• AnnaKatri

Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?

Misstänker att det inom en inte alltför snar framtid kommer ett frieri från honom. Jag är ganska petig och noga med saker och vill helst välja ut min ring själv, men jag vill att han friar på vanligt sätt och gärna då har en ring....

Vet int ehur man normalt gör, men frågan från mig är: är det fel av mig att säga/hinta till honom om att jag vill vara med och välja ring?? Efter förlovningen alltså...

• Svar på tråden Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?
  • Hemlig2009

Jag sa på skämt en gång: Du skulle bara våga fria med en ring!

Och eftersom han känner mig så var det aldrig tal om det heller. Nu hann han inte fria för vi bara började prata om det en kväll och så var det med det.

• Dinnajad

Hehe, det beror nog på dig och Killen.

Jag släpade iväg min sambo till guldsmeden när vi var på en kortare resa så han inte kunde skjuta på det. Han är en sån som inte kommer sig för och hade jag inte tagit initiativet hade det nog inte blivit av än. Sen kom han som igång och friade faktiskt nån månad senare.

• Bröllops Monique

Jag är likadan och som tur är vet min blivande om det. Han friade med en vanlig billigare men ändå fin ring och sen var vi och köpte de riktiga tillsammans. Perfekt för mig!

• AnnaKatri

Min kille kommer garanterat att fria, och han vill nog göra det med en ring som är klar med gravyr och allt men jag vill vara med och tycka... jag ska ju bära den länge!

• AnnaKatri

Däremot vill ja inte veta när han kommer att fria... :)

• Hemlig2009

Fast det tycker jag är ett litet konstigt upplägg. Varför fria om du vet om det och har varit med och valt INNAN?

Jag insåg att mitt kontrollbehov över ringarna också gjorde att jag inte kunde få ett frieri med en perfekt ring. Dessutom pratade vi som sagt om att vi skulle gifta oss, och då är ju ett frieri onödigt.

• DanKat

På guldsmedsaffären där vi köpte våra ringar sa dom att man kan låna/hyra (minns inte vilket) en fejkring, såna som dom tidigare haft som visningsringar men som utgått ur sortimentet och alltså bara har en yta av guld men annat material inuti. Då kan man ha en ring vid frieriet men ändå gå och välja ut den riktiga ringen tillsammans senare

• elle841

vi köpte våra ringar flera månader innan och sedan planerade sambon och överraskade en dag med förlovning och då var ju ringarna redan klara! Sedan graverade vi dem i efterhand!

• Nalle Puh 40

Vi friade inte med ringar utan bestämde oss bara för att förlova oss och valde ringar ihop, jätte mysigt. Nu tre år senare har jag friat och väljer vigselring själv eftersom jag vill ha mormors

• MV85

Min kille friade med ring (graverad och allt) utan att jag visste det innan.
    Visst, vi hade pratat om det o lite sådär men inte mer... Min ringstorlek hade han lurat av mig i samband med min födelsedag t.ex...
    Jag hade sagt innan att jag ville ha en ring med stenar som förlovningsring och en slät som vigselring... jag hade även påpekat att det absolut skulle vara rödguld.. o lite sånt! När vi diskuterat ämnet alltså... Utan att egentligen säga att vi skulle göra det.

Sedan friade han... med en slät rödguldsring.. jag ville ABSOLUT inte ha en slät ring - trodde jag! Tills han stod där på knä med ringen framför mig...
    I efterhand kan jag säga att det hade inte spelat någon roll hur ringen såg ut, jag hade älskat den lika mycket som jag älskar den jag har nu... Det är inte ringen som är det viktiga - även om man många gånger tror det innan.

Svar på tråden Kan man säga till killen att man vill vara med och välja ring?