• Goldi

Förbannad på killen!

Blir så förbannad på killen, hjälper inte till ett skit med planeringen och det verkar som att han inte bryr sig. Han säger gör som du vill och bara du är lycklig.

Men fan åååå och har inte ens börjat med fest programet. Är era killar också så?

• Svar på tråden Förbannad på killen!
  • Taaanja

Haha, du är inte ensam! Jag blir skogstokig på min kille, han är inte mycket för det här med planeringen, han tycker att det får bli som det blir :p

• Luucie
    Tindragull skrev 2009-02-12 21:59:17 följande:
    Hade min m2b engagerat sig för mycket, så hade det blivit katastrof! :DHan är med och godkänner det jag redan "bestämt" och ibland kommer han med nån idé och det räcker för mig!
    Haha jag håller med!
    Jag vill göra som jag vill, då blir jag lycklig och det vet han också.

Men han svarar ju iallafall när jag ställer frågor. Annars hade jag blivit tokig på det! Som passionsblomman säger, försök inte smita undan tråkiga j-vla beslut...det är ego.

Fast det jag är bra på och tycker om att pyssla med har jag inget emot att göra själv.
  • wiii

kanske att man kunde fråga honom VARFÖR han inte engagerar sig? kan ju vara nåt så enkelt som att han tror att du vet precis hur du vill ha det och inte vill klampa på...
    KOMMUNIKATION! inte beskyllningar och dylikt, försök att prata på en jämnlik nivå....

• 4ever2

Hmmm....är ni redan gifta allihop eller? Det låter lite så =)

• Tindragull

Nä, frågar jag så är det inte lönt att komma med nåt undflyende "gör som du vill"-svar...
    Har gjort fullkomligt klart för honom för längesedan att frågar jag så är jag ute efter hans åsikt. -Basta!
    Så nu svarar han snällt när jag frågar, även om han ibland försöker smita med ett "men vad tycker du blir bäst?"

Luucie skrev 2009-02-12 22:44:51 följande:
    Haha jag håller med!Jag vill göra som jag vill, då blir jag lycklig och det vet han också.Men han svarar ju iallafall när jag ställer frågor. Annars hade jag blivit tokig på det! Som passionsblomman säger, försök inte smita undan tråkiga j-vla beslut...det är ego.Fast det jag är bra på och tycker om att pyssla med har jag inget emot att göra själv.
  • Tindragull

*asg*
    Nä, men levt i synd ett par år...

4ever2 skrev 2009-02-12 23:13:11 följande:
    Hmmm....är ni redan gifta allihop eller? Det låter lite så =)
  • Lajsan

Vi är redan gifta och kan säga att jag stod väl för 95 % av planeringen..

• RhjärtaJ

vi planerar allt ihop. skulle inte tycka att det var kul annars. man gifter ju sig med varandra! Och man ska vara överrens om hur fest o vigsel ska gå till.

• T0612

Jo man måste ju dra honom med sig2 för att visa något annars är det det bara "jaja,det blir bra", "gör som du tycker".. däremot så läste jag att präster ber om ett "brev" om varför man vill gifta sig med varandra och då blev han helt till sig och tyckte att det kan vara romantiskt att göra på alla hjärtans dag, då blir man varm om hjärtat måste jag säga =)

• UlrikaD

Jag måste säga att jag också hade det så under en period, jag stod för planerna och han brydde sig inte. Raskt ändrade jag taktik och ställer nu frågor till honom för att få höra hans funderingar. Om man ser till att göra det innan man redan bestämt hur man vill ha det, blir han delaktig och han kommer med nya infallsvinklar! Numera planerar vi mkt tillsammans, visst jag tar fram idéer men han är minst lika delaktig i att bry sig och säga vad han tycker!

Tycker också man kan delegera, eller hur man nu ska uttrycka sig, så att han får boka vissa saker eller bestämma hur vi ska ha det. Jag förutsätter att han frågar mig om han är osäker på om det skulle passa till bröllopet eller inte. Men detta förutsätter förstås att man diskuterat hur man vill att planeringen ska fortlöpa.

Sen kan jag tycka att man som tjej gärna springer iväg och vill ha allt planerat redan ett halvår innan, medan killarna kanske inte inser hur det fungerar i bröllopsbranchen. Man måste boka tidigt annars blir man utan! Men å andra sidan finns det mkt som kan göras bara ngn månad innan the day.

Prata med varandra och förklara hur det ligger till och vad förväntningarna är på varandra så ska ni att det löser sig.

Svar på tråden Förbannad på killen!