Inlägg från: FruHögstadius |Visa alla inlägg
  • FruHögstadius

    Bröllop 2010 nr 6

    när vi förlovade oss så pratade i allmänt om våran dag på stan, vi gick och tittade på jeans, köpte lite mat och sen beställde vi förlovningsringar och sen tankade vi etc.

    Ingen trodde på oss, men sen när förlovningsdagen kom så skickade vi ett sms.

    men till våra föräldrar nu när vi ska gifta oss så satt jag och tittade i tidningar, sen frågade de när ska ni gifta er , då sa jag datumet, vi började planera på skoj, sen har det blivit allvar, men bilden tycker jag låter kul

  • FruHögstadius

    fick svar från bageriet idag, 48:- biten alltså 3100:- för våra gäster.
    Inte billigt, men de har smakerna vi vill ha, gubben tycker att vi ska ta dem,.

    vi planerar bebis efter bröllopet sen hur långt efter vet vi inte, beror lite på hur det går med studierna.

  • FruHögstadius

    jag måste bara få lite tips. Min gubbe hittade ett västset som han ville ha ( bild i galleriet), har ni några tips om hur vi kan blanda in svart/silver i vårat färgtema? , jag visade honom en snygg väst i beige, men han hittade snabbt denna väst i stället och vill ha ha den så måste han ju få det.

    Jag funderar på att ha in lite silver, ex. servetterna och kanske någon silvertråd i dekorationerna på borden. Men till ex. mig ? jag funderade på att välja en klänning med ex. svart eller silver mönster i , emn det är inget som jag har tittat på. Tärnklänningarna är ju bruna.

    Hur kan jag få in yttligare två färger utan att det ser för mycket ut?
    ska jag ta bort färgtemat och bara köra skogstema ?

  • FruHögstadius

    jag vet itne , vi fick svar från kyrkan att vi kunde boka när vi ville, men vi sa aldrig att det då var ca 2 år kvar. men vi kommer att boka då, vid ett år, be om en rundtur i festlokalen och kyrkan,. de andra blir nog bokat eftersom. Men vi måste spara mer pengar först så vi vet att vi har råd med allt.

    var tror ni om att vira silverfärgade satinband runt buketterna för att få in gubbens färg från västen till oss andra i följet?
    har ni några andra tips till ex. dulning och inbjudningar?
    funderar på att knyta samma band runt arrangemangen i lokalen och kanske på stolarna.

  • FruHögstadius

    Bettertogether- Jättefin kyrka, du kanske är i chock, om ett par dagar kanske du känner dig åhh, vi har bokat kyrkan. hoppas det iallafall.

    Snart kan jag inte vänta längre vill ner till kyrkan och titta nu när det är grönt och fint, och sen vill jag se festlokalen, de renoverar den nu, så jag hoppas att det blir vita väggar och inte någon kyrkig färg, utan något lättsamt

  • FruHögstadius

    vi skickar nog ut våra inbjudningar ca. 4 månader innan bröllopet kanske, så runt den här tiden nästa år

  • FruHögstadius

    vi kommer att boka en fotograf för att ta bilder på oss före vigseln alt. efter vigseln.vad tror ni ärbäst?
    man kanske är väldigt nervös inför och har svårt att slappna av, men man slipper stressa och känna att gästerna väntar. men om man tar efter så har kanske nervositeten släppt och det är lättare att slappna av men man kanske måste skynda på lite eftersom gästerna väntar på en.

    sen kommer jag att be min syster att ta mingelbilder och under festen, hon är riktigt duktig, och sen kommer vi att köpa cd-skivor till de gäster som använder digitalkameror så de kan bränna ut bilderna och sedan skicka dessa till oss.

  • FruHögstadius

    jag har köpt mina tärnors klänningar själv, eftersom ja ville ha en viss färg och sort. Men mina tärnor erbjöd sig att betala dessa själv, men jag gjorde det iallafall , de får klänningarna sen om de vill ha dem. Marsalkernas kläder kommer vi inte stå för men vi kräver inget speciellt av dessa, vi står för deras corsage som matchar brudbuketten och gubbens blomma. I dagens läge kommer vi inte att ha näbb med.

    Jag kommer att köpa min klänning, har en dröm om att när vi flyttar och får större, då ska jag köpa ett vitrinskåp och en skytdocka och "rama in" klänningen. Hade först en tanke om att ta mammas klänning och ta bort ärmarna, men jag tror att den kommer bli för kort, sen vill jag helst ha mer "utsmyckning" på min.

    Vi har en lokal bvara 50 m från kyrkan som vi kommer att ha middag och fest i. kommer hyra hela helgen, duka upp fredag och annat pyssel. Bröllopet lördag och sen på söndag så ska mina föräldrar städa upp och då ska vi komma efter bröllopsnatten, äta upp överbliven tårta och öppna ev. presenter. Så den som vill får komma dagen efter till lokalen igen för kaffe och "tårta".

    Igår fick vi åka in med hunden igen till akuten. Vi upptäckte ett sår på insidan av hennes lår,ca 5-7 cm långt, 2 cm brett och vi trodde att det var ganska ytligt men det visade sig vara minst 8 cm djupt också, så nu har hon tratt och dränage.

