Inlägg från: Malmöbrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Malmöbrud 2009

9 maj 2009 - brudar! del 2

anja1661:jag är imponerad! Studier och två barn samtidigt att ta hand om... vet inte om vi hade klarat den ekvationen!

Vi pollenallergiker får hålla oss inomhus tills dess. Kom på det, vi ska fotas i en park, hur smart är det på en skala när man är allergiker:) Ja, ibland tänker man bara inte....

• Malmöbrud 2009

ElinPierre: Du har så rätt så ; - )

• Malmöbrud 2009

nope, kontrollspöket här oxå. SOm du säger anja 1661 när alal sitter ner och fått mat och allt är igång då kan jag pusta ut!

• Malmöbrud 2009

Tindragull: Vad roligt för dig att det ordnade sig med din ring!! 10 dagar kvar dessutom! Himla bra av dem att du kunde få byta till vilken ring du ville.

Är nog lite kontrollfreak då jag till och med försöker kontrollera vädret,,, nu ser det ut som om det kan bli sol tills på lördag...

• Malmöbrud 2009

Elsi: oj, vad mycket du fått gjort igår! Elsi, blir väldigt nyfiken på din ring, verkar magnifik!! Åhh, du har så mycket snyggt, klänningen, skorna, jackan och nu ringen. Du får lägga upp en bild på den om du inte redan har en.

Soon and very soon: Jag tycker att 12000kr inte är något fel,ringen ska trots allt följa med resten av livet. Byter ni in guld när ni köper ringarna. Vi hade guld för 8000kr som låg och skräpade hemma så det lämnade vi in:)

Vi gav totalt 20000kr för våra ringar. M2b:S ring är värd 10000kr och är i vitguld och vanligt guld, maffig. Min ring kostade 18300kr och har en 0,33 carats diamant i, nästan felfri.
    Har blivit lovad en 0,5 carats diamant av m2b till nästa år så jag är nöjd.

Tindragull: he he jag kom precis från min ansiktsbehandling, känner mig som en princessa. Så skönt att bli omhändertagen.

Idag ska jag fixa med musiken till festen, vissa låtar, göra låtlistor, pula med festprogrammet. Juste, sen får jag inte glömma att springa in på panduro och handla ett fotoalbum,,, måste iväg!!

Vi måste hänga kvar i denna tråden efter bröllopet, ni har varit ovärderliga med tips och stöd.

• Malmöbrud 2009

åhh, stängt på Panduro såklart,,, ska fortsätta fixa här hemma! Ha en bra dag tjejer, själva ska vi grilla i eftermiddag, kanske ute på Västra hamnen här i Malmö?? Får se vart vi hamnar!!

• Malmöbrud 2009

Jag tror det blir:

7:30 Vakna, duscha, äta frukost
    9:00 Hon som fixar hår och smink kommer
    12:30 Lunch intas med tärnan som är klar oxå.
    13:30 påklädning och transport
    14:00 fotografering
    15:30 smugglas in genom garaget till vigselplatsen, tar plats i loungen med tärnan. M2B går och hälsa på gästerna
    16:00 M2B kommer upp med gästerna till lokalen, vigsel
    16:30 samling ute för gratulationer, skål och mingel
    17:00 vi beger oss till festlokalen
    17:15 middagen startar
    20:00 bensträckare och mingel
    20:30 sångaren sätter igång
    22:00 tårta
    22:15 festen fortsätter
    01:00 festen över, ner till spelmaskinerna för gästerna och vi beger oss till hotellet??

Fråga: när dansas första dansen, innan bandet sätter igång eller efter tårtan??

14:00 Fotografering17:00 Vigsel17:45 Lyckönskningar och kramkalas utanför kyrkan18:30 Skål, snittar & mingel i festlokalen.19:00 MAT. Alla sitter till bords och maten är på G - Buffé.20:30 Tårta, kaffe & avec21:00 En underhållare kommer och underhåller i 15-20 minuter.22:00 DANS & FESTEftersom fotograferingen antagligen tar mindre än 3 timmar så hinner vi med att åka hemom och peta i oss lite att äta innan vi far vidare till kapellet. Vill inte få blodsockerfall framme vid altaret...Man kan kanske flytta tårtan till efter underhållningen om nu folk skulle äta riktigt långsamt. Det blir stort sett inga tal och bara ett fåtal allsånger som är rätt korta.Vad tror ni? Funkar detta?Hur har ni lagt upp era tider?

Tindragull skrev 2009-05-01 19:14:56 följande:
    Hur har ni lagt upp tiderna för er dag?
  • Malmöbrud 2009

ok, då blir det runt kl 20 då med första dansen. Det blir en tryckare, dock har vi inte bestämt låt ännu.... Det lutar åt en balkan-ballad eller så blir det någon annan ballad...

Åhh, igår var vi och grillade. Det var så himla skönt att bara få ta det lugnt. Så träffade vi lite nya människor och så blev jag pumpad på information om bröllopet av andra tjejer jag inte träffat innan, de var så nyfikna. De blev helt till sig, killarna satt mest och tittade ner i sina glas och önskade bort mig tror jag, hi hi.

Tindragull skrev 2009-05-02 12:33:18 följande:
    Första dansen blir hos oss, det som startar igång festen/dansen. Vi kör en tryckare som efter hala tiden blir "fågeldansen" och då ska vår toastmadame släpa upp lite gäster så att dansen är igång!
  • Malmöbrud 2009

Åhh, vad roligt för dig, de är fina cool water!

090509 skrev 2009-05-02 13:10:08 följande:
    Var ner till floristen idag, får exakt de blommor jag vill ha, vita och lila (cool water) rosor!! Är så himla glad!
  • Malmöbrud 2009

Tips, snälla, m2b är hemsk när det gäller låtminne...vi har en manlig sångare, så kanske en låt han kan sjunga??

Åhh, nyfiken på underkläderna, jag har köpt underkläder på H&M också, de är skitsnygga! Sen har köpt en massa andra underkläder men det gick inte att hejda sig riktigt...hi hi

MissieA skrev 2009-05-02 18:07:57 följande:
    Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-02 13:10:15 följande:
    Vi ska också dansa den första dansen som drar igång festen och ska ha en balkanlåt (Zdravko colic, "zagrli me") VIlken funderar ni på? Säg till om du vill ha tips FÖresten blir jag så glad när jag hör att det går så bra för er andra med Hur ser er vecka ut?Föresten ser vår dag ut så här (några tider ändrades så sen som i fredags):7.30 Vakna7.45 - 09.00 Frukost + Duscha09.30-13.30 Smink och hår 14.00 Lunch i lugn och ro med tärnan + syster.15.30 Påklädning16.30-17.45 Fotograferingen18.00 Vigsel i lokalenCa 18.20 blir det middag och sen drar festen igång.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2