Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

9 maj 2009 - brudar! del 2

Tindragull skrev 2009-04-09 18:20:24 följande:
    Är så glad att det är min syster som gör hår och smink. Hon kan ju piffa till det om det börjar rasa under dagen/kvällen...
    Hehhe det är alltid en fördel Jag har också tur att jag har en jätteduktig syster så hon kan nog också snygga till håret lite under dagen & kvällen det svåra är ju att jag ska ha utsläppta lockar, meeen eehh de klarar nog sig *håller tummarna*
  • MissieA

Jag håller med riktigt dåligt av folk att inte svara!! Jobbigt att man måste tjata på dem men det behövs tydligen. Vi hade osa 9 april och det är ca 5 familjer som inte har svarat så nu har måste vi börja ringa upp dem. Ussch det känns jobbigt & jag blir riktigt arg att folk inte ens kan göra det lilla.

Tindragull: Om håret döljer det så tycker jag att du ska köra på korsetten, men kan du inte testa det innan? Om det syns för mycket är det nog bäst att köra utan korsetten.

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-10 17:05:46 följande:
    Ja, jag ska sätta i mitt löshår den 25:e så efter det kan jag prova. Så dåligt att folk inte lämnar svar tycker jag! Egentligen skulle man inte höra av sig till dem och så kan de stå där med lång näsa sen...
    Men vad bra, när du har testat kan du inte fota så jag får se hur du ska ha håret Jag tycker också att man egentligen inte ska ringa upp folk, men vill inte bli förbannad när det kommer ytterliggare 5 familjer på bröllopsdagen som man inte har planerat med hahaha då hade jag blivit en riktig bridezilla.
  • MissieA

4 veckor!! ÄNTLIGEN

Tippar sitter jättebra & det beror verkligen på vem som gör dem, vissa blir för tjocka men nu har jag en tjej som gör mina och de blir helt perfekta. Jag ska ha fransk manikyr & på ringfingret ska jag ha ett strass smycke. Jag har också jättelånga egna naglar just nu men känner att jag vill vara på den säkra sidan på bröllopet.

Vad det gäller foto så har vi valt en halvdagsfotograferin & då följer fotografen med oss under 4 timmar + att vi sedan får betala 1000 kr för de högupplösta bilderna. Om jag vore i er sits så hade jag definitivt valt att köpa till högupplösta bilder för som du säger det är alltid bra att ha & ni kan själva framkalla dem.

• MissieA

Hej tjejer!

Jag har haft så fullt upp att jag inte ens har haft tid för BT. Jag var på bröllop i helgen & först då slog det mig att vi står där om EN MÅNAD!!! Ska bli kul. Sen har jag haft så mkt i skolan bara för att jag gör grejer innan så jag kan vara ledig innan bröllopet.

Har ni börjat sola och har ni börjat bli bruna? Jag har bara solat 2 ggr även om jag hade planerat med fler & känner att jag måste bli mkt brunare haha. Sen har vi inte så mkt kvar nu, men jag börjar ändå oroa mig lite. Hur går det för er andra?

elsi: jag har också haft sådana känslor flera gånger men det går över efter ett tag, fast jag tror att man måste ha sånna känslor också för det dyker ju upp problem under planeringen. Du ska se att det blir bättre

Elin: grattis till lägenheten. Vad coolt att ni flyttar så långt.

• MissieA

Riktigt coolt med tatuering tycker jag. Vi har också graverat varandras namn + ett hjärta + 090509. Vi tyckte att det var mycket snyggare

• MissieA

Malmöbrud: du har ju jättefin färg hoppas jag får samma efter allt solande hehe. Jättefin klänning du har med. Sen tycker jag att sminket på både ögonen är jättefint, det beror helt enkelt på vilken stil du är ute efter??

Idag solade jag igen. Vi hitta ringen fin gästbok för rimliga pengar & med det utseende vi är ute efter. Vi vill ha en stor gästbok med blanka blad så att vi sedan kan klistra dit bilder från bröllopet. Nu har vi hittat ett svart finare "block" som ser ut exakt som vi vill ha det FÖRUTOM att vi vill ha vitt, men vad säger ni? Kan vi ha det svarta?

• MissieA

Elin: vilka underbara bilder verkligen minnen för livet.

Tindragull: Jag tror också att det kommer en överaskning.

Idag bokade jag in konsultationen för smink & hår, är nervös för håret ska testas 1,5 vecka innan bröllopet & sminket 4 dagar innan. När testar ni? Sen så kör vi nog på den svarta gästboken fast snyggar till den lite

• MissieA
    anja1661 skrev 2009-04-20 19:39:13 följande:
    jag har redan testat både smink och hår för ett bra tag sen! jag hade aldrig vågat vänta såhär länge men det blir nog bra! de e ju proffs! gör du håret på salong eller kommer nån hem till dig?
    Blev du nöjd med allt? Jag gör både hår & smink på en ganska proffsig salong.
  • MissieA

OMG!! Är det bara 18 dagar kvar?? är jätteglad samtidigt som det börjar pirra.

har fortfarande inte hittat underkläder & måste köpa vaser & skål snart känner jag. Nu börjar dagarna gå sjukt snabbt

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2