Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

9 maj 2009 - brudar! del 2

Tindragull: hoppas de på Albrekts guld är snälla. Håller tummarna för er.

Elin: Jag är 22 och vi har hållit ihop 4,5 år. Ni då?

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-28 23:27:37 följande:
    MissieA: Tack för tumhållning! Hoppas att det hjälper. Trodde faktiskt att du var äldre än 22.
    Hehe trodde du jag var äldre? Vad kul att bilderna blev bra. Hur gammal är du?

Elin: vilken tur att hon inte var bokad då. Vilken panik jag hade fått.. Usch vill inte ens tänka på det.
  • MissieA

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-29 14:20:17 följande:

anja1661:jag är imponerad! Studier och två barn samtidigt att ta hand om... vet inte om vi hade klarat den ekvationen!Vi pollenallergiker får hålla oss inomhus tills dess. Kom på det, vi ska fotas i en park, hur smart är det på en skala när man är allergiker:) Ja, ibland tänker man bara inte....
    Det har jag inte ens tänkt på. Vi ska ju också fotas i en park men hoppas att det funkar ändå. Hehehe vi är ganska många i tråden som är allergiker.
  • MissieA

Tindragull: kul att det gick bra med ringen

Corona: det är svårt att säga. Hur många gäster har ni och hur mycket har ni köpt?

Jag vågar inte ens kolla om det blir sol/regn, är rädd haha. SÅ ni får helt enkelt berätta för mig

• MissieA
    ElinPierre skrev 2009-04-30 11:27:42 följande:
    Apropå fotografering förresten.. Vi har inte ens en backup plan på vart vi ska vara och fota om det blir hemskt väder.. Fick precis en ide.. Hmm.. Undrar om det går at ordna.. Måste undersökas!
    Jag pratade med vår fotograf och så sa han att man får göra det bästa av situationen, typ fota under ett stort träd eller liknande. Det blir säkert lika fint bara håret & kläderna inte förstörs

Nu ska jag iväg på min konsultation (håret) så berättar mer senare. Föresten Elin lockade du själv eller en frisör?
  • MissieA

Hej underbara tjejer

Jag vill också tacka er för allt stöd och alla underbara tips!! Ni har varit till stor hjälp och vi ses så klart i vår fruar-tråd hihi SKa bli att de era kort.

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna men kände att jag var tvungen att titta förbi här idag. Det gick så bra hos frissan, är verkligen jättenöjd och det är värt pengarna. Sen så har jag köpt mina underkläder ÄNTLIGEEEEN letade överallt, från der dyraste till de vanliga billiga butikerna och gissa var jag hittade dem?? I H&M ska ta kort lite senare så ni får se. Sen så köpte jag ett till par brudskor igår som jag ska byta till ifall jag får ont i fötterna. Idag köpte jag hollywoodtejp, sko"skydd", parfym (nya estée lauder) och pärlor jag ska ha bak i håret. M2b köpte sina finskor igår och nu känns det som att vi har koll på läget LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR så mycket!!

• MissieA

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-02 13:10:15 följande:

ok, då blir det runt kl 20 då med första dansen. Det blir en tryckare, dock har vi inte bestämt låt ännu.... Det lutar åt en balkan-ballad eller så blir det någon annan ballad...
    Vi ska också dansa den första dansen som drar igång festen och ska ha en balkanlåt (Zdravko colic, "zagrli me") VIlken funderar ni på? Säg till om du vill ha tips

FÖresten blir jag så glad när jag hör att det går så bra för er andra med Hur ser er vecka ut?

Föresten ser vår dag ut så här (några tider ändrades så sen som i fredags):

7.30 Vakna
    7.45 - 09.00 Frukost + Duscha
    09.30-13.30 Smink och hår
    14.00 Lunch i lugn och ro med tärnan + syster.
    15.30 Påklädning
    16.30-17.45 Fotograferingen
    18.00 Vigsel i lokalen
    Ca 18.20 blir det middag och sen drar festen igång.
  • MissieA

Malmöbrud: jag ska fota underkläderna så får du se. Vill gärna se hur dina med ser ut Sen köpte jag ett jättesnyggt nattlinne på H&M också. Allt kostade bara 420 kr

Jag skickar dig några länkar så får du säga till om du vill ha fler:

Ponekad pozelim:

Zivim za to:

Jedina Moja:

Zagrli me:

Mojoj ljubavi:

• MissieA

Grattis Anja och 090509 krya på dig!!

Idag köpte vi vaserna & skålar till blommorna så skönt att ha det fixat. Imorgon ska makeupartisten testa sminket på mig. Nu har jag lagt in bilder på skorna & underkläderna i mitt galleri (svårt att ta kort på BH & trosorna men de är mycket finare i verkligheten).

Så här ser vår vecka ut:

måndag: testa sminket
    tisdag: färga bryn & fransar + plocka bryn, köpa vitt sidenband till bilen + beställa blommor till bilen
    onsdag: lediiiig dag
    torsdag: förlänga naglarna, hämta underkjolen + m2bs kläder
    fredag: dekorera lokalen heeeela dagen och koppla av under kvällen.

