Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

23 Maj 2009

Vad kul! Är det verkligen 3 mån sen jag startade den andra? Jisses, det har gått fort och det är i princip lika långt kvar bara.

Imorgon får vi våra förlovningsringar. Ska bli så himla kul! Tårta och blomsterdekorationer står på listan att kika på. Samt att bestämma hur vigselprogram, fesprogram och placeringskort ska se ut. Kan inte bestämma mig!

• Hemlig2009

Vi kommer inte proväta menyn, men vi ska ha buffé till varmrätt. Det förstår jag att de inte gör enbart för att vi ska proväta varje del av.

Nu har vi bokat bröllopsnatten som är det näst sista på själva bokningslistan. Vi har kvar vår egen transport. Annars så kan jag nog säga att allt är bokat nu. Skönt! Det som ska göas nu är ett tidsschema över dagen (gäller väl speciellt mig) så alla klaffar och sedan pyssla med programmen och favours. Vi ska också bestämma hur blommorna på borden ska se ut.

Just det ja, tårtan är kvar också.

• Hemlig2009

Jag skulle först vänta till 23 mars och sedan fråga, en del kanske larvar sig och ska svara på sista dagen.

• Hemlig2009

Angående detta så har jag två fastrar som är med i Pingstkyrkan. Vi andra är inte direkt religösa av oss och min mamma sa lite på skoj när jag och min syster skulle ha examensfest att de kanske kunde prata lite med "Han där uppe" så att det skulle bli fint väder. Mina störtcoola fastrar hade då bara svarat: "Åja, du kan väl göra lite själv va!".

• Hemlig2009

Finns massor av bröllopsmarscher att lyssna på kyrkomusik.nu! En superbra sida.

Låter som en jättefin dukning tycker jag! Vårt färtema är svart, vitt och silvergrått med cerise inslag på bröllopsdagen.

Vi kommer ha vita dukar, vita servetter, svarta höga ljusstakar, blommor i cerise. Vet inte hur dessa kommer att se ut än då jag måste till floristen för att bestämma det. Våra festprogram blir med svarta omslag, sedan ska vi ha små askar med choklad i och damernas får en silvrig rosett och herrarna svart.

Funderar på att ha pussklockor och klurar på banden på dem. Tvekar mellan svarta med vita prickar och cerise med vita prickar. Ställer man dem så att de står bland blommorna på borden (vi har runda bord) så kanske det är snyggast att de smälter in med dem? Och just prickigt återkommer här och där, min klänning är småprickig och så kommer någon del av tårtan att vara prickig också.

Jag kan matcha ihjäl mig om ingen stoppar mig.

• Hemlig2009

Här finns massor av buketter:

www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp

Jag kommer låta min florist få ganska fria händer, jag vet färg och vi kommer att diskutera formen. Hon hade direkt förslag på en lite annorlunda blomma, gloriosa, som skulle passa färgerna jag vill ha så det känns kul.

• Hemlig2009

Jag ska göra våra placeringskort som lecaroline, i våra färger så de matchar övriga program. Ska dock göra dem smala och höga istället för hur de brukar se ut. Såg det i en Panduro-tidning och tycker det ser lite coolt ut.

• Hemlig2009

Ett par hundra/st kanske? Vi har iofs bara ett toastmasterpar som också agerar värdpar. Sedan vår lilla brudnäbb som ska få ett smycke, kostar ca 500 kr. Prästen som kommer för vår skull får också något mindre.

• Hemlig2009

Min klänning har kommit! Men jag blir helt kluven eftersom jag inte hunnit gå ner riktigt allt jag tänkt än. Vill inte prova den och den är för liten. Och butiken vill förstås att man hämtar så fort som möjligt.

Är det något fel på mig som inte vill få hem den på en gång?

• Hemlig2009

Åh, nu ångrar jag nästan att jag inte tvingade sambon att åka och hämta klänningen.

Nä, han måste ta med sig klänningen nästa gången han är i den staden (14 mil bort) med jobbet! Han är där flera gånger i veckan så kanske redan imorgon.

Svar på tråden 23 Maj 2009