• F A M E

    Uppsalabrudar - del 3!

    Vi ska betala in i slutet på juni 1500, för att få efternamnet att trädad i kraft. Efter som dom gör en utlysning i alla tidningar om att vi byter efternamn osv. tar ca 2 månader att få klart, men efter som vårat efternman är fortfarande hemligt så vill vi inte att dem ska se de i tidningen innan vi har gift oss.

    Många spekulationer om vad vi ska osv.

  • F A M E
    FruLindberg09 skrev 2009-05-07 10:29:22 följande:
    åhh jag har sån skobeslutsångest! vet verkligen inte vad jag vill ha! det får inte vara för spetsigt helts inte öppen tå, stängd häl. Inte för höga. Gärna någon annan nyans en kritvita. Hu vad jobbigt! I-landsproblem jag vet men ack så jobbigt...
    Hadlade mina ifrån pernillasskobutik på nätet jättefina, assköna dock 1 str för stora.
  • F A M E

    Nu har jag fått hem klänningen, så nu passar underkjolen. Hon sydde ett veck på ca 4 cm så att inte underkjolen sticker fram under själva klänningen.

    Fick så mycket beröm för klänningen, känns så toppen just nu.

  • F A M E

    Önskade att jag skulle kunna hjälpa dig men som tids schema ser ut i morgon så passar de dock inte. Annars så hade jag kunna gjort de åt dig.


    missbilly skrev 2009-05-12 15:40:07 följande:
    Hej uppsala tjejer!!Här är en brud med panik!!Tänkte kolla om nån av er skulle kunna hjälpa mig med en grej.Det är så att jag har planerat att ha Ikeas FLYN LILL i lila som löpare, men de är slut både i Gävle och Sundsvall (bor i Söderhamn). Kommer ha svårt att ta mig ner till uppsala innan bröllopet (23 maj) och undrar om någon kan hjälpa mig!?!?!?De var så snäll och la undan åt mig tills imorn, så är det någon som ska på Ikea imorn som kan tänka sig att köpa de åt mig och skicka??? Sätter givetvis över pengar med en gång i så fall!!!Oj blev lång... hoppas ni orkar läsa! =)
  • F A M E

    Tjihoooooo min festklänning är på väg hem till mig nu

    vi hade räknat med att den skulle komma i mitten på juni, med tanke på deras tids angivelser. Hoppas att dem inte får jobba ihjäl sig på denna fabrik.

    Ska bara skicka tillbaka skorna och beställa nya fast 1/2 str mindre

  • F A M E

    Beställde Kia skorna i str 36 först men dem var ganska förstora, ska fixa samma sko men med högre klack samt mindre sko.


    Igia skrev 2009-05-13 14:24:55 följande:
    Det rullar på. Ska bli roligt att få se hur din klänning blir, mina kommer inte att komma förräns i början av juli...Vilka skor har du beställt från Pernilla?
  • F A M E

    På Pernilla kan man beställa fotstr dvs man mäter fötterna och får skorna mera mått anpassad, om man vill.

  • F A M E

    Är så super glad, min klänning har landat i sverige för ca 1 timme sedan. Samt gått igenom tullen utan problem vad jag kunde se.

    Så senast idag ev imorgon har jag den Tjihooooo

  • F A M E

    Fick hem festklänningen kl 15, provade den igår kväll efter jag kom hem ifrån jobbet. Så super fin är den, dock så är den alldeles för lång för mig. Ska se om min sömerska kan sy upp den åt mig. annars får jag lämna in den till mäster Arne och se om ha kaske kan hjälpa mig.

    Mina skor försöker jag retunera & mailade pernilla för lite info om ny beställning. Men hon svara inte på mina mail alls sedan 3 dagar tillbaka. Känns inte bra i magen, tycker hon verkade vara så super bra & trevlig.

  • F A M E

    Nu har jag beställt bröllopsboken där våra gäster kan skriva kort om sig själva osv.

    Väntar också på att prästen skall höra av sig så vi vet vem vi får nu. Börjar vilja kunna planera för all info blad som skall tyckas osv. för de så snart som möjligt.

    Sen i helgen så ska jag kolla lokalen vi har bokat om vi kan få kontroll duka. Och så måste jag kolla så att dem har skrivit upp i almanackan att vi skall vara där och ta bort lördag då vi inte behöver den.

  • F A M E
    kaif skrev 2009-05-15 19:10:34 följande:
    har ni alla bestämt florist? Jag har inte det
    yes vi kör på flower4you-lotta.se

    ska se om jag hittar engån bra länk sobeit.
  • F A M E

    ÅÅ vad roligt midsommarbrud, själv har jag kollat upp våran lokal samt lånat en stol så jag kan träna på att knyta lakan. Vill gärna att sånt skall sitta innan dagen förre, och vi ska knyta ca 70 stolar.

    Så de ska jag göra ikväll medans sambon bakar in för vårat sista kalas för detta år i våran fam.

  • F A M E

    Nu har jag kollat knytningen runt lokalens stolar och de kommer att funka med lakan runt. Tjihoooo säger vi är på de, skönt att få de ut världen.

    De jag handlade på viviane & viktoria kostar ca 1700:- BH, 2 trosor, stay up samt hals smycket.

    Börjar närma sig nu tjejer, är inte så långt kvar. Längtar tills nästa vecka för då går vårat osat ut & då vet vi hur många de verkligen blir på bröllopet. Är inte så många som har tackat nej som tur är.

    Ska till Ikea och hamtra lite glas, lakan & dyliga saker. Sen måste ta tag i mina skor, frågan om hon kommer att höra av sig igen Pernilla.

    Tycker de är grymt dålig stil att hon inte gör de senast i slutet av denna arbets vecka.

  • F A M E

    Vårat största problem är att få tag i personal som kan hjälpa oss med servering under buffen. Ogillar när inte folk kan svara om dom vill eller inte.

    Annars så ligger vi väldigt bra till, har allt under kontroll. Pratat med floristen igen angående lite saker, hon är så smidigt att ha och göra med. Nästa vecka ska jag åka till min make up tjej för att provsminka inför bröllopet. Ska bli sjukt kul och spännande att få äntligen komma dit.

  • F A M E

    Yes nu har skorna kommit fram till henne, hoppas att hon hör av sig snart då vi kan ta en ny disskution. Vill ju ha dessa skor men dock mindre str samt lite högre klack.

    Hoppas hoppas de går vägen nu.......

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!