Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

9 maj 2009 - brudar! del 2

Hehehe jag börjar med bli nervös nu, innan har jag varit såå lugn. Det enda jag kan tänka på är ifall det inte blir så fint som man föreställer sig eller om något går fel.

Jag hoppas verkligen vädret blir lika fint som det är nu eftersom jag fyller år 9 maj med vet jag att det har varit soligt&varmt och kallt&ösregn. Så vi får hålla tummarna tjejer.

Jag känner på mig att vi har glömt nått, men kommer inte på vad det är.

Hur många gäster har ni andra och hur mycket har allt kostat (utan bröllopsresan)?

• MissieA
    Corona skrev 2009-03-20 15:36:40 följande:
    Ååå, får jag gnälla lite? (Blir väl känd som trådens gnällspik snart...) Min frissa har backat ur! Jag bokade i god tid för att få just henne så det känns ju snopet. Hon har erbjudit att en annan på salongen kan göra det istället men det känns inte så kul med ett "oprövat kort" just för håret, även om hon säkert också är duktig... lite sent att få tag i någon annan frisör som man vet är bra också.Det har strulat med snart sagt alla detaljer. Ibland undrar jag om det inte är meningen att vi ska gifta oss 9/5, men så försöker jag tänka att just för att planeringen gått så motigt kanske det blir världens finaste dag istället... man får väl hoppas på det
    Vaaa?? men boka in den salongen för säkerhetsskull och sen kan du leta vidare om du vill, men så du har en frisör som backup. Sen kan du ju be att få kolla på deras tidigare arbete för att få en bild av salongen.

Det KOMMER bli den finaste dagen ska du se tro mig hehe. Du är nog inte den enda som gnäller här har du experten haha. Vi har haft problem med tårtan, klänning, SVÄRMOR!! hahha ja lite allt möjligt, men vi med ett så coolt datum verkar fixa allt.
  • MissieA

Anja: mmm vad god du får gärna skicka resterna till mig hehe.

Corona: klart, vi finns ju här för att lugna ner varandra

Jag behöver smakråd i mitt galleri finns bilder på smycken jag har köpt. Vad tycker ni? Blir det för mycket och i så fall vilket ska jag INTE ha??

• MissieA
    anja1661 skrev 2009-03-20 18:16:24 följande:
    örhängena var jättefina!! de andra smyckena e lite för mycket för mig...jag är alltid för rädd att det ska bli för mycket.men hur ser din klänning ut? om man har en enkel klänning så kan man ju dra på lite extra på smycken...
    Jag är också rädd att det ska se mycket ut, därför känns det som att något ska bort, men kan inte riktigt bestämma mig.

Tack har lagt in en bild nu. Jättedåligt bild, men så ni får en bild av hur den ser ut
  • MissieA

Hehehe jag vill ha åsikter så bra att du är ärlig. Me like!

Jag tänkte så här, eftersom mitt hår ska vara utsläppt så behöver jag nog tiaran för att det hela ska bli lite finare och inte en "vardags-frisyr". Armbandet är en favorit och syns inte så mycket.

Jag får nog prova några olika kombinationer till klänningen, oj vad svårt hehe.

Tack för din hjälp Vad ska du ha för smycken?

• MissieA

Då ska vi verkligen inte prata om oss, sist vi räknade ihop var vi över 100 000 kr, men då har vi ju faktiskt 170 gäster (jag tröstar mig själv haha).

Tindragull: Min klänning är ju ganska enkel, så det kanske blir allt ändå

Anja: jag tycker det låter jättefin. Lagom, sen beror det ju på hur tiaran kommer se ut.

• MissieA

Vad bra ni är på att hålla budgeten så låg Det är en fin gest, vi gifter oss borgeligt så det är inte möjligt.

Vart åker ni andra på bröllopsresa och när? själva åker vi till Bali 24 juni.

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-21 22:26:13 följande:
    Vi åker till Korfu den 30 maj! All inclusive!
    Juste du får berätta allt sen, har länge velat åka till grekland men folk fått mig att avstå.

Hur många gäster har ni andra? Kan inte ni skriva hur mycket de viktigaste sakerna ur budgeten kostade? lilla nyfikna jag haha.
  • MissieA
    ElinPierre skrev 2009-03-21 22:32:08 följande:
    åååhhh nu blir jag avundsjuk. Vi har ingen resa inplanerad Vi har såna jäklans jobb/studier så vi måste jobba under hela sommaren. Sen börjar vi plugga till hösten och då går det ju inte. Funderade på att försöka knö in en vecka någon gång ganska snart, men allra helst vill vi ju i väg på en lång resa. Så vår smekmånad blir väl om sisådär 4 år när vi pluggat färdigt.. Är ganska ledsen över detta faktum faktiskt...
    Va inte ledsen Ni får göra andra mysiga saker som nygifta istället hehe och sen åka på en lång bröllopsresa när ni har pluggat färdigt. Jag studerar också men det är ju tur att vi har sparade pengar och min m2b jobbar, annars hade det varit tufft för vår del också. För resorna kostar väldigt mycket, vår går på 33100 kr i ett de Luxe-rum med endast frukostbuffé.
  • MissieA
    anja1661 skrev 2009-03-22 09:28:29 följande:
    nån som funderat på spray tan?? det ska tydligen kosta typ 250 kr för helkropp + ansikte. låter bra! någon som testat??
    Jag funderar på det faktiskt vet dock inte om det färgar av sig på klänningen men någon här på BT sa att det inte gör det efter en dusch.

Vår budget:

Ringar (3 st) = 16 500 kr
    Klänning = 7500 kr
    M2bs kläder = 3000 kr
    Mat = ca 200 kr/person
    Fotograf (halvdag) = 4200 kr
    Alkoholen = 7500 kr
    Lokal (2 dygn) = 5000 kr
    Tårta = 3000 kr
    Bandet = 5000 kr
    Hår & smink = 3500 kr
    Naglar = 250 kr
    Alla blommor (brudbukett, tärnbukett, 2xcorsage,bordslasse, 27xbuketter till borden) = 2000 kr

Sen är det massor med småsaker som kostar mkt också typ mina smycken 1500 kr, helium 1200 kr haha jaa det tar aldrig slut.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2