• Hammerman

    Stora träningstråden!

    Har påbörjat ett träningsschema, ser ut som följer:

    Måndag: Ben. Kör alla klassiska benövningar såsom knäböj, vadpress, bencurl etc etc. Man vet att man tränat rätt när det ser ut som att man har både Parkinsons och MS när man går i trappor.

    Tisdag: Aikido.

    Onsdag: Armar. Hantlar, skivstänger och lite maskiner för att ge biceps och triceps en jävla omgång.

    Torsdag: Aikido.

    Fredag: Rygg. Man får absolut inte glömma bort att idka marklyft! Det är ju så härligt när man lägger på tungt och det börjar blinka för ögonen när man fått upp eländet... men livsviktig övning!

    Lördag: Bröst. Bänkpress, hantelpress, cable cross och sånt.

    Söndag: Axlar. Bränner alltid utav helvete i axlarna.

    Nu är jag dock sjuk, så jag har inte tränat sen i måndags.

  • Hammerman

    Själv skriver jag upp i almanackan som hänger på väggen ovanför sängen när jag varit och tränat. Blir väldigt tydligt då om man slarvar.

    Och den var fulltecknad fram tills i måndags, sen slog förkylningen klorna i mig, och eftersom jag tyvärr måste välja livet före att dö av hjärtbristning i marklyftet så sitter jag hemma och ser de träningslösa dagarna vandra förbi...

  • Hammerman

    Träna något som du tycker är roligt istället. Att tvinga sig själv till att träna måste man göra ändå, men det är enklare att motivera sig till något som man trivs med än något som får en att fundera på att tappa upp ett varmt bad och utföra något ganska tråkigt med rakblad och handleder.

  • Hammerman

    Nalle Puh 40 skrev 2009-03-14 16:20:30 följande:


    Hammerman: Vad är aikido?
    En kampsport.
  • Hammerman

    Pumpkin skrev 2009-03-14 17:36:28 följande:


    Ska du GÅ 1 mil på under en timme?! Då måste du gå väldigt snabbt!
    En snitthastighet om 10 km/h torde innebära jogging snarare än gång.
  • Hammerman

    Känns som ett klassiskt avrundningsfall. Kanske tog det egentligen 1 timme och 10 minuter eller något liknande?

  • Hammerman

    feministbrud skrev 2009-03-14 18:12:00 följande:


    Jo, men för en 50-åring är väl det också jädrans snabbt? När jag var nybörjare på att springa sprang jag på 1 h och 12 min på tävling (och då sprang jag heta tiden). Jag har svårt att tro att så många amatörer skulle hänga med i det tempot om de gick.
    Det är mycket möjligt. Jag har faktiskt ingen aning om vad som är rimligt eller inte. Att springa är liksom inte min grej. Människor som springer mycket brukar ha ganska tunna ben. Själv går jag omkring på redwoodstockar. Det innebär visserligen att jag kan lasta på allt vad som ryms på maskinerna när jag ska köra ben och vadpress, men det omöjliggör tamejfan snabb förflyttning under någon längre tid när benen väger typ ett ton styck.

    Jag skulle nog bli omsprungen av ledbrutna pensionärer på ett elljusspår.
  • Hammerman

    Som kuriosa kan väl nämnas att jag när jag är hemma på besök känner mig riktigt duktig om jag går de 3,5 kilometrarna runt Botsmark på 40 minuter...

  • Hammerman

    Fjosok skrev 2009-03-14 18:24:33 följande:


    Kör just nu själv träning 6 dagar i veckan och med en diet på 1200-1500 kalorier om dagen.Resultat -5 kilo på 10 dagar.
    Bara det inte slår bakut. Tränar du hårt MÅSTE du äta ordentligt! Det kan gå illa annars.
  • Hammerman

    Hamburgare är en fin amerikansk tradition. Jag tycker om att vi importerat det stycket amerikansk kultur.

    Ölet däremot... jag instämmer helt med nedanstående citat:

    "American beer is like having sex in a boat. Fucking close to water."

  • Hammerman

    ... usch, det räcker med att tvätta lite och skura golvet för att känna att man inte är riktigt fräsch.

  • Hammerman

    feministbrud skrev 2009-03-15 19:25:41 följande:


    Är du förkyld? Jobbigt att inte vara helt fit i vilket fall! Jag har känt mig lite hängig på sista tiden, men det verkar inte påverka träningen. Skönt, men det är inte kul att inte vara på topp!
    Jag har för säkerhets skull lagt träningen på is tills vidare. Har hört att det kan gå riktigt illa om man tränar med infektioner i kroppen och har tagit fasta på det. Dock känns det helt åt helvete eftersom jag äntligen lyckats träffa precis rätt vad gäller träning, kost och vila och kört stenhårt en månad, med goda utsikter att få till en kropp som människor åtminstone inte spyr åt vid första anblick inom en inte alltför avlägsen framtid - och så händer naturligtvis det här.

    Är det Guds sätt att tala om för mig att det är mitt öde att vara motbjudande?
  • Hammerman

    Fjosok skrev 2009-03-16 20:53:35 följande:


    Tycker jag äter mycket :) Men iofs ganska kalorisnålt :)
    Kan du lista frukost/lunch/middag/mellanmål en normal dag?

    Gärna i kombination med din träningsdos.
  • Hammerman

    Skippa lightprodukterna och kör med riktig fil på morgon!

    Håller för övrigt med föregående talare om kolhydraterna. Det finns folk som tränar och i princip bara äter protein, grejen är den att du dels måste ha i dig kolhydrater för att orka träna överhuvudtaget, sedan hjälper kolhydraterna också musklerna att ta åt sig proteinerna de behöver för att bygga upp sig efter träning.

    Så jag hade gärna sett ris eller potatis till kycklingen.

  • Hammerman

    Fjosok skrev 2009-03-16 21:54:23 följande:


    Jag kan inte äta på morgonen, blir mätt bara jag borstar tänderna (citat, Martin Ljung, men det är sant juh ...)
    Dr. Hammerman ordinerar ordentliga morgonpromenader för frukosthungerns befrämjande.
  • Hammerman

    Aikido!

    Känns som att jag ar lite hjärnskakning... no pain no gain!

  • Hammerman

    Kom just hem efter ett pass styrketräning. Det blev rygg idag, marklyft, rodd och sånt.

    Bastun var avstängd när jag gick och satte mig i den. Snåljävla IKSU.

  • Hammerman

    Pumpkin skrev 2009-03-23 11:40:45 följande:


    imorgon bitti har jag bokat in mig på ett pass som heter MRL - Mage, Rumpa, Lår. Det passet brukar kännas ordentligt i kroppen dagen efter, pust!
    Själv har jag formulerat en alldeles egen förkortning som man kan, nej, SKA applicera på all träning. DDF = Det Drygaste Först.

    För gör man inte det som är drygast först, då gör man det inte sen heller.
  • Hammerman

    Ben igår. Gah, min rygg mår inte riktigt bra av vadpress alla gånger...

    Men de röda strimmorna på axlarna är fina!

Svar på tråden Stora träningstråden!