• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Haha...vilken syn jag får framför mig nu

passionsblomman skrev 2009-04-23 10:40:32 följande:
    Hvidis: låg din man och sov på hallmattan?
  • Celeste97

Att du vågar detoxa nu Passion! Fast jag är imponerad över alla som lyckas hålla en diet... Men jag hade inte vågat experimentera med min knasiga kropp om jag trodde att något var på gång. Kanske oroar mig i onödan?

Hur gick det med porttelefonen?

• ingenjörsbruden

Hahahhahah ni är för härliga!!!

Får ändå inte ihop invigningen av hallmattan o att maken låg o sov i soffan.....MEN vi behöver inte gå in på detaljer!

Jaaaa snusa i nacken....mmmm...har dock en stoooooor nackdel då maken är huvudet längre än mig.....så ja spontana pussar är lättast när han sitter!!

Hvidis: Ojojojoj huuuuuur ska det gå med sååååå mkt rooooooosa!! Hon kommer att bli superfin!
    Jag blir purken när jag kikar på barnkläder....DÅ vill jag veta vad det månne bliva för ngt....men hittade en jäääääättesöt pyjamas o body igår på rea som funkade för både pojkar o flickor!
    Men fick liiiiite utlopp för könsbundna kläder....hittade en jätte söt röd tröja med rosa blommor o en rosa liten kjol till brorsbarnet! (makens brorsbarn...kan jag osså säga brorsbarn då? )

*plockar fram piskan o ger mig ut på indianjakt......ska piska lite medkänsla i de jädrans bovarna!! *

• passionsblomman

Ja, det kan man ju tänka, och det har jag gjort också. Det som fick migbörja var att man SKA äta och inte svälta sig.
    Det är ju egentligen inte ngt annat än

*inget kaffe på 6 dgar-bara bra för ev bebbe tror jag.

*vegetariskt föda i 3 dgr- det borde inte vara farligt

*nästkommande dagar är det eg typ ingen vit mat som pasta och mjöl. Minimalt med fett är det såklart också, men det kan omöjligt vara skadligt i loppet av 7 dagar!
    Däremot skulle jag ALDRIG göra ngt sådant här när det gått en bit in i en graviditet! Då behöver man allsidig mat-även om det nog är bättre med mer grönsaker än mer bullar...

Celeste97 skrev 2009-04-23 11:55:55 följande:
    Att du vågar detoxa nu Passion! Fast jag är imponerad över alla som lyckas hålla en diet... Men jag hade inte vågat experimentera med min knasiga kropp om jag trodde att något var på gång. Kanske oroar mig i onödan?Hur gick det med porttelefonen?
  • Ninnispinnis

Ingenjören, jag och maken dividerar om huruvida jag är "moster" till hans systrars barn. Svägerskorna och svärmor säger "Moster Ninnis", men maken tycker att jag ska heta "Tant Ninnis"... Så nu har det blivit både "Moster Tant" och "Tant Moster"

• Ninnnis

Jag har bytt signatur... Fick lägga till ett extra "n", men nu slipper jag iaf "pinnis"

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-04-23 11:57:43 följande:
    (makens brorsbarn...kan jag osså säga brorsbarn då?
    Du kan ju numera klämma till med Fladderbusets kusin!
  • lanovia 08

Varför har du bytt signatur då?

Oh snussa makens nacke. Ja vill också!!! önskar verkligen att han var här nu. skall med hunden till vetrinär imorgon. Skulle känts så mycket lättare om han varit här då. Är inget allvarligt med henne (hoppas jag) men tycker ändå att det är jobbigt.

Hehe vi är verklign veliga tjejer här. Först skäller vi på indianerna och bombaderar dem med pilar, skott och bomber för att de inte skall infinna sig. När de sedan lyder oss då blir vi sura för det. Tjejer i ett nötskall??!!??

Annars håller jag verkligen med Ninnis, det är jobbigt att vänta på dem. VFÄI är piss!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-04-23 13:42:41 följande:
    Jag har bytt signatur... Fick lägga till ett extra "n", men nu slipper jag iaf "pinnis"
    *Ninnnnannninnnnnanannannniniinnnnnnnai...trallar på boktipsets jingel*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)