Inlägg från: paulaner |Visa alla inlägg
  • paulaner

23 Maj 2009

Jag håller med dig om känslan Tillde! Jag ska visst också bli hippad, fast jag vet inte NÄR!

Tillde skrev 2009-04-10 20:31:31 följande:
    Jag ska få möhippa Fick av misstag se en grej idag och det verkar som att alla mina underbara vänner är engagerade, MYS!!!! Men mer vill jag inte veta, går bara och myser över att de faktiskt gör en sån sak för lilla mig! Life´s wonderful!!!
  • paulaner

Så mysigt, det låter ju som en helt perfekt hippa!!

Marrajja skrev 2009-04-14 10:28:45 följande:
    Blev hippad igår! Var livrädd och chockad först men det blev en toppendag med relax, salsakurs, fotosession och middag med finaste vännerna :D
  • paulaner

Alla har OSAt utom ett par. I morgon är sista dagen... Mitt största dilemma just nu är att vi inte har bestämt dryck!!! Kom gärna med förslag på vitt vin (till lax) och dessertvin (till bär i champagnegelé). Vi måste beställa typ NU! Har påmint (för 20:e gången) att min blivande ska kolla när vi senast kan beställa. Att det ska vara så svååååårt grrrr. Känns som jag måste ha koll på ALLT för att det ska bli gjort. Han verkar tro att vi kan göra allt sista veckan, och det går ju INTE.

Ursäkta att jag för tillfället är lite neggo...

• paulaner

Annat som vi har kvar är att bestämma brudvals. Vi vill helst ha en klassisk, men alla som jag har är så snabba i original. Vad gör man åt det? Någon som vet? Finns det skivor med valser i danstempo??

Vi har inga psalmer än heller, och har inte riktigt bestämt musiken i övrigt. Behöver jag säga att min blivande inte börjat med låtlistorna till dansen?? Vi skall ha "laptop-musik" kopplad till ljudanläggning. Det är bara 5 helger kvar, av vilka en redan är uppbokad och typ två kommer att gå åt till svensexa resp möhippa. Förstår inte just nu har vi ska hinna med allt som är kvar.

Vad ska man göra för att få lite fart på honom??

• paulaner

NÄ, jag har lite svårt att fatta det. I mitt huvud är det fortfarande 3 månader kvar och oceaner av tid. Hm, det är ju inte riktigt så. Och jag börjar allt känna av bröllopsnerverna.

Har inte drömt några mardrömmar som vissa andra här. Bara att det snön VRÄKTE ner på bröllopsdagen. Det gjorde inget i drömmen och hade ju inte gjort något heller, egentligen.

Marrajja skrev 2009-04-22 09:47:15 följande:
    Alltså brudar.... fattar ni att imorgon är det en månad kvar bara! Jag har längtat efter den här dagen i flera år men nu känner jag att det är för kort tid kvar Är ni nervösa? Eller har ni allt under kontroll?Jag är nog mest nervös för att folk ska ha tråkigt Hur ser en perfekt fest ut egentligen?
  • paulaner

Hehe, jag är väldigt misstänksam för tillfället och tror att något kan vara på g redan i morgon. Min tärna har varit SÅ övertydlig med hur upptagen hon är i helgen... Det är ju jättefint väder så jag frågade M2B om vi inte skulle åka på utflykt. Jovisst sa han, vi måste ju utnyttja hela dagen. Och han lät lite konstig på rösten. Och då drog jag till med ett utflyktsmål som han ALDRIG velat åka till tidigare, och som jag vet att ha egentligen inte gillar. "Ja,visst" sa han och lät jätteglad hahaha. Mycket misstänkt.

Och när jag kom hem så konfronterade jag honom och frågade om det var hippa i morgon eftersom han sa ja till utflyktsmålet så lätt. Då fick jag ett snäsigt svar i stil med "det där vet väl inte jag någonting om". Inte likt honom och myyyycket misstänkt. Vi får väl se...

lecaroline skrev 2009-04-24 14:29:28 följande:
    Hur vet man när ens hippa blir??Jag ska försöka få en brevlåda målad av en vännina med vårt gemensamma namn som han får på bröllopsdagen. Har också funderat på machettknappar. Vet inte om han har det..
  • paulaner

Jag har precis fått ett mystiskt sms om att jag ska befinna mig på ett visst ställe om en timme! Ouuuii, möhippa på gång

• paulaner

Jag blev hippad igår!! Är nu trött och lycklig efter en helt fantastisk dag. Lite skönt också att det är över, så slipper man gå upp tidigt varje lördag och föna håret

• paulaner

Okej

Jag fick först ett sms om att jag skulle infinna mig på ett café i närheten. Där väntade men mamma (!) som bjöd på frukost. Jag fick en tiara, busspengar och en karta med instruktioner. Väl framme stod tjejerna och väntade med min seglarjacka - för vi skulle ut på havet på en fiskebåt och fiska torsk! Det var 15 grader varmt och strålande sol. Hur härligt som helst!!!

Sen åkte vi hem till oss, sambon och dottern hade åkt till mormor. Jag fick hemmaspa, bubbel och middag serverad med ytterligare en massa vänner. Senare på kvällen blev vi hämtade av en lyxig limousine med bar och musik. Vi åkte runt en bra stund på stan och sedan blev det som avslutning disco och röj på dansgolvet. Och förresten efterfest här hemma också, och några tjejer som sov över. Hur mysigt som helst!!

*trött men lycklig*

lecaroline skrev 2009-04-27 09:48:19 följande:
    Ni måste ju berätta vad ni fick göra!!
  • paulaner

Det var både mysigt, kul och fantastiskt. Visst är det skönt att ha det gjort - men lyllos er ändå som har det roliga kvar!!!

Moninan skrev 2009-04-28 13:17:38 följande:
    Jag är inte heller hippad och kommer nog inte att få förrns till helgen innan så det gäller att vara färdig med allt.Ni som har blivit hippade: verkar vara så mysigt. Vad kul att fiska torsk!
Svar på tråden 23 Maj 2009