Inlägg från: Malmöbrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Malmöbrud 2009

9 maj 2009 - brudar! del 2

Elsi: åhh Patsy skorna,,, de är såå fina! Synd att jag avverkat mitt sko-konto annars var de högt uppe på min vill-ha lista

Din klänning är superfin, vad är det för färg? Gillar lýsterna på tyget och dekorationerna.

Idag förbannar jag pollen. Hoppas hoppas att det slår ut snabbt en rejäl dusch med regn och så borta!!

• Malmöbrud 2009

Vilken tur, jag har jobbat med sådana här frågor...*gnuggar händerna*

Har ni pratat med banken? De kan ge ett lånelöfte innan ni börjar bjuda. Tänk på att de flesta bankerna kräver att ni klarar minst 8-10 % ränta.

Numera kräver bankerna en kontantinsats på ett betydande belopp...Har hört att de i vissa fall kräver 20 % av köpesumman numera. Tidigare gick det att låna sig till detta belopp men nu är det stopp.

Jag förutsätter att endast din blivande man skriver sig som 100 % ägare till lgh då du inte har någon inkomst. Du äger den efter bröllopet i vilket fall som helst till hälften.

Två problem kan dyka upp, det ena är att banken inte vill ge ett lånelöfte, det andra är att föreningen kan neka på grund av för låg inkomst, men det är väldigt lätt att överklaga då det i sig inte är någon grund för att säga nej.

PM:a mig om du har frågor om bostadsrättsföreningar, osv då det mer är mitt område;)

anja1661 skrev 2009-04-22 20:05:30 följande:
    ja han har fast inkomst men inte så hög...bara på 19700 före skatt
  • Malmöbrud 2009

Idag kom min caketopper (galleriet) och mina diamanter jag köpt från Ebay.

Den är så fin och jag är så nöjd!!!!!

• Malmöbrud 2009

Det är banken som bestämmer i slutändan tyvärr vad de själva tycker att ni har för slags ekonomi, men det finns flera banker som tur är.

Det är nog bäst om din sambo själv står på lånet att de prövar med det först. I andra hand får ni ha med en borgenär.

Hörde på jobbet att de satt stopp för att låna till kontantinsatsen och en släkting som sålt sitt hus och vill köpa nytt skulle få hosta upp hela topplånet som jag förstod det. Det blev inte alls så förmånligt som de tänkt sig....

Börja med att kontakta banken och på den vägen kommer ni att få reda på hur ni ska göra för att få drömlägenheten!!

anja1661 skrev 2009-04-22 21:59:19 följande:
    Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-22 20:42:25 följande:
    hur ser banken på att jag studerar?? jag får 8200kr/mån. är det bättre om han söker lånet själv? hur stor e då chansen att han får det med sin lön?får man inte låna till sig handpenningen? om man tar ett medlemslån eller nåt då?
  • Malmöbrud 2009

ElinPierre;
    Kan du inte försöka plocka bort hängena på björken? Har aldrig testat att ha björkris inomhus men kan tänka mig att det inte hade varit så bra för mig.

Du får pyssla på du!!

Förresten, någon som har någon uppfattning om hur många cl dessertvin man brukar ha? Vad har ni räknat med?

Dricker folk vinet överhuvudtaget. Det slog mig igår att vi ska ha kaffe typ två gånger...

Vad kan man annars ha?

ElinPierre skrev 2009-04-23 09:34:41 följande:
    Pierre strök 3 lakan till igår. Vi gör en "fusk-linneduks-vikning" och sen några veck till. De blir ett långt A4 format ( ) på dem och det är bara att hålla tummarna för att att de ser någotsånär ut den 9 ... hihi..Var som sagt ute iskogen igår.. Men jag tror det var på gränsen med björkriset... Vad tror ni? Om de här "hängena" på björkarna är gröna inuti? Tror ni dom torkar? Vill ju inte riskera att någon får en allergi chock....Och så pysslade jag men några servetter till.. Inte många kvar nu.. Men banden räcker precis, för lite band ska ju floristen ha också!Om ni undrar så blev jag arbetslös den 19, så jag har en del tid att pyssla på...
  • Malmöbrud 2009

Vi ska ha tre rätters middag och senare på kvällen ska tårtan serveras typ runt kl 22?

Det blir kaffe till efterrätt och kaffe till tårta, kaffe två gånger alltså.

Jag kanske ska köra på det jag tänkte från början, avec och kaffe till efterrätt och kaffe till tårtan?

• Malmöbrud 2009

japp, det är hängena som bär på pollen.

ElinPierre skrev 2009-04-23 15:01:27 följande:
    Jag är tveksam till att folk dricker dessert vin.. Eller, dricker gör de väl, men kanske inte uppskattas så mycket man vill eller saknas speciellt mycket utan..!?Vi kör på avec istället, då finns det ju några sorter att välja bland.. Dessertvins glas är förresten oftast pyttesmå, så jag skulle tippa att det inte ska vara mer än max 3-4 cl...Är det hängena man är allergisk mot? Mamma som var så stolt att hon hittat ris med de fina hängena Får väl fortsätta att göra henne småbesviken.. Ju närmare dagen kommer, desto mer vill hon vara med och peta och komma med tips och trix.. Det hon inte vet är att jag lyssnar men oftast redan har min egen lösning klar
  • Malmöbrud 2009

Bröllop på gång: vi kommer att ha svart choklad som botten sen lime och sen svart choklad igen. Emellan har vi en hallonfyllning.Vi köper tårtan från ett konditori.
    Hallonmousse är alltid gott!Skönt att klänningen är fixad!

Elsi och MissieA: Hanky har snygga hipster nu där det står "Mrs", "bride" och "I do". Är sugen att klicka hem "Mrs" ;)

Elsi: Det var riktigt snyggt med jackan och skorna!

Villnu: Åhh, vad roligt!

• Malmöbrud 2009

he he idag är det svensexa för m2b. Passa er i Malmö för en kille i Borat-dräkt;) Nä, jag tror inte de ska vara så fasansfulla, bara lite...mua ha ha

ElinPierre o Anja 1661: Vi har aldrig bråkat så mycket som nu innan bröllopet. Det var totalkaos för en månad sen. Vi bestämde då att om vi bråkar en gång till om bröllopet eller annat så är bröllopet av. Vi har hållt oss än så länge. Det var inte roligt kan jag säga. Tror det är det här med att ta steget till att gifta sig leder till en massa press. Prata om det ni känner säkert likadant.

Corona; grej efter grej händer. Vad är detta? Det måste vara som Tindragull säger det måste gå troll

• Malmöbrud 2009

vi två blir väl sist ut i denna tråd med hippa. Jag väntar på min oxå...Få se om det blir hippa innan annars får det bli efter. Mina vänner bor utspridda i landet eftersom vi flyttat så jag kan inte tänka mig att de reser typ 40 mil för min skull. Dan innan bröllopet kanske?

anja1661 skrev 2009-04-25 18:55:12 följande:
    trodde verkligen på en hippa idag men icke... men jag vet ju att det planeras för en så den kommer nästa helg. men jag trodde verkligen inte att de skulle vänta till sista helgen då de har varit så hemliga och försökt luras och så...nu vet vi ju vilken dag det blir...försvinner inte en del av det roliga då?? svensexan blir samma dag...men jag ser fram emot nästa helg och det ska bli kul o se vad de har hittat på för oss!!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2