• Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • LillemorL

    tjoho alla brudar! ursäkta min frånvaro men jag har haft fullt upp, är helt slut haha, tycker att det skulle gå att ta ut semester fram till bröllopet nu, hinner inte med att jobba och planera samtidigt;)!

    Har nu varit hos florister(bellis) och tänkte dela med mig lite till er!

    jag blev jättenöjd med konsultationen jag fick, en jätteduktig florist som kom med bra tips så jag hoppas att buketten blir ännu bättre än vad jag tänkte först:)

    Summa sumarum kommer allt gå på 4000 kr, då är det min bukett med ca 20 vita rosor, hjärteblad och någon kalla, + en plasthållare som gör att blommorna håller länge, sedan ska jag ha några strasspärlor i några av rosorna som går igen i min klänning. Mina tre tärnor får samma bukett fast i mindre format, 7 rosor var. Till blivande mannen och bestmanen blev det oxå blommor till corsagen( stavas de så)? plus borsdekorationer till borden, murgröna + några rosor.

    Så, vad tycker ni, dyrt eller billigt??=)

  • EhjärtarE

    Min första reaktion var att det var dyrt. Men å andra sidan har du beställt väldigt mycket, så det är nog ganska billigt egentligen.

    Jag har också beställt från Bellis (fast det var längesen), en liten bukett med 9-12 grand prix rosor och en corsage till M2b. Högst 1100 skulle det gå på

  • altervattnet

    Jag hade sån tur att min mans "plastkusin" äger en blomaffär, så jag betalade 700:- för min bukett tror det var 12-15 rosor och små vita blommor och grönt i, inte allt för stor bukett tycket det blev perfekt, man vill ju synas på korten också :)
    Sedan köpte vi en liten bukett till min mans dotter som innehöll samma blommor fast var mindre.. kanske 4-5 rosor..

    blommorna till bordet beställde jag från ica maxi :)
    10 pack rosor och så köpte vi gröna kvistar och lite andra "utfyllnads blommor" Dom stack jag ner i oasis som var i små glas jag köpt på dollar store sedan satte jag dekor-sand köpt på timarii runt oasin så det passade duken ( dvs lila ) Tror all bordsdekorationer kostade max 500:- och det var 10 st dekorationer

    tycker 4000:- är för mycket att lägga bara på blommor, visst du har beställt en hel del och det kanske inte är dyrt för allt det där men jag tror att man kan komma undan billigare genom att ex göra dekorationsblommorna själv :)

  • EhjärtarE

    Jag har också tänkt göra borddekorationer själv. Kan man alltså beställa rosor från Maxi? Vad kostade det?

  • altervattnet
    EhjärtarE skrev 2009-05-09 15:09:17 följande:
    Jag har också tänkt göra borddekorationer själv. Kan man alltså beställa rosor från Maxi? Vad kostade det?
    Eftersom vårat tema gick i lila och vitt så ville jag ha vita rosor.
    Gick till interflora för att beställa där , men dom var så stora ( och dyra) ville ha små vita blommor så jag kunde ha 3-4 st i varje "kruka".
    så jag for till Ica Maxi och beställde dom där, det var i buntar 10st i varje. Kostade som vanliga ica-maxi-buketter typ 59:- ingen extra avgift!! Jättebra bemötande och bra kontakt via mail!! :)
  • EhjärtarE

    Åååh så bra! Då ska jag göra det också! Vi hade annars tänkt åka runt till typ ica, blomsterlandet och växtriket dagen innan bröllopet och hoppas att någon hade, eftersom vi bara ska ha 10 st och det blir så dyrt att beställa från florist. Men om man kan beställa från Maxi är ju det mycket bättre, så att man är säker på att man får!

  • altervattnet

    Växtriket tycker jag har så dålig kvalite fast dom ska ju egentligen bara hålla i ca 2 dagar :)
    När vi hade beställt vita rosor, tror vi hade beställt 4 buntar dvs 40 blommor, då hade han en hel hink med vita rosor så vi fick välja vilka vi ville ha !! :)

  • Jörgens fru

    Har någon koll på vart man kan få tag på en kort siden kimono?
    Tänkte bege mig in till stan i em och kolla om bh:n har kommit in i rätt stl.

    Känns surt att "behöva" handla på Ia där dom var så otrevliga, men vad göra när deras var bäst? Hoppas hon inte är där idag iaf, så kanske ngn annan är trevligare.

    Här går det sakta men säkert framåt med planeringen. Spriten är fixad, vin och öl kvar.

    Ska träffa vårat värdpar (eller snarare, dom ska få träffa varandra) nästa vecka och gå igenom lite grejer.

    Ang blommor, så vill jag minnas att vi hamnade på ca 1300:-
    Blir en sån bukett jag har som pres.bild, + corsage (stavning??) till mannen och lillkillen.
    Efter många om och men, så beslutade vi oss för att inte ha några blommor på borden. Kommer vara nog med grejer på borden som, kameror, glas, flaskor, ljus mm.

    Ska faktiskt posta hindersprövningen idag.

  • altervattnet

    Jörgens fru skrev 2009-05-12 09:03:33 följande:


    Har någon koll på vart man kan få tag på en kort siden kimono?Tänkte bege mig in till stan i em och kolla om bh:n har kommit in i rätt stl.Känns surt att "behöva" handla på Ia där dom var så otrevliga, men vad göra när deras var bäst? Hoppas hon inte är där idag iaf, så kanske ngn annan är trevligare.Här går det sakta men säkert framåt med planeringen. Spriten är fixad, vin och öl kvar. Ska träffa vårat värdpar (eller snarare, dom ska få träffa varandra) nästa vecka och gå igenom lite grejer.Ang blommor, så vill jag minnas att vi hamnade på ca 1300:-Blir en sån bukett jag har som pres.bild, + corsage (stavning??) till mannen och lillkillen. Efter många om och men, så beslutade vi oss för att inte ha några blommor på borden. Kommer vara nog med grejer på borden som, kameror, glas, flaskor, ljus mm.Ska faktiskt posta hindersprövningen idag.
    Ja det är ju ganska mycket grejor som ska ligga på bordet- festhäften , ljus och allt möjligt :) Det kommer bli kanonbra iaf!!!
  • altervattnet

    en fråga ... dock som inte hör till bröllopsämne.
    Som jag tidigare har skrivit så går min sambos dotter ut 1:a klass nu i juni, Någon som har något tips på vad man kan köpa till henne ? Vill som ge henne en present för att hon har varit så duktig :)
    Jag har funderingar om man ska ge henne ex. en hello kitty tröja och 2 biobiljetter, som hon och hennes pappa kan gå på.. hon har aldrig varit på bio så det kanske vore ett alternativ?

    Sedan en annan sak, har köpt ett kort till henne- men vad ska jag skriva i det!??
    Grattis ..? känns lite konstigt med grattis ...kanske "Äntligen sommarlov! Du har varit så duktig och gått ut 1:a klass vi är så stolta över dig" eller... ? GE MIG TIPS!!!! :)

Svar på tråden Luleåtråden del 3