Säkert glömt bort något men kommer säker på det.

• MissieA

Anja: var ska ni ställa tårtan under natten då? *lite nyfiken hihi*

Bageriet kör ut vår tårta på bröllopsdagen och monterar & dekorerar den på plats, då vi ska ha levande blommor.

• MissieA

Vad smart Så slipper ni tänka på det.

Jag tittar varje dag på svt och sidan ELin länkade och försöker få en bild av vädret, men det är typ omöjligt haha. FÖrrigår sa dom att de sbara skulle vara molnigt, igår sa dem att det skulle regna och idag stod det att det skulle vara soligt och lite molnigt. Får väl kolla på fredag hahaha riktig bridezilla ni har här tjejer

• MissieA

det är yr.no och så skriver du bara i ortens namn det går på svt också.

• MissieA

Det värsta är ju att vi fotograferas utomhus, så det är därför jag vill ha fint väder Idag var jag och testade sminket och måste säga att jag är riktigt nöjd, trodde faktiskt inte att jag skulle vara så nöjd. Hoppas bara att det håller hela kvällen för jag älskar att dansa haha.

Ska ni dekorera er bil? Vi ska nog dekorera med sidenband och tänkte fråga floristen om tips, för vill ha blommor också.

Malmöbrud: Hehe hoppas han bestämmer sig snart, för det är int elångt kvar Vi ville också ha den, men vårt band kunde tyvärr inte spela den Den låten är helt underbar.

• MissieA

Hehe så gullig du är tindragull Skönt att det löste sig med naglarna och hoppas de bättrar vårt väder till bara sol hihihi!!

Elin: känner igen mig där konstigt att jag inte har fått mitt munsår, är så rädd för det. Hoppas och ber att jag inte får det. Det vore hemskt! Det kommer bli skönt att få vila ut sig efter detta hihi. Vi åker på bröllopsresa till Bali men först den 24 juni och ska vara där 2 veckor. Men vet att vi ska få en spa-weekend i bröllopspresent av min syster & sambon 2 veckor efter bröllopet så det ska bli riktigt skönt.

Ni som ska vara hemma på bröllopsnatten, har ni fixat nått extra fint?

• MissieA

Anja: vi har faktiskt inte en B-plan så just det är jag så nervös för. OCh vi kan ju inte vänta länge utan har bara satt en 1,5 tim för portträttbilderna, sen ska fotografen med och fota vigseln och på festen.

Malmöbrud: men gud vad konstigt att hon bestämmer sig för det 4 dagar innan. Jag hade blivit riktigt arg och sagt tyvärr men det finns ingen plats. Hur ska ni göra om ingen blir sjuk då? Men det löser sig nog på något sätt ska du se

Vi ska också sova hemma och bäddar med nya lakan, jättemycket ljus i hela lägenheten, massageolja och annat mysigt. SKa köpa praliner, frukter, bubbel, ostar och massor med annat gott som vi kan ha och en massa gott till frukosten också Det roliga är att jag ska fixa allt i smyg haha får berätta för er om jag lyckas.

Elin: vad synd att ingen ställer upp fråga nått syskon eller några nära vänner om hjälp. De ställer nog upp. Som tur är har vi ca 10 pers som hjälper oss dagen innan med att dekorera hela lokalen (allt utom blommorna ska fixas och då har vi verkligen mycket att göra). Vet verkligen inte vad vi hade gjort utan dom, tänk bara alla heliumballonger som ska upp på taket. Hoppas verkligen det löser sig för er jag ringde inte i alla fall hihihi vad kul.

• MissieA

Hahahaha vad jag har skrattat åt hisorierna nu. Ni fick mig verkligen på bra humör. Jag har nog inte heller fattat att alla vi gifter oss nu på lördaaaaaaaaaag.

Jag känner mig som en ny person efter massage, ansiktbehandling, pedikyr, bryn & fran färgning + plockning Så skönt och nu är det bara naglarna kvar, som ska fixas imon.

Jag tror att jag ska dricka massor med redbull på lördag så jag är pigg och glad och tjejer glöm inte att äta och dricka på lördag vill ju inte att någon ska svimma.

• MissieA

Hahahahaha jag kan inte göra annat än skratta. Vi försöker ta reda på hur vädret kommer bli men jag blir bara mer förvirrad, för den ena sajten säger sol och den andra regn

Corona: sån otur,, sånt brukar hända mig. När man verkligen tar sig tiden så är det något som ska krångla. När jag skulle sola förra veckan funkade inte växelapparaten och alla butiker var stängda, blev sååå arg haha. Tur att jag solade igår och ska nog försöka hitta sola imon och på fre med.

• MissieA

Hej tjejer Hade inte tid att titta förbi er igår, så bara måste göra det idag. Jag vill önska er alla lycka till och säga grattis redan nu. Ha en underbar dag och njuuuuuuuuuut. Vi kommer ha så kul idag för vi ska bli FRUUUAR

Vi hörs om någon dag och då vill jag höra allt hehe.

Stora kramar på er!!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2