Inlägg från: Malmöbrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Malmöbrud 2009

9 maj 2009 - brudar! del 2

Corona: åh, vad roligt att du blivit hippad! Det låter som om du haft en underbar dag.

MissieA: Vad tråkigt med att inte vännen kommer. Hon mår säkert också dåligt men ni får träffas och gå igenom bröllopet längre fram. Det är ju bara en dag av många.

I natt blev jag väckt kl 5 på morgonen av en m2b som kom insnubblandes med en mössa på huvudet. När jag kikade närmare var det en mössa för fångar. Fattar internskämtet, ja ja. Bäddade ner han snabbt och serverade frukost på morgonen.

Idag har det solats på Västra Hamnen, om jag kan vara brunare så är jag superbrun nu.

Kram på er!

• Malmöbrud 2009

Vad är det för toastmadame?? Konfrontera henne, annars får du ta itu med det på bröllopet och det är ju inte kul att ha det över sig den dagen.

Förklara helt enkelt att det inte riktigt är det som är tanken med att du vill ha henne som toastmadame utan en som står för roliga saker, inte en enmans-show i vem som lyckats gräva fram mest pinsamhter.

Tindragull skrev 2009-04-26 23:10:47 följande:
    Usch... nu har luften gått ur mig fullständigt...Var hos en kompis idag. Hon skulle varit med på möhippan, men blev tvungen att stanna hemma pga magsjuka, och hon berättade lite om hur planeringen hade gått till. Tydligen hade min toastmadame varit väldigt "på" med att jag skulle göra pinsamma saker. (trots att jag flera gånger sagt till henne att jag verkligen avskyr sånt) Två av mina vänner (tack gode gud för dem) hade dragit i handbromsen rejält där.Dessutom hade tydligen min toastmadame frågat denna vän som jag var hos idag (som är den av mina vänner som jag känt längst & t.o.m. bott ihop med) efter namn på mina föredetta pojkvänner, pinsamma foton från förr och pinsamma berättelser från mitt liv innan jag träffade m2b. Detta och det fakrum att hon vägrar skicka mig fotona från möhippan får mig att inse att hon tänker hitta på nåt riktigt pinsamt, med en hemsk bildkavalkad, telegram från fd pojkvänner, film från möhippan o.s.v.Jag vill verkligen inte vara med om nåt sån't på VÅRT bröllop!!! Varför ska det vara så jäkla svårt att förstå att jag/vi har lagt mycket pengar och tid för att göra detta till en fin dag med glada minnen! Jag/vi vill verkligen inte att det folk ska minnas av vårt bröllop är alla skitroliga fyllebilder från ungdomen och hur jag svär & pratar snusk värre än djävulen själv på min möhippa!Om jag hade velat att mina föräldrar, min m2b:s föräldrar, mina barn och alla andra i vår närhet skulle veta precis alla pinsamma detaljer om mig (och min m2b för han kommer säkert inte lättare undan han), så hade jag/vi skrivit en bok och gett dem!Just nu känner jag bara för att ställa in hela skiten och gå och dra nåt gammalt över mig...
  • Malmöbrud 2009

Champagneglas i plast, tips på vart man kan köpa dessa billigt, mottages gärna! Vi ska skåla utomhus, ej nära festlokal, därav behovet och behöver inte köpa i glas.

• Malmöbrud 2009

Elsi: jag ska stora pioner i min bukett, 6-7 st. Tärnan ska ha tre stora pioner och m2b och marskalk ska ha varsitt corsage, kalla. Cirka 1000 kr.

ElinPierre: häng upp klänningen eller lägg den på sängen, stryk en del i taget på strykbrädan med lite fuktig handduk på svag värme. Ska försöka mig på detta på fredagen och fixa mer på själva bröllopsdagen.

• Malmöbrud 2009

Någon mer än jag som har koll på vädret? Nästa vecka ska det regna mån-tors i Malmö...Jag hoppas att de 20% inte är tillförlitliga och hoppas att det vänder till vår dag.

• Malmöbrud 2009

Elsi: Usch för ångest. Jag har ångest över att:
    *tårtan går sönder när vi ska transportera den 200 m (tiderna var slut)
    * att jag har bestämt mig för en knut och uppsatt men fortfarande funderar på halvuppsättning och hoppas att jag inte kommer att hata mitt hår på bröllopsdagen.
    *att det regnar och vi inte komemr att kunna ta bilder vid havet
    * att buketten blir mindre än vad jag tänkt mig
    *att gästerna är stela och tråkiga (detta har jag bot på vi ska ha tvång på minst en snaps innan vi går in till middagen)
    * musikern blir sjuk
    *mina naglar pajar

Träffade en man igår som hyr ut en ladugård till bröllopsfester när jag var ute på ett möte genom mitt jobb. han sa att det hänt flera gånger att par bokat lokalen men att de avbokat för att det tagit slut någon månad innan bröllopet!! Tydligen ger bröllop kalla fötter för många. Nu är det inte många dagar kvar så vi borde klara oss??

• Malmöbrud 2009

Tindragull: Vad bra att ni tog tag i det båda två! Jättebra gjort. Hoppas ni får roliga upptåg på festen i stället.

• Malmöbrud 2009

Tindragull: jag håller tummarna för dig att det löser sig med ringen. Vad roligt med secret box bilderna, ska bli spännande att lämna över som present:) Har också gjort såna.

Elinpierre; Jag är 27 år, han 28 år och vi har hållit ihop i 9 år men känner varandra sedan 13 år tillbaka...Usch, folk och deras kalendrar, tur att hon inte var bokad!!

He he, tur att vi alla är i samma stadie och tankar om bröllop. Jag är nog en bridezilla har jag kommit fram till efter att läst i denna tråden:)

Idag ska jag ta det väldigt lugnt med bröllopet, är däckad av pollen så ska hålla mig inomhus idag. Känner mig så söt och svullen. Smart jag var som cyklade genom en trädallé igår till träningen utan att ta mina allergimediciner....

• Malmöbrud 2009

Elsi: Jag är imponerad! Ni skulle flytta ihop till bröllopet? Så romantiskt, tänk att gifta sig precis i början när man träffas och är sådär nykära!!

• Malmöbrud 2009

anja1661: då är vi lika gamla och så skiljer det sig på barnen, vi har inga ännu. Vi har prioriterat studierna...Tänkte sätta igång fabriken nästa vår i stället:)

Har solat utomhus varje lunch och fika nu ett tag, börjar bli orolig om jag är för brun hi hi Tur att det finns tid kvar att blekna på

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2