• Tindragull

    En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 3

    Sockerchock är precis rätta ordet! Är ju värre än att dricka sprit! Fast jag får lov att säga att socker faktiskt inte är gott längre... Jag har blivit så avvand att vanlig mörk choklad smakar sött för mig...
    För mig blir den stora utmaningen också att försöka hålla vikten sen och inte börja glufsa i mig mängder igen... Utan som du säger, nöja mig med en bit...


    Emmox skrev 2009-03-03 13:13:09 följande:
    Haha, det kan jag förstå =) Har man inte ätit kolhydrater alls blir det värsta sockerchocken. Tänkte att jag efter min ck-kur ska gå över till en kolhydratsfattig kost och sedan lägga på kolhydrater steg för steg. Mitt största mål kommer efter jag har gått ner i vikt; för att behålla den måste jag lära mig att inte vräka i mig allt. Det är det svåra för min del. Att ta en bit och vara nöjd.
  • Tindragull

    Hur lång tid har du till bröllopet?
    En normal viktminskning är ungefär 0,5 kg/vecka.

    Jag kör GI men ligger fortfarande i rivstartsfasen, så jag äter stort sett inga kolhydrater. Har gått ner 7 kg sedan 12 januari.


    Taaanja skrev 2009-03-04 16:31:00 följande:
    Jag vill också gå ner en del. Jag började banta 1½ månad innan jul och lyckades gå ner 6 kg på den tiden. Sen har jag slarvat sen jul och gått upp 2 kg igen. Jag vill gå ner 10 kg till bröllopet helst. Kommer nog inte lyckas. Men 5 kg i alla fall. Vilken metod kör ni tjejer??
  • Tindragull

    En tanke bara. Vore det inte bättre med riktig lunch och nutrilett till frukost & kväll? Läste nånstans att ska man äta ordentligt på en måltid är det lunchen man bör göra det på... Då hinner man bränna den maten innan dagen är slut.


    Melis skrev 2009-03-04 22:07:59 följande:
    jag måste sätta ett datum då jag verkligen sätter igång...det måste bli på måndag! så från och med måndag så ska jag dricka nutrilett till frukost och lunch och sedan äta vanlig middag....och jag ska börja träna tex ut och röra på mig minst en halvtimme
  • Tindragull

    Idag visadevågen 77,6 kg! Ner 0,6 kg denna vecka!
    Totalt minus: 7,6 kg sedan 12 januari! Wohooo!

  • Tindragull

    Ja, jag kör GI, men jag ligger i en rivstartsfas just nu, så jag äter stort sett inga kolhydrater alls. Efter bröllopet ska jag dock börja lägga till långsamma, nyttiga kolhydrater.

    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-09 01:12:48 följande:


    Är det på GI, det är duktigt...du äter fullkornsgrejer då eller...? Jag har dålig koll på dieter
  • Tindragull

    Low Carbs High Fat
    Alltså väldigt lite kolhtydrater och mycket fett.

    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-09 01:11:53 följande:


    Vad är det för typ av diet?
  • Tindragull

    Har du tappat så många centimeter så borde det synas på vågen! Har inte mätt mig på två veckor, men då hade jag tappat 10 cm runt midjan och 6 cm på rumpan. Låren är dock desamma, men det är inte där jag samlar fett...det är på magen...


    Leeeloo skrev 2009-03-09 10:59:40 följande:
    Åhh... jag har fortfarande inte väft mig. vi har ingen våg hemma. =( kommer har inte vägt mig på över 2 veckor och kommer inte göra det förräns till helgen. Hoppas att man märker någon skillnad. Jag har tappat nästan 10 cm i midjan och 5 cm från rumpan och vardera lår. =)
  • Tindragull

    Att inte äta kolhydrater gör man bara när man ska gå ner i vikt egentligen.
    När man sedan ska jämnvikta läggermn till långsamma kolhydrater i en inte allt för stor mängd.
    Då äter man enligt GI och det är bra för kroppen då snabba kolhydrater egentligen bara är bukfylla som gör att blodsockret åker berg&dalbana och att man lägger på sig i vikt.

    Tallriksmodellen är jag inte superinsatt i, men fötsättningen för att det ska funka är väl att man inte äter jätteportioner även om man kör vissa proportioner?

    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-09 03:51:11 följande:


    Tror inte riktigt på det här med att inte äta kolhydrater...men jag har inte engagera mig i nån av dieterna som finns så jag vet egentligen inget om dem...Tallriksmodellen...=)
  • Tindragull

    Oj, det var ett saftigt mål!!!
    "Normal viktnedgång" ligger på ca 0,5 kg/vecka.
    Första veckan gick jag ner 3,4 kg men sen har jag legat på ungefär 0,5 kg i veckan.


    Melis skrev 2009-03-10 00:08:29 följande:
    Idag började jag min första dag på viktklubb.se och har gått lite över kalorimängden för dagen men det är ju bara början...jag har satt som mål att gå ner 15 kilo på 15 veckor...Hur var det för er andra, hur lång tid tog det innan ni börjde se skillnad? Tränar ni mkt eller? Följer alla sina kalorimängder slaviskt??? Många frågor hade jag...heheh
  • Tindragull

    Tror det kanske beror lite på ursprungsvikten också.
    De sista kilona kan ju vara rent förjävliga att få bort...


    MulleNuh skrev 2009-03-10 11:01:33 följande:
    Jag gick ner 4 kilo/vecka ett tag.. Så det går.
  • Tindragull

    Sån't är ju så tjatigt...
    Eller så har du hamnat på en platå. Hoppas de där 9 kilona ger sig snart!


    emersson skrev 2009-03-10 20:56:48 följande:
    Det verkar som dom sista nio kilona sitter som berg, det gör dom iaf här ;)
  • Tindragull

    Här är en till som längtar efter vårväder!
    Inget kul att packa på barnen regnkläder, fixa regnskyddet på vagnen och släpa ut hundar & barn i ösregnet...
    Och så när man kommer hem är det ju ett helt företag med blöta hundar & barn...
    Nä. Lite sol vill jag ha!!!

  • Tindragull

    Jag har också väldigt oregelbundet jobb och det är så jäkla svårt att få ihop mat-tiderna ibland...


    Melis skrev 2009-03-15 23:24:34 följande:
    veckan började bra men sen blev det katastrof, jobbade oregelbundet och orkade inte..men imorgon är det nya tag
  • Tindragull

    Leeeloo: Starkt jobbat! Toppen!

    Plummis83: Verkar som om du får massor med motion du!

    Själv motionerar jag inte mycket. Lite prommis och hundträning bara...
    Men sen 12/1 har jag gått ner.... 8,1 kg! Ställde mig på vågen idag och den visade på 77,1 kg.

  • Tindragull

    I morgon är det vägdag för mig... Känn som om mensen är i antågande så jag väntar mig inga stora inus på vågen denna vecka...

  • Tindragull

    Hmmm... Vågen visade på 76,3 idag. Väldigt nöjd! Minus 0,7 kg denna vecka och minus 8,9 kg sedan 12 januari!

  • Tindragull

    Ja, jag är jättenöjd!
    Jag har nästan kommit halvvägs nu!

  • Tindragull

    Håller tummarna för dig då!


    Leeeloo skrev 2009-03-27 15:40:32 följande:
    Verkligen jättebra jobbat. =) Hoppas också på att vågen ska stå på 76 kg. men jag är inte så säker. vi får se, väger mig i morgon bitti. =)
  • Tindragull

    Sådär kan det ju bli ibland... Du skulle mäta dig också! För även de veckor det inte händer nåt på vågen kan det ha hänt grejer på måttbandet!

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 3