  • FruHögstadius

    skriv ner allt ni gillar, musik, färger, filmer till ev. tema. Det är betydligt lättare att planera om man har en tråd som båda gillar genom hela festen.. Har ni varit drömmare som vet på ett ungefär hur ni vill ha festen ? , I storstader, på ett slott, en liten resturang, eller kanske hemma på en altan?

    kyrkligt eller borgligt är ju kanske den största frågan.

  • FruHögstadius

    självklart får ni hoppa in här !

    från början planerade vi inte att ha något föjle alls,men vi ändrade oss jag har mina tärnor som stöd under dagen. Några jag kan bolla idéer med och kanske kan hjälpa mig med klänning, smink och hår under bröllopsdagen. Men självklart är det inget måste, helt upp till var och en

    hör hört att man inte kan boka förrens ett år i förväg,men bara i vissa kyrkor, enligt vår kyrka kunde vi boka när vi ville, men kommer inte att boka förrens det är ett år kvar, alltså i höst. Jag förstår inte varför ni inte skulle kunna boka tidigare, det blir ju i princip ett halv år innan vigseln och jag skulle också ha PANIK!

  • FruHögstadius

    vi försöker komma under 40 000:- på budgeten, önskar mig så mycket som möjligt kring födelsedagar och jular, för att "slippa" vissa kostnader, vi har inte börjat spara än, men handlat lite har vi.
    men jag kan nämna att sitta här innan har hjälpt oss att få ner våran budget med 25 000:- !, att leta och fråga är nog det bästa man kan göra. Min mormor ska fixa våra blommor, hon är florist, foto kommer göras minst en timme av riktig fotograf men sen kommer jag att be min syster /tärna att ta bilder under mingel och fest, då hon är super på detta.

    hår och smink fixar jag själv.
    Våra största kostander blir maten, alkohol och tårta.
    även ringen, men annars tycker jag att vi har rimliga priser på allt, vi kommer att hamna på 65 gäster.

  • FruHögstadius

    kommer de bli sura om itne alla får vara tärna? jag valde min syster i första hand så om du har en syster alt. killes tjej som du känner bra, kanske hon kan vara tärna ?

    svårt om man har många nära vänner om man ska välja ut en, men jag skulle ha valt min "bästa av de bästa", min kille har ett sånt problem då hans bästa inte är den han kännt längst, men han är väldigt nära alla sina kompisar. Han har itne valt någon än, men det lutar åt den "bästa" av hans vänner, den han har umgåtts mest med och har roligast med.

    vi sparar allt själva, vill de bidra så ack tack, men vi räknar itne med något från någon av våra föräldrar. Ska kolla med min far om han kan filma och redigera den sen, det skulle vara kul.

    vi valde tema efter årstid, hösten, först hade vi ALLA höstfärger, men insåg att det skulle bli rörigt, så vi har vitt, brunt och orange nu med inslag av grönt eftersom vi kommer att försöka hålla "skogen" som tema.

    - har ni några favorit färger kanske de är toppen, musik, film etc ?

    workoutgirl- vad tråkigt med vikten jag vet hur det känns, har också gått upp ett par kilo som jag hade tappat, visst jag har itne tagit varken mat eller träning på allvar nu den sista tiden så jag får skylla mig själv, hoppas kunna börja igen snart för att komma ner till 55 kilo.

  • FruHögstadius

    kanske james bond tema?, svart/vita detaljer, snygga drinkar, frack och långklänningar, röda rosor och massor med glamour.

    alla färger är ju snygga i sig, rosa och vitt, blåa nyanser, grönt och brunt, silver och rosa, guld och grön. svart, silver och lila.

    de flesta färger går ju att kombinera.

    ni kanske kan ha sagotema, med grodor, älvor och prinsar och prinssessor som tema.

    Grekiskt, italiensk eller kanske franskt tema med mat och dryck från resp. länder och sedan deras färger som "färgtema".

  • FruHögstadius

    hello brudar!

    gissa vad jag fick i födelsedagspresent av gubben ?, en brudslöja och en tripp till bridaloutlet.. hihi

    sen var vi till Ica maxi idag, och av en slump hittade jag till tårtorna och vet ni vad, de har vit choklad och svartvinbärsmousse
    ska hitta ett tel. och ringa för att kolla priset på just den tårtan, den kostade 170:- för 12 bitar men blir väl lite dyrare till bröllopet. måste kolla om de kan fixa någon liknande modell som vi vill ha också..

  • FruHögstadius

    Jag har jättekonstig kropp, skulle mäta på kul vilken storlek som jag skulle ha, jag hade 34 i brösten och 38 i midjan. så jag får väl göra en kompromiss. svårt att veta vilken storlek jag ska införskaffa,brösten kommer det nog inte hända något med, men så att den inte blir för liten men den får ju heller inte bli för stor om jag går ner mina sista kilon.

    vi ska åka till stockholm och testa klänningar i mitten av juni , då ska jag även få min slöja

  • FruHögstadius

    hej tjejer, nu har jag skrivit klart mina skoluppgifter och har nu sommarlov.
    sitter just nu och ska spärra mina kort hos polisen, tappar bort min plånbok

    jag älskar också maggies klänningar, helt underbar, men min gubbe har ganska lika smak, så det kommer nog bli bra
    veckan efter midsommar ska vi åka och testa klänningar, det ska bli superkul.

    jag kommer att ta min gubbes efternamn , som mitt nick. antyder hihi. det är lite mer speciellt än mitt eget, även om jag trivs med det också.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6