kunde hyra ut ett rum till någon student eller så..

Ringar kan man byta ut till något fint senare osv.. Flörta med släkt och vänner som kanske åker via Tyskland att köpa med sig Vin mm mm

Håll modet uppe och lycka till!!
  • Aleta

Tips på ett gott och billigt rödvin:
    Hidden Rock från Australien

Svar på tråden Jag går under... =(