Inlägg från: GladaEmma |Visa alla inlägg
  • GladaEmma

Ja aftonbladet har väldigt svårt att bestämma sig för Malmö oxå. Tidigare idag stod det 16 grader och molm och nu står det 22 grader och strålande sol - jag röster på det sista!

• GladaEmma

Lumo: Jadå - bor i Malmö, ska gifta oss i Kyrkheddinge utanför Lund

• GladaEmma

Precis!

Tillde skrev 2009-05-14 19:35:38 följande:
    Känner likadant, alla frågar om jag är nervös, näää faktiskt inte mest förväntansfull
  • GladaEmma

Känner igen tanken lecaroline. Det man tror inte kommer ta nån tid är det som är tidsödande... Kommer ihåg när jag smälte in monogrammet i våra ljus. Det var bara 12 st ljus, men ändå tog det ca en timme!!! Satte iofs två monogram på varje ljus, men ändå!

• GladaEmma

Men åååh!!! Måste bara skriva av mig lite...

En väldigt nära vän till oss är utbildad i foto och film och han har erbjudit sig flera gånger om att ta fotona på vårt bröllopet. Vi blev ju självklart jätteglada och bestämde med honom.

I förrgår kväll ringde min fars kusin, som oxå kommer på bröllopet, och frågar hur vi hade tänkt oss med fotograferingen. Denne man är jätteduktig hobbyfotograf och på midsommarafton förra året slängde han ur sig att han gärna ville fotografera om vi skulle gifta oss (då visste de ju inget). Vi sa typ "ja, vad trevligt". Sen inte mer om det - har inte hört ett ljud från honom sedan dess och NU ringer han om det.

Asså jag vill inte verka oförskämd, men om man så gärna vill vara fotograf så får man väl kanske säga något när man t.ex. får inbjudan! Eller är jag helt fel på det? När han ringde berättade jag ju självklart att vi har en vän som kommer ta foto också, men att vi skulle bli jätteglada om han ändå ville ta en massa foto så att vi har många att välja mellan. Då blev denne man sur, precis som att han ville ha ensamrätt eller nått. Jag blev bara så paff och sur och ledsen. Varför reagerar man såhär!?

Vi vill ju självklart inte att någon av dem ska sura över att den andre också agerar fotograf - hoppas att det hela blåser över innan nästa helg! Eller jag kanske överreagerar? Det är kanske inget problem egentligen? suck

• GladaEmma

Jo det är ju ett lyxproblem, därför jag känner mig så dum som surar över det...men grrrrrrrr så irriterande

• GladaEmma

Ja det är ju så. Det kommer bli skitbra rent ut sagt =)

• GladaEmma

Haha jodå, med mina överkritiska ögon kommer säkerligen inte ett enda duga! haha

• GladaEmma

Hehe nä tyvärr inte... Ibland kan jag tycka att jag blir jättebra, men oftast tycker jag bara jag ser tjock ut. Det är lite skumt det där för om jag står framför spegeln kan jag tycka att jag är smal och söt, men om någon tar ett foto samma sekund så tycker jag att jag ser tjock ut på fotot. Måste lägga av med det där!

• GladaEmma

Hahaha ja verkligen. Eller gapskrattar - när man sådär jättevackert skrynklar hela ansiktet, visar alla lagningar i tänderna och ovanpå allt skapar minst 3 dubbelhakor! haha

• GladaEmma

OJ! Redan kl 6 ! Hur dags gifter ni er?

• GladaEmma

Ojojoj, späckat schema.

Vi käkar frukost ihop (kompis som gör hår och smink) kl 9.30 och sen åker vi ut till lokalen och kyrkan (bredvid varandra) runt 13 och fotograferar. Sen är vigseln 15.

• GladaEmma

Sant sant!!! Vi kommer iofs bara precis åka hem, byta om och hämta väskorna - sen blir det bröllopsresa för vår del. Lyfter från Kastrup 06 på söndagen =)

• GladaEmma

Samos, två veckor =) Ska bli sååå skönt!

• GladaEmma

nu har jag hämtat min klänning - älskar den, hur underbar som helst =)

• GladaEmma

Ja det kommer bli hur härligt som helst! Det var en underbar känsla att ta den med hem - det blev liksom verklighet nu på nått sätt

Svar på tråden 23 Maj 2009