• AnnaKatri

Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?

Misstänker att det inom en inte alltför snar framtid kommer ett frieri från honom. Jag är ganska petig och noga med saker och vill helst välja ut min ring själv, men jag vill att han friar på vanligt sätt och gärna då har en ring....

Vet int ehur man normalt gör, men frågan från mig är: är det fel av mig att säga/hinta till honom om att jag vill vara med och välja ring?? Efter förlovningen alltså...

• Svar på tråden Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?
  • dfk

Du kan väl visa lite fint eller berätta vad du tycker om för typ av ringar, så får han en hint.

• Mlle M

Jag hade lite samma farhagor som TS men min pojkvän friade till mig med den mest fantastiska ringen, graverad och allt som en total överraskning da han lurade iväg mig pa en tvadagars-resa.

Att han vagade.....men det blev alldeles perfekt, precis en sadan ring jag skulle valt om jag fatt välja själv. En solitär i platinum med en stor diamant....

• Mlle M

ooops, jag glömde svara pa fragan, nej, egentligen tycker jag inte man kan vara med och välja men kanske kan man försla eller berätta vad man gillar??

• Burre Präst

Traditionen i Sverige har ju annars varit att frieriet sker utan ring och att paret därefter gemensamt köper förlovningsringar.

Men du vill alltså både att han ska fria med ring men att du ska få välja ringen.

För att citera Deep Thought: "Tricky...."

För mig verkar det som att du antingen får välja ring eller att han ska fria med en ring i näven. Dessa två verkar utesluta varandra, tycker jag i alla fall.

• längelevekärleken

MV85 precis, min kille valde och köpte och fixade allt utan min vetskap, det han snappat upp under åren var att jag ville ha en mixad i vitt o gultguld samt diamanter...precis en sådan fick jag...inte den jag kanske hade valt men nu älskar jag min ring...Sååååååå fin

• längelevekärleken

Och jag kan ju lova att jag inte är den minst kräsna, så att han ens gjorde det helt själv är allt värt, men än om han hade gett mig en plastring

• MissieA

Min m2b känner mig verkligen för bra haha, han visste vilken typ av ring jag ville ha och jag blev jättenöjd och då kan jag säga att jag är jättepetig

Men mitt förslag är att du visar honom ringar du tycker är fina så att han ser vad du tycker om. Du behöver inte säga " jag vill ha den här när du friar" utan mer antyda att du tycke rom sånna ringar

• Fairytales

Min man vet att jag är kinkig och var så nervös för vad jag skulle tycka, samtidigt som han ville att det skulle vara hemligt, att han såg till att få öppet köp på handsmidda ringar.

• 040409

min blivande friade utan ring, så gick vi tillsammans och köpte ringar. Funkade bra det med. Hade varit kul att ha en ring när man berättade för familj osv, men är samtidigt glad över att fått vara med att välja. Det var kul med att gå in i smyckesbutikerna och kika bland ringarna tillsammans.

• violla

Vi valde ringarna tillsammans och sen bytte vi dem under romantisk stämning.

Vigselringen kommer jag nog själv att välja ut, för jag tror inte han skulle ta det steget. Han behöver lite knuffar nu och då för att komma igång.. =)

Svar på tråden Